زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

کارودانش شهید دوران
کلاس یازدهم تاسیسات
مدت آزمون بیست و پنج دقیقه
دبیر مهدی طالبی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

1- کدامیک پنجگانه سواد رسانه ای نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

2- به لایه ی بالایی که خارج از متن و درون پیام است و شامل اوضاع محیطی، فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام است .......... می گویند (1 نمره)



تایید

3- با توجه به محدودیت زمان کدام عنوان های خبری را نادیده می گیرید. (1 نمره)



تایید

4- اصطلاح گلوله جادویی برای کدام رسانه ها بکار می رفت؟ (1 نمره)



تایید

5- تصویر زیر با کدام مفهوم رسانه ای ارتباط دارد؟ (1 نمره)
دریافت سوال 5



تایید

6- انواع مخاطبین رسانه ها را نام ببرید (1 نمره)



تایید

7- کتاب به رنگ ارغوانی اثر کیست (1 نمره)



تایید

8- ............... در ذهن مخاطب، هدف اصلی رسانه در انگاره سازی است. (1 نمره)



تایید

9- کدامیک فنون اقناع نمی باشد. (1 نمره)



تایید

10- فن ............................ در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

11- علت های برداشت متفاوت مخاطب از متن تولید شده ی رسانه ها چیست؟ (1 نمره)



تایید

12- استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه ،کوچک و کم اهمیت جلوه کند ............. نام دارد (1 نمره)



تایید

13- ................ درصد از تصادفات جاده ای در ایران بدلیل استفاده از تلفن همراه است. (1 نمره)



تایید

14- نشان دادن واقعیت به شکل خاص را ...................... می گویند. (1 نمره)



تایید

15- هدف سواد رسانه ای این است که بتواند .................... تربیت کند (1 نمره)



تایید

16- کدامیک چالش های رسانه نیست؟ (1 نمره)



تایید

17- تصویر بازنمایی شده . . . . . . . . . . . . . . . (1 نمره)



تایید

18- انتشار متن های طولانی در ............................ جالب نیست. (1 نمره)



تایید

19- در رسانه های .............................. امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (1 نمره)



تایید

20- پژوهشگران حوزه ی تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می نامند؟ (1 نمره)



تایید