زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون عملکردی( علوم) پایه چهارم به صورت دیجی فرم

به نام حی داور
آزمون عملکردی علوم
پایه چهارم.دبستان مقنی باشی
خانم درویشی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

اهداف آزمون عملکردی:
انواع آهن ربا را میشناسد،میتواند،آنها را باهم مقایسه کند،و تفاوت جذب،در هریک از آنها را نشان میدهد.



تایید

شواهد یادگیری:
- دانش آموز میتواند،انواع آهن ربا ،را از هم تشخیص دهد.
- مفهوم جذب و دفع را به روشنی ،توضیح میدهد.
- برای نشان دادن تفاوت قدرت جذب آهن رباها،روش روشنی ارائه، میدهد.



تایید

بافت مساله:
روزی پدر امید،مشغول تعمیر اجاق گاز منزل بود.
امید،حواس پدر را پرت کرد و یک پیچ از دست پدر،داخل صفحه بالای اجاق افتاد،که به راحتی با دست  برداشته نمیشد.
امید به فکر فرو رفت،که چطور میتواند،به پدردر درآوردن پیچ، کمک کند.؟
 دلبندم،شما با انجام آزمایش زیر،آیا میتوانی،به امید کمک کنی؟



تایید

ابزار و وسایل لازم:
- چند عدد آهن ربای مختلف( شماره گذاری شده) 
- یک عدد خط کش
گیره کاغذ، یا پیچ
مداد و کاغذ



تایید

شیوه ی اجرا:
عزیزم؛
۱- چهار عدد آهن ربا را شماره گذاری کن.
۲_ گیره کاغذ، یا پیچ را روی نقطه ی صفر خط کش بگذار.
۳- آهن ربای شماره ۱ را روی خط کش بگذار و به آرامی،به گیره،یا پیچ نزدیک کن.
۴- فاصله ای که آهن ربا،گیره را جذب کرد،اندازه بگیر ودر جدول یادداشت کن.
۵- همین کار را با ۳ آهن ربای دیگر هم انجام بده،و فاصله را یادداشت کن.



تایید

از این آزمایش،چه نتیجه ای میگیری؟ 
آیا امید هم میتواند،از این روش استفاده کند؟



تایید

توصیف عملکرد در آزمون علوم.
انواع آهن ربا را شناسایی کردم.



تایید

تفاوت جذب در آهن رباها مختلف را نشان دادم.



تایید

علت اصلی تفاوت ،در جذب آهن رباها را درک کردم.



تایید