زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آنلاین درس تفکر و سواد رسانه ای دهم انسانی امامت بوگر خرداد ماه 1400 به صورت دیجی فرم

سلام

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 90 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

هدف تولیدکنندگان رسانه، مصرف کننده ای منفعل، ساده و خام برای پیام های رسانه ای آنهاست(ص/ غ) (0.25 نمره)



تایید

ویژگی مشترک همۀ متون رسانه ای، ......... و ......... پیام است (0.5 نمره)



تایید

تصویر زیر به کدام یک از گزینه های پیشنهادی مربوط می شود

 

                      

                                                                                                     (0.25 نمره)
دریافت سوال 3



تایید

کدام یک از گزینه ای زیر،جزء حقوق رسانه ای افراد نیست

                         (0.25 نمره)



تایید

متن و زیر متن و فرامتن تصویر زیر را بنویسید (0.5 نمره)
دریافت سوال 5



تایید

حذف کردن رسانه ها از زندگی خود چه پیامد های را به دنبال دارد ( تحلیل خود را در یک بند بنویسید) (0.5 نمره)



تایید

تصویر  زیر به کدام مفهوم رسانه ای اشاره دارد؟ آیا استفاده از این مفهوم رسانه ای در اینجا درست است؟ (0.25 نمره)
دریافت سوال 7



تایید

این ضرب المثل مربوط به کدام یک از روشهای اقناع است؟ «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» (0.25 نمره)



تایید

تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده کرده اند؟

(0.5 نمره)
دریافت سوال 9



تایید

چگونه میتوانم ازاینستاگرام در جهت بهبود آگاهی خود استفاده کنیم و از محتوا های غیر اخلاقی ان در امان باشیم (دیدگاه خود را دریک بند شرح دهید) (0.5 نمره)



تایید

فیلم «زود قضاوت نکن» را مشاهده کنید؛ سپس بگویید

 الف) تأثیر جنایات وهابیت و گروهکهای تکفیری مانند داعش در بازنمایی از اسلام در جهان چگونه بوده است

ب) آیا این تصویر، به کلیشهای برای بازنمایی اسلام تبدیل شده است؟

ج) آیا ایجاد کلیشه به منظور نمایش قساوت و خونریزی و ترور، برای وهابیت و داعش، درست است؟ (0.75 نمره)



تایید

متن رسانه زیر را بررسی و تحلیل کنید.

پیام یا پیامهای هر یک چیست؟

چه کسی آن را ساخته است؟ هدف از ساختن و فرستادن آنها چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 12



تایید

آیا رسانه BBC می توانند بی طرف باشد؟(دیدگاه خود را در این باره بنویسید( (1 نمره)



تایید

برجسته سازی در مطبوعات چگونه انجام میشود؟ (2 نمره)



تایید

تصویر زیر در بر دارنده چه پیامی میباشد؟ (0.25 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

به سؤالات زیر در رابطه با مُد پاسخ دهید: پاسخ آزاد در چهارچوب پاسخ صحیح

الف-چرا برخی افراد در سبک پوشش و آرایش خود به دنبال مُد می روند؟

ب-آفرینندگان و سازندگان مُد چه کسانی هستند؟

ج-یک مثا ل از نقش رسانه ها در ترویج مُدگرایی را بنویسید (3 نمره)



تایید

چه صنایع و افرادی از ساختن کلیشۀ بدن و ترویج آن سود میبرند؟ چگونه؟ (2 نمره)



تایید

منظور از اعتیاد رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

چرا باید از رژیم مصرف رسانه ای پیروی کنیم؟ (1 نمره)



تایید

اگر یک فیلمنامه بنویسید: پاسخ آزاد در چهارچوب پاسخ صحیح

الف-موضوع فیلم تان چیست؟ ب-نام شخصیت اصلی فیلم تان را چه می گذارید؟ ج-او را چند ساله، از چه شهر و کشوری، شهری یا روستایی،

ثروتمند یا فقیر انتخاب می کنید؟ د- پوشش، تغذیه، اسباب و اثاثیه و چینش محل زندگی او را چگونه در نظر می گیرید؟

                     ه-سرگرمی ها و تفریحات او چیست؟ و-او را با چه ارز ش ها و اعتقاداتی توصیف می کنید؟ (1 نمره)



تایید

تصویر زیر در بر دارنده چه پیامی میباشد؟ (0.25 نمره)
دریافت سوال 21



تایید

متن رسانه زیر را بررسی و تحلیل کنید.



پیام یا پیامهای هر یک چیست؟



چه کسی آن را ساخته است؟ هدف از ساختن و فرستادن آنها چیست؟ (1 نمره)
دریافت سوال 22



تایید

تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده کرده اند؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 23



تایید

تصویر زیر از کدام فنون اقناع استفاده کرده اند؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 24



تایید

تصویر  زیر از کدام فنون اقناع استفاده کرده اند؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 25



تایید

تصویر زیر به کدام مفهوم رسانه ای اشاره دارد؟ آیا استفاده از این مفهوم رسانه ای در اینجا درست است؟ (0.25 نمره)
دریافت سوال 26



تایید

متن و زیر متن و فرامتن تصویر زیر را بنویسید (0.25 نمره)
دریافت سوال 27



تایید