زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس دین و زندگی دهم - درس «فرجام کار» و «آهنگ سفر» - دوم اسفند 1400 به صورت دیجی فرم

خوش آمدید

فقط یکبار امکان شرکت در آزمون وجود دارد


digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

آیا تعهد زیر را می پذیرید ؟  ( در صورت عدم پذیرش تعهد ذیل از ادامه آزمون خودداری نمایید)

اینجانب (صاحب مشخصات فوق الذکر) ، در محضر خدای خویش، شرعا تعهد می دهم در پاسخ گویی به سوالات این آزمون فقط از دانسته ها و اطلاعات خود که قبل از این آزمون فرا گرفته ام استفاده نمایم و از استفاده و کمک گرفتن از هر منبع دیگری اعم از مجازی و حقیقی برای پاسخ گویی به سوالات استفاده ننمایم.

(1 نمره)



تایید

کدام گزینه در مورد پاداش و کیفر در سرای آخرت درست است؟

1 ) در عرصۀ قیامت هر کس تصویری از عمل خود را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیند.

2 ) جنبۀ ظاهری و باطنی عمل، بعد از عمل از بین می‌روند.

3 ) خود عمل به صورت مجازات ظاهر می‌شود.

4 ) در مجازات آخرت، ظلم امکان پذیر است. (1 نمره)



تایید

مقصود از اینکه بهشت برای بهشتیان (دارالسلام) است چیست و به چه معنا است؟

1 ) هیچ نقصان، اندوه، غصه، خوف و ترسی و هیچ ناراحتی و رنجی در آنجا نیست/ سرای سلامتی

2 ) در بهشت هر چه دل‌هاشان تمنا کند و دیدگانشان را خوش آید آماده می‌بینند/ محل امنیت

3 ) در بهشت هر چه دل‌هاشان تمنا کند و دیدگانشان را خوش آید آماده می‌بینند/ سرای سلامتی

4 ) هیچ نقصان و اندوه و غصه و خوف و ترسی و هیچ ناراحتی و رنجی در آنجا نیست/ محل امنیت

  (1 نمره)



تایید

رابطۀ میان عمل و پاداش و کیفر جگونه است؟

1 ) قراردادی

2 ) طبیعی

3 ) تجسم عمل

4 ) همه موارد (1 نمره)



تایید

غیرقابل قبول بودن مقصر شمردن شیطان به چه علتی است و پاداش اخروی اعمال انسان‌‌ها چگونه است؟

1 ) زیرا پیامبران با دلایل و بینات روشن به هدایت انسان آمده‌اند _ صورت حقیقی عمل انسان است.

2 ) زیرا پیامبران با دلایل و بینات روشن به هدایت انسان آمده‌‌‌‌‌‌اند _ صورت طبیعی عمل انسان است.

3 ) زیرا شیطان بر انسان تسلطی نداشته و فقط دعوت کننده بوده است _ صورت طبیعی عمل انسان است.

4 ) زیرا شیطان بر انسان تسلطی نداشته و فقط دعوت کننده بوده است _ صورت حقیقی عمل انسان است.

  (1 نمره)



تایید

کدام ویژگی عالم برزخ در آخرت ظهور ندارد و شباهت میان عالم برزخ و دنیا در چیست؟

1 ) آثار عمل ظهور پیدا می‌کند - آگاهی‌های انسان محدود است

2 ) پرونده عمل باز است - پرونده عمل باز است

3 ) آثار عمل ظهور پیدا می‌کند - پرونده عمل باز است

4 ) پرونده عمل باز است - آگاهی‌های انسان محدود است (1 نمره)



تایید

چرا در مجازات آخرت، ظلم امکان پذیر و قابل تصور نیست؟

1 ) حکمت خداوند ایجاب می‌کند که میان جرم و کیفر تساوی باشد.

2 ) وقتی خود عمل به صورت مجازات ظاهر می‌شود، ظلم معنا ندارد.

3 ) انسان با نتیجه طبیعی عمل خود مواجه می‌شود، نه چیزی خارجی و بیرونی.

4 ) حقیقت و واقعیت عمل انسان به او گزارش داده می‌شود.

  (1 نمره)



تایید

باتوجه به آیۀ «إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوَالَ الْيَتَامَىٰ ظُلْمًا إِنَّمَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ نَارًا ۖ وَسَيَصْلَوْنَ سَعِيرًا» کدام گزینه درست است؟

1 ) کیفر و مجازات در قیامت قرارداد و انجام عمل است.

2 ) قرار گرفتن در آتش، معلول و خوردن مال یتیم، علّت است.

3 ) حقیقت و باطن عمل در نتیجه و محصول طبیعی عمل است.

4 ) قرار گرفتن در آتش، علت و خوردن مال یتیم، معلول است. (1 نمره)



تایید

کدام آیه‌ی شریفه رابطه‌ی اعمال دنیایی با جزا و پاداش اخروی را ترسیم نموده است؟

1 ) و ان علیکم لحافظین کراما کاتبین یعلمون ما تفعلون

2 ) أ فحسبتم اننا خلقناكم عبثا و انكم الينا لاترجعون

3 ) ينبع الانسان يومئذ بما قدم و أخر

4 ) ان الذين يأكلون اموال اليتامى انما يأكلون فى بطونهم نارا

  (1 نمره)



تایید

هترین دوستان و هم نشینان انسان در بهشت عبارتند از.......

1 ) امامان - راستگویان - شهیدان - نیکوکاران

2 ) پیامبران - راستگویان - شهیدان - امامان

3 ) پیامبران - راستگویان - پرهیزکاران - نیکوکاران

4 ) پیامبران - راستگویان - شهیدان - نیکوکاران (1 نمره)



تایید

به فرمودۀ امام علی (ع)، زیرک‌ترین انسان‌ها در چه مرحله‌ای از مسیر بندگی و اطاعت خدا شناخته می‌شوند؟

1 ) مراقبت از پیمان

2 ) محاسبه و ارزیابی پیمان

3 ) عهد بستن با خدا

4 ) تصمیم و عزم برای حرکت

  (1 نمره)



تایید

چند مورد از موارد زیر درست می باشند؟

الف) اسوه قرار دادن پیامبر (ص) علاوه بر استفاده از تجارب ایشان، سبب می شود بتوانیم عین ایشان عمل کنیم.

ب) هدف نهایی انسان بندگی و رسیدن به مقام قرب الهی است که لازمه دست یافتن آن، برنامه ریزی است.

ج) اسوه بودن حضرات معصومین (ع) در اموری است که تابع گذر زمان و تغییر در آن نمی باشند.

د) استحکام بیشتر پیمان با خدا و فراموش نکردن آن، تابع مراقبت مستمر از عهد است.

1 ) یک

2 ) دو

3 ) سه

4 ) چهار

  (1 نمره)



تایید

اصلاح عیوب و آگاهی از گناهان خویش، به ترتیب نتیجه‌ی کدام یک از اقدامات لازم برای حرکت به سوی قرب الهی است؟

1 ) محاسبه و ارزیابی، تصمیم و عزم برای حرکت

2 ) محاسبه و ارزیابی، محاسبه و ارزیابی

3 ) مراقبت، تصمیم و عزم برای حرکت

4 ) مراقبت، محاسبه و ارزیابی

  (1 نمره)



تایید

با توجه به سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه چگونه می‌توانیم امام خود را یاری دهیم؟

1 ) پرهیزکاری - کوشش در راه خدا - نماز خواندن

2 ) درستکاری - کوشش در راه خدا - انفاق در راه خدا

3 ) درستکاری - عفت - کوشش در راه خدا

4 ) عبادت - عفت - درستکاری (1 نمره)



تایید

اگر گفته شود: (عهدی که ابتدا بسته می‌شود، مانند نوزاد است) وجه شباهت از کدام مفهوم به دست می‌آید و آسیب دیدن آن عهد ثمره‌ی چیست؟

1 ) تحمل سختی‌ها، سستی در تصمیم

2 ) تحمل سختی‌ها، عهد شکنی

3 ) لزوم مراقبت، سستی در تصمیم

4 ) لزوم مراقبت، عهد شکنی (1 نمره)



تایید

کدام گزینه عوامل پایداری عهد با خداوند را درست بیان می‌کند؟

1 ) تکرار عهد و پیمان در زمان‌های معین و تحمل سختی‌ها برای رسیدن به هدف

2 ) انتخاب بهترین زمان‌ها برای عهد بستن و محاسبه میزان موفقیت و وفاداری به عهد

3 ) دنباله روی از الگوهای موفق و تحمل سختی‌ها برای رسیدن به هدف

4 ) انتخاب بهترین زمان‌ها برای عهد بستن و تکرار عهدو پیمان در زمان‌های معینی (1 نمره)



تایید

آثار محاسبه نفس از کلام امام علی (ع) در کدام گزینه‌ها آمده است؟

1 ) آگاهی بر عیوب - احاطه برگناه - خوشبختی

2 ) احاطه بر گناهان - اصلاح نفس - اصلاح دیگران

3 ) اصلاح عیب‌ها - آزادی از بند گناه - رهایی از شهوت

4 ) خوشبختی - آگاهی بر عیب‌ها - احاطه بر نفس اماره (1 نمره)



تایید

اولین گام در مسیر بندگی و اطاعت خدا ............ است و ............ از آثار عزم قوی است.

1 ) تصمیم و عزم برای حرکت - راه سعادت را قرین رضایت الهی ساختن

2 ) عهد بستن با خدا - راه سعادت را قرین رضایت الهی ساختن

3 ) عهد بستن با خدا - استواری بر هدف و تحمل سختی‌ها

4 ) تصمیم و عزم برای حرکت - استواری بر هدف و تحمل سختی‌ها (1 نمره)



تایید

توضیح دهید چگونه در بهشت دل زدگی و ملال وجود ندارد و انسان از نعمات الهی خسته نمی شود. (2 نمره)



تایید