زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای - خرداد 1400 به صورت دیجی فرم

نام آزمون : تفکر و سواد رسانه ای 
تعداد سوالات 20
مدت زمان پاسخگویی 18 دقیقه 
 هنرستان شهید باهنر 
سوالات را به دقت خوانده و بهترین جواب را انتخاب کنید.
هر شخص فقط یک بار مجاز به شرکت در آزمون است.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 18 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

نشان دادن افراد چاق یا لاغر و یا پوست روشن و تیره در رسانه های تولیدی، در کدام عبارت به چشم می خورد (1 نمره)



تایید

نظریه قدرت محدود رسانه ، مخاطب را ..... می داند . (1 نمره)



تایید

کدام یک جز عناصر پنجگانه پیام نیست (1 نمره)



تایید

....... کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیم بزرگتر را به ذهن می اورند (1 نمره)



تایید

فن .....در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد (1 نمره)



تایید

کدام یک جز حقوق مخاطب نیست؟ (1 نمره)



تایید

هر رسانه از یک ..... برای انتقال پیام استفاده می کند.

(1 نمره)



تایید

فناوری باعث شده انسان بر کدام محدودیت ها غلبه کند.

(1 نمره)



تایید

کدام مورد جز معیارهای ارزشیابی تارنما نیست؟ (1 نمره)



تایید

چارچوبی منظم به منظور تحلیل و ارزیابی و تولید پیام به شکل های مختلف برای مخاطبین است (1 نمره)



تایید

اگر در زمینه ای بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد با چه پدیده ای مواجه شده ایم. (1 نمره)



تایید

به لایه بالایی که خارج از متن یک پیام‌می باشد و شرایط محیطی و فرهنگی و آینده را نشان می دهد ..... می گویند. (1 نمره)



تایید

به همان واژه و کلماتی که شاعر و نویسنده در زبان خود استفاده میکند .....می گویند (1 نمره)



تایید

کدام رسانه اثرگذاری بیشتری در زمان کمتری دارد؟ (1 نمره)



تایید

اطلاعاتی که علی رغم سرگرم کنندگی و جالب بودن ارزش چندانی ندارند چه می نامند (1 نمره)



تایید

کدام رسانه نیاز به بیشترین تمرکز برای درک پیام دارد (1 نمره)



تایید

در این مرحله مخاطب و مصرف کننده فقط به جمع آوری اطلاعات و احساس نیاز به یک نو آوری می پردازد (1 نمره)



تایید

بیشتر پیام های رسانه به چه منظوری ساخته می شود (1 نمره)



تایید

این که یک کاری را چون همه انجام می دهند پس درست است به فن ..... معروف است. (1 نمره)



تایید

کدام یک جز مولفه های سبک زندگی نیست؟ (1 نمره)



تایید