زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه، یازدهم هنرستان خیامی- مهر وآبان 1400-مورخه 1400/09/06 به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز دقت داشته باشید تعداد سؤالات این آزمون 20سؤال و مدت زمان تعیین شده 20دقیقه تعیین گردیده و نمره آن به عنوان نمره مستمر مهر و آبان شما به هنرستان تحویل خواهد شد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

1- رسانه ها از گذشته تا کنون برای ..............با هم رقابت داشته اند. (1 نمره)



تایید

2- کدام گزینه جزو چالش های آموزش فضای مجازی نیست؟ (1 نمره)



تایید

3- لایه ای که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم،  و اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است را .........می نامند. (1 نمره)



تایید

4- ................یعنی پیام نهفته در زیر پیام آشکار. (1 نمره)



تایید

5- کدام گزینه در شکل گیری فرامتن تأثیر ندارد؟ (1 نمره)



تایید

6- کدام گزینه جزو ارکان پیام نیست؟ (1 نمره)



تایید

7- به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدید و فرامتن شود..............گویند. (1 نمره)



تایید

8- بازنمایی یعنی اینکه ضرورتا هر پیام رسانه ای ضد واقعیت یا کاریکاتوری از آن باشد. (1 نمره)



تایید

9- بازنمایی توسط رسانه ها تأثیر مثبت دارد یا منفی؟ (1 نمره)



تایید

10- در مورد بازنمایی "انگلیسی زبان خوشبخت" کدام گزینه زیر درست است؟ (1 نمره)



تایید

11- اگر رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاصی اصرار بورزند به این بازنمایی..................گفته می شود. (1 نمره)



تایید

12- نشان ندادن حتی جاذبه ای کوچک از اعتیاد( در بین معتادان مرفه)، نمونه ای از.........................است. (1 نمره)



تایید

13- رسانه ها با ......................در ذهن مخاطب همه اعضای هرجمع را به یک گونه در ذهن گیرندگان پیام قالب می زنند. (1 نمره)



تایید

14- بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام تشویق گیرنده به تغییر رفتار و...مطابق نظر نویسنده است که به آن ........................گویند. (1 نمره)



تایید

15- کدام گزینه جزو فنون "زبان اقناع" نیست؟ (1 نمره)



تایید

16- کدام گزینه جزو فنون اقناع نیست؟ (1 نمره)



تایید

17- در این روش اقناع سعی می شود که پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول یا هر چیز دیگر با آرزوها و امیال انساین مانند زیبایی، امنیت و...در ذهن مخاطب ایجاد شود. (1 نمره)



تایید

18- ..................کلمات یا تصاویری هستند که مفاهیمی بزرگتر را به ذهن ما می آورند. (1 نمره)



تایید

19- یکی از فنون رسانه ای این است که رسانه چنین وانمود می کند که همه در حال انجام کاری واحد هستن و شما باید به آنها بپیوندید به این فن..................گفته می شود. (1 نمره)



تایید

20- در فنون اقناع ......................شیوه ای است که برای ترغیب و متقاعد کردن فردی تا به شما برای رسیدن به هدفتان کمک کند. (1 نمره)



تایید