زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تحلیل روایی پرسشنامه واکاوی نگرش معلمان به آموزش مجازی و بررسی تأثیر آن در کیفیت آموزشی (قسمت اول - مربوط بودن) به صورت دیجی فرم

استاد فرزانه و گرامی در ابتدا از همکاری حضرتعالی بابت استاندارد سازی این پرسشنامه ؛ کمال تشکر و قدردانی را دارم.

قسمت اول تایید روایی پرسشنامه به بررسی تخصصی مرتبط بودن هر گویه در پرسشنامه به موضوع مورد سنجش اختصاص دارد، به این منظور از یک مقیاس لیکرت چهار درجه ای غیرمرتبط، نسبتا مرتبط، مرتبط، کاملا مرتبط استفاده می شود. لطفا نظر تخصصی خود در مورد میزان ارتباط هر گویه با موضوع پرسشنامه را اعلام فرمایید.

این پرسشنامه 44 گویه دارد که گویه های 3 الی 34 نگرش معلمان به آموزش مجازی و گویه های 35 الی 46 تاثیر نگرش معلمان در کیفیت آموزش مجازی را می سنجد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید. (لطفا در صورتی که از اسم شریف اصلی خود استفاده نمی کنید؛برای تطابق چهار عنصر روایی پرسشنامه از اسم مستعار یکسانی در هر یک از پرسشنامه ها استفاده فرمایید) *



تایید

استاد دانشگاه:



تایید

من به ابزار‌های الکترونیک شامل کامپیوتر، تلفن هوشمند با تبلت متصل به اینترنت مجهز می‌باشم. 

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

من به یک کامپیوتر به‌ روز که دارای پردازنده، رم، گرافیک و... برای اجرای بدون مشکل نرم افزارهای آموزشی و تولید‌ محتوا مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

کامپیوتر من به نرم‌افزارهای مورد نیاز تولید محتوای الکترونیکی قابل استفاده برای همه دانش آموزان مجهز می‌باشد.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به اینترنت مقرون به‌صرفه و دائمی برای برگزاری کلاس درس و پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان دسترسی دارم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت‌های پایه کار با ابزار‌های الکترونیکی ( کامپیوتر، تلفن هوشمند، تبلت و...) شامل ساخت پوشه، کپی و ... مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت پایه جستجوي اينترنت و دسترسي به اطلاعات مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به توانايي برقراري ارتباط با ديگران از طريق نرم‌افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی ( نظیر جیمیل، واتس‌اپ، تلگرام، شاد و...) مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

من توانايي بيان احساسات و حالات خود از طريق پیام‌های متنی را دارم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

من فکر می‌کنم توانایی برنامه‌ریزی پاسخ به سوالات دانش آموزان، اولیا و سایر همکاران از طريق نرم‌افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی ( نظیر جیمیل، واتس اپ، تلگرام، شاد و...) را دارم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت کار با نرم‌افزار طراحی و انتشار آزمون آنلاین از‌ جمله ( گوگل فرم، دیجی فرم، ربات طراحی سوال شاد و...) مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت کار با نرم‌افزارهای مبتنی بر متن ( word، Atlantis، PDF و...) برای تولید محتوای متنی مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت کار با نرم‌افزار‌ تولید محتوای تعاملی مانند پاورپوینت، کمتزیا و... مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت کار با نرم‌افزارهای تولید محتوای مبتنی بر عکس( Paint، Photoshop و...) مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

من فکر می‌کنم توانایی حل مشکلات احتمالی در خصوص عدم برقراری ارتباط برخط و نرم‌افزارهای تولید محتوا را دارم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

به مهارت انتشار محتوای تولید شده در کانال یا گروه‌های کلاس در نرم‌افزارهای ارتباطی( واتس‌اپ، شاد ، تلگرام و...) مجهز می‌باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره می‌توانستم به درستی از عهده وظایفم بربیایم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره احساس موفقیت داشتم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره می‌دانستم چگونه مشکلات را حل کنم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

فعالیت‌های در طول برگزاری کلاس‌های غیر‌حضوری جالب و برای من مانند سرگرمی بود.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره به دلیل شرایط جدید تدریس احساس نگرانی داشتم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره عصبی می‌شدم و احساس بی قراری داشتم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول برگزاری کلاس‌های غیر‌حضوری احساس تنهایی می‌کردم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره تجارب گذشته خود را بی فایده می‌دانستم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره تمایل داشتم فعالیت‌های بیشتری داشته باشم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره حتی با وجود اختلالات شبکه سعی در اتمام امر آموزش داشتم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره حتی با وجود عوامل مخل در خانه سعی در اتمام امر آموزش داشتم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره مهارت‌های خود را در امر تولید محتوا، کار با نرم افزاری‌های آموزشی، شبکه‌های اجتماعی و... افزایش می دادم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره کلاسهای غیر‌حضوری را طبق برنامه هفتگی به صورت منظم و مستمر برگزار می‌کردم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره از روش‌های مختلف تدریس استفاده می‌کردم.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره دانش‌آموزان به عنوان محور یادگیری بودند و معلم فقط نقش تسهیلگر را داشت.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره آزمون‌های مستمر در جهت تسهیل امر یادگیری به صورت مکرر برگزار می‌شد.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره به صورت مکرر دانش آموزان بازخورد مناسبی به تکالیف خود دریافت می‌کردند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش‌آموزان در جلسات مجازی درس حضور مستمر داشتند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش‌آموزان به‌ طور مطلوب و در زمان مقرر تکالیف را انجام می‌دادند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش‌آموزان به توانایی استفاده از ابزارهای برگزاری آزمون برخط مجهز بودند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش آموزان در آزمون‌های برگزار شده در طول دوره عملکرد مطلوبی داشتند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش آموزان در فرآیند یادگیری تلاش موثری داشتند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش‌آموزان در طول دوره ارتباط موثری با معلم و سایر شاگردان برقرار می‌کردند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش‌آموزان من به قوانین کلاس‌های غیر حضوری(حضور به موقع، مطرح کردن مشکلات در زمان کلاس، احترام به حریم خصوصی معلم و سایر شاگردان و...) پایبند بودند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دانش‌آموزان در طول دوره انگیزه لازم برای یادگیری را داشتند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دوره غیر‌حضوری برگزار شده باعث بهبود یادگیری دانش‌آموزان شد.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

دوره غیر‌حضوری برگزار شده باعث بهبود برقراری روابط اجتماعی دانش‌آموزان شد.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

در طول دوره دانش‌آموزان به صورت موثری به تنهایی و با راهنمایی معلم توانایی فراگیری مطالب را داشتند.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید

نمرات کسب شده در طول دوره نمایش دهنده یادگیری موثر دانش‌آموزان است.

(غیر مرتبط = 1، نسبتا مرتبط = 2، مرتبط = 3، کاملا مرتبط = 4)



تایید