زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آزمون سواد و تفکر سواد رسانه یازدهم مکانیک به صورت دیجی فرم

دانش آموزان گرامی سوالات تستی و تشریحی می باشد مدت آزمون 65 دقیقه می باشد در مدت آزمون تا پایان آزمون از محیط آزمون خارج نشوید امکان ورود مجدد اصلا وجود ندارد پس پاسخگویی به سوالات در انتها دکمه پایان آزمون رو زده پیام من با کد رهگیری ظاهر میشود یک اسکرین شات بگیرید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 65 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1- آرفید چیست؟



تایید

2- رسانه را تعریف نمایید؟



تایید

3- انواع رسانه را نام برده و هر یک را با ذکر مثال توضیح دهید ؟



تایید

4- مزایا و معایب آموزش مجازی را در 4 مورد توضیح دهید ؟



تایید

5- ((متن)) را به طور کامل تعریف و توضیح دهید ؟



تایید

6- فرامتن را به طور کامل توضیح دهید ؟



تایید

7- ارکان اصلی یک ارتباط را نام ببرید؟



تایید

8- تفسیر خود را در دو سطر از تصویر زیر بنویسید؟
دریافت سوال 8



تایید

9- منظور از بازنمایی چیست ؟



تایید

10- کلیشه یا انگاره چیست ؟



تایید

11- با ذکر کلیشه های )انگاره های( زیر چه مفاهیمی به ترتیب در ذهن شما تداعی می شود؟ ((لوازم صوتی و تصویری ژاپنی - خودرو های سواری آلمانی - اجناس چینی ))



تایید

12- اقناع چیست ؟



تایید

13- انواع فنون اقناع را نام ببرید ؟



تایید

14- فن ارابه را توضیح دهید ؟



تایید

15- تصویر زیر به کدام مفهوم رسانه ای مربوط می شود؟
دریافت سوال 15



تایید

16- صنعت رسانه ای چیست؟



تایید

17- آیا رسانه ها می توانند بی طرف باشند؟



تایید

18-تصویر زیر ، با کدام مفهوم رسانه ای ارتباط دارد:
دریافت سوال 18



تایید

19- دشواری مخاطب شناسی در چیست؟



تایید

20- منظور از مهندسی معکوس در تولیدات رسانه ای چیست



تایید

21- نمودار میزان استقبال و پذیرش مخاطبان از نوآوری ها را ترسیم کنید؟
دریافت سوال 21



تایید

22- اصطلاح گلولۀ جادویی برای کدام رسانه ها به کار می رفت؟



تایید

23- تصویر زیر بر کدام واقعیت اشاره دارد:
دریافت سوال 23



تایید

24- تصویر زیر به کدام یک از گزینه های پیشنهادی مربوط می شود:
دریافت سوال 24



تایید

25- تصویر زیر به کدام مفهوم سواد رسانه ای نزدیک تر است:
دریافت سوال 25



تایید

26- مسئلۀ ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر )کپی رایت( توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود



تایید

27- مطالعۀ مورد ی زیر به کدام مفهوم سواد رسانه ای مربوط می شود: در سال 2005 آشکار شد که ارتش امریکا، 30 ایستگاه رادیویی را در افغانستان اداره می کند که روابط خود را با ایالات متحده آشکار نمی سازند. افزون بر این، دولت ایالات متحده با پرداخت پول به برخی صاحب نظران افغان از آنها به عنوان منابع کارشناسانه در مقاله های تبلیغاتی خود بهره می گرفت. (سیلوربلات،1393: 48)



تایید

28- دو مفهوم قرآنی "استکبار" و "تزیین" که رسانه ها برای وسوسۀ مخاطب منفعل استفاده می کنند الف-استکبار: ....................................... ب-تزیین: ....................................



تایید

29- مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدّد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علائق و سلائق اوست، انتخاب کند" به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود:



تایید

30- مُد چیست



تایید

31- چهار مورد از شاخص های سبک زندگی را نام ببرید؟



تایید

32- چهار مورد از مصداق های بی اخلاقی در فضای رسانه ای را نام ببرید؟



تایید

33- اخلاق رسانه ای، امری درونی و ارزشی است یعنی مجموعۀ قواعد و اصول اخلاق باید توسط فرستندۀ پیام رسانه ای رعایت شود



تایید

34- اخلاق رسانه ای می تواند از جامعه و فرهنگی به جامعه و فرهنگ دیگر متفاوت و متغیّر باشد



تایید

35- پژوهشگران حوزۀ تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می نامند؟



تایید

36- تفریحات ما چگونه از حالت دسته جمعی و فیزیکی و پرجنب وجوش به صورت فردگرایانه و مجازی و ساکن درآمده است؟



تایید

37- بر اساس آمار و ارقام، جذاب ترین رسانه ها برای همسالان شما کدام رسانه ها است؟



تایید

38- تصویر زیر را تفسیر کنید:
دریافت سوال 38



تایید

39- تصویر زیر را تفسیر کنید:
دریافت سوال 39



تایید

40 - تصویر زیر تفسیر کنید ؟
دریافت سوال 40



تایید