زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون دروس 6 و 7 عربی نهم ( زمان شروع 8 شب ) به صورت دیجی فرم

دانش آموز گرامی !
ضمن آرزوی موفقیت برای شما ، لطفاً قبل از پاسخگویی موارد زیر را مد نظر داشته باشید :
1- این آزمون میان ترم محسوب می شود و نمره آن بعنوان نمره مستمر در آزمون پایانی تاثیرگذار خواهد بود .
2 - رعایت زمان پاسخگویی مورد تاکید است ، در صورت تاخیر پاسخ شما پذیرفته نخواهد شد.
3- شما فقط یک بار حق شرکت در این آزمون را دارید ، لذا در صورت خروج از جلسه آزمون ورود مجدد شما تخلف محسوب خواهد شد.
4- بدون استرس و با آرامش کامل به سوالات پاسخ دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

ترجمه عبارت زیر چیست ؟
نادَیتُ أَخی الأَصغَرَ لِکِتابَةِ واجِباتِهِ. (1 نمره)



تایید

درستی یا نادرستی هر جمله بر اساس حقیقت کدام گزینه است ؟ 
الف– قالَ رَسول اللهِ (ص) : أُنظُروا إِلَی کَثرَةِ الصَّلوة وَ کَثرَةِ الحَجِّ. ( ...................... ) 
ب– اُنظُر إلَی مَن قالَ وَ لا تَنظُر إلَی ما قالَ. ( ...................... ) 
ج – إنَّ اللّهَ لایُضیعُ أَجرَ مَن أَحسَنَ عَمَلاً . ( ...................... ) 
د– ادیسون هُوَ أَوَّلُ مَن صَنَعَ مُختَبَراً لِلأَبحاثِ الصناعیَّةِ. ( ...................... ) 
(2 نمره)



تایید

کلمه مناسی برای جاهای خالی به ترتیب در کدام گزینه صحیح بیان شده است ؟ 
 الف – ساعَدَتْ أُختی .......... جَدَّتَنا . ( الکَبیرَةُ – کَبیرَةٌ – کَبیرٌ – الکَبیرُ ) 
 ب – کانَتِ الهَدیَّةُ زُجاجَةِ عِطرِ أُمِّها ، فیها .......... مِنَ الْعِطرِ. (سارَة – قَلیلٌ – مُزدَحَمٍ – زَواجٌ ) 
(1 نمره)



تایید

متن زیر را بخوانید و مشخص کنید پاسخ پرسش ها ی آن در کدام گزینه صحیح بیان شده است ؟
شَرَحَتْ والِدَتی حکایَةً عَن نَفسِها عِندَما کانَتْ تِلمیذَةً فی الصّفِّ الرّابِعِ . هی تقولُ : أنَا کُنتُ طالِبَةً ذَکیَّةً فی المَدرَسَةِ لِسَنَواتٍ عَدیدَةٍ ( کَثیرَة ) . لکِن فی الصَّفِّ الرابِعِ مَرِضَ والِدی وَ رَقَدَ فی المُستشفی ، فَحَزنتُ و ما قدرتُ عَلی قراءَةِ دروسی وَ ماکَتَبتُ واجِباتی . بَعدَ الإمتَحاناتِ شاهَدتُ اِسمی بَینَ التِلمیذاتِ الرّاسِباتِ . فَقَدتُ والِدی فی تِلکَ السَّنَةِ وَ تَرَکتُ الدِّراسَةَ وَ لکنَّ مُدرِّسَتی کانَت أفضَلُ مُعَلِّمَةٍ شاهَدتُها فی حَیاتی . هی شَجَّعَتْنی عَلی الدِّراسَةِ وَ التَعَلُّمِ وَ أَنا رَجَعتُ لِلمَدرَسَةِ وَ قَرأتُ دروسی جَیداً و نَجَحتُ فی اِمتَحاناتِ نِهایَةِ السَّنَةِ التالی. وَ فی الصَّفِّ الخامِسِ ،کُنتُ تِلمیذَةً مثالیَّةً ایضَاً. 
پرسشها
 الف - حَولَ مَن شَرَحَت الوالِدَةُ ، هذِهِ الحِکایَةَ ؟ ........................
 ب - اَفضَلُ مَن شَاهَدَتْ الوالِدةُ فی حَیاتِها کانَت مُدَّرِّسَتِها. ( درست / نادرست )
ج - أینَ رَقَدَ والِدُ الأُمِّ ؟ .........................
 د – با توجه به متن کدام کلمه در جای خالی عبارت زیر قرار می گیرد؟ « رَسَبَتْ الوالِدَةُ فی الصَّفِّ .......... »
(4 نمره)



تایید

ترجمه فارسی عبارت زیر در کدام گزینه صحیح ذکر شده است ؟
بَعدَ مُحاوَلاتٍ کَثیرَةٍ صارَ مَسئوولاً.  (1 نمره)



تایید

کدام گزینه ترجمه دقیق عبارت زیر است؟
عَلَیکَ بِذِکرِ اللّهِ ، فَإِنَّهُ نورُ القَلبِ. (1 نمره)



تایید

معنی کلمات مشخص شده در داخل پرانتز ها در کدام گزینه صحیح ذکر شده است ؟
الف– ذَهَبَتْ لِمُشاهَدَةِ مِلَفِّها لِلاِطِّلاعِ عَلَی ماضیها. ( مِلَفّ : ................ ) 
ب– قَدَرَ عَلَی شِراءِ آلَةِ طِباعَةٍ وَ وَضَعَها فی عَرَبَةِ الْبَضائعِ. ( عَرَبَة : ................ )
ج – مُسَجِّلُ الموسیقَی اختراعٌ مُهِمٌ لِإدیسون . ( مُسَجِّل : ................ ) 
د– فی مِلَفِّ السَّنَةِ الأُولَی هیَ نَشیطَةٌ و ذَکیَّةٌ. ( نَشیطَةٌ : ................ )
(2 نمره)



تایید

ترجمه فارسی عبارت زیر کدام است ؟
طَلَبَتْ مِنها الحُضورَ فی حَفلَةِ زَواجِها.  (1 نمره)



تایید

اگر فعل های عبارت زیر را بصورت نهی بنویسیم ، کدام گزینه بدست می آید ؟
یا أیُّها الطُّلابُ إضْحَکوا وَ یا أیَّتُها الطَّبیباتُ إفحَصنَ المَرضَی . (2 نمره)



تایید

ترکیب وصفی و ترکیب اضافی بکار رفته در عبارت زیر در کدام گزینه صحیح بیان شده است ؟
اَلزّوّارُ الإیرانیّونَ رَکِبوا حافِلَةَ الفُندُقِ. (2 نمره)



تایید

ترجمه عبارت زیر چیست ؟
اُنظُروا إلَی صِدقِ الْحَدیثِ وَ أداءِ الأَمانَةِ . (1 نمره)



تایید

توضیحات زیر مربوط به کدام واژه های عربی است ؟ 
 الف– السَّنَواتُ الأُولَی مِن حَیاةِ الإِنسانِ. ( ...................... ) 
 ب– الطّالِبُ الَّذی لایَنجَحُ فی الإِمتَحانات . ( ...................... ) 
 ج – طاقَةٌ تَشتَغِلُ بِهَا الْآلاتُ وَ الْأواتُ الصِّناعیَّةُ. ( ...................... ) 
 د– الإِمتِناعُ عَنِ الطَّعامِ وَ الشَّرابِ لِفَریضَةٍ دینیَّةٍ . ( ...................... ) 
(2 نمره)



تایید