زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون مستمر تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

آزمون تفکر و سواد رسانه ای مستمر بهمن ماه 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

۱. عکس و مکث مقابل مربوط به کدام گزینه می شود؟ (1 نمره)
دریافت سوال 1



تایید

۲. بیشترین تلاش یک رسانه برای جذب چه نوع مخاطبی انجام می شود؟ (1 نمره)



تایید

۳. کدام گزینه از ویژگی های مخاطب خاص نیست؟ (1 نمره)



تایید

۴. گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۴ سال بیشتر تمایل دارند اخبار روز را از کدام رسانه زیر دنبال کنند؟ (1 نمره)



تایید

۵. گروه سنی بالای ۵۵ سال بیشتر تمایل دارند اخبار روز را از کدام رسانه زیر دنبال کنند؟ (1 نمره)



تایید

۶. یکی از ویژگی های مخاطب خاص  " منظر یا نگرش  " است. منظور از منظر یا نگرش در کدام گزینه زیر به درستی بیان نشده است؟ (1 نمره)



تایید

۷. این بیت شعر از شعر مولوی به کدام ویژگی مخاطب خاص مربوط می شود؟
" هرکس از ظن خود شد یار من 
از درون من بجست اسرار من " 
(1 نمره)



تایید

۸. قدرت یک رسانه با چه کمیتی سنجیده می شود؟ (1 نمره)



تایید

۹. اگر مخاطبی بسته به سلیقه خود یک پیام دریافتی را تجزیه و تحلیل ، اصلاح و بعد ارسال کند ......... و اگر بدون در نظر گرفتن عقاید طرف مقابل و بدون تجزیه و تحلیل آن را ارسال نماید ......... را انجام داده است. (1 نمره)



تایید

۱۰. تصویر روبرو به جایگاه کدام یک از عناصر پنجگانه ارتباطات در مواجه با رسانه ها اشاره دارد؟ (1 نمره)
دریافت سوال 10



تایید

۱۱. جملات زیر در مورد تعریف از کدام ویژگی مخاطب فعال صادق است؟
" به سادگی تحت تاثیر پیام های رسانه ای قرار نمی گیرد و پیام های رسانه ای نمی تواند در عقیده او تغییری ایجاد کند مگر اینکه هم راستا با عقاید او باشد." 
(1 نمره)



تایید

۱۲. یک فرد معلول جسمی و یا کم توان از نظر رسانه چه نوع مخاطبی محسوب می شود؟ (1 نمره)



تایید

۱۳. ترجمه آیه ۲۷ سوره نور که در تصویر مقابل آمده است دلالت بر کدام حق مخاطب دارد ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 13



تایید

۱۴. کدام گزینه زیر از موارد ویژگی های مخاطب فعال نیست ؟ (1 نمره)



تایید

۱۵. در نمودار هرمی شکل مقابل هرچه از پایین نمودار به سمت بالای نمودار می رویم رسانه ها ....... و مخاطبین ......... می شوند. (1 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

۱۶. ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد ، عدم رعایت حق نشر (کپی رایت) کدام مفهوم را می رساند ؟ (1 نمره)



تایید

۱۷. کدام عبارت زیر حریم خصوصی افراد را در برابر رسانه های اجتماعی و دولت نشان نمی دهد؟ (1 نمره)



تایید

۱۸. دشواری مخاطب شناسی در چیست ؟ (1 نمره)



تایید

۱۹. مهمترین تفاوت شکل اولیه مخاطب با معادل امروزی رسانه ای آن:  (1 نمره)



تایید

۲۰. کدام یک جزو دیدگاه های تاثیر رسانه بر مخاطب نیست؟ (1 نمره)



تایید