زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان تفکر و سواد رسانه ای _ ترم دوم_ 1400 به صورت دیجی فرم

به نام خدا
با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 35 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

......... فرآیند گسترده ای از کنترل اطلاعات، شامل تمام جنبه های رمز گذاری پیام،نه فقط انتخاب، بلکه ممانعت از نشر،انتقال،شکل دهی،ارائه و عرضه،تکرار و زمان بندی در طول مسیر انتقال از منبع گیرنده است. (1 نمره)



تایید

کدام یک از عبارت های زیر درباره ی اقناع نادرست است؟ (1 نمره)



تایید

رسانه مطلب درستی را بیان کرده است، اما مخاطب در آن مورد توضیحات و استدلال هایی دارد که سوءتفاهم را برطرف می کند. (1 نمره)



تایید

........ الگوهای فرهنگی است که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته می شود و دارای یک دوره ی زمانی نسبتا کوتاه است و سپس فراموش می شود. (1 نمره)



تایید

تولید کنندگان تبلیغات فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی از .......... برای لاغر بودن استفاده می کنند تا محصولات خود را به فروش برسانند. (1 نمره)



تایید

گستردگی رسانه ها و دامنه ی فعالیت های رسانه ای در عصر حاضر،شناخت حقوق متقابل ......... ، ......... ، ......... را به امری ضروری تبدیل کرده است. (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام، در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه ، کوچک و کم اهمیت جلوه کند، .......... نام دارد. (1 نمره)



تایید

متن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و یک موسیقی به ترتیب ........ و .......  است‌. (1 نمره)



تایید

به لایه بالایی که خارج از متن یک پیام می باشد و شرایط محیطی و فرهنگی و آینده را نشان میدهد چه میگویند؟ (1 نمره)



تایید

عمومی ترین رسانه جمعی کدام است؟ (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکلی خاص را ......... می گویند. (1 نمره)



تایید

این سخن از کیست؟ ( ما جامعه ای که بدون خانواده باشد سراغ نداریم ) (1 نمره)



تایید

با توجه به شکل مقابل کدام گزینه جواب درست پرسش های زیر است؟
الف: متن پیام چیست؟
ب:چه کسی آن را تولید کرده است؟
ج: هدف از تولید این پیام چه بوده است؟

(1 نمره)
دریافت سوال 13



تایید

کدام یک از گزینه های زیر RFiD مورد استفاده قرار می گیرد؟ (1 نمره)



تایید

در رسانه های چاپی امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (1 نمره)



تایید

عنصر ‌‌.‌‌...... در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

............ امکان تفریح در هر مکان ، زمان و به تنهایی را فراهم کرده اند. (1 نمره)



تایید

تصویر زیر را تفسیر کنید. (1 نمره)
دریافت سوال 18



تایید

تصویر زیر را تفسیر کنید. (1 نمره)
دریافت سوال 19



تایید

عکس ومکث زیر را تفسیر کنید. (1 نمره)
دریافت سوال 20



تایید