زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان نوبت دوم عربی 10 انسانی دبیرستان امام خمینی 1 / 6 / 1400 به صورت دیجی فرم

دانش آموز عزیز سلام به روی ماهت.
امیدوارم بادقت به همه پرسش ها پاسخ درست بدی.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 50 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید


ترجم هذه الجُمَلِ إلي الفارِسية. (این جمله ­ها را به فارسی ترجمه کن.)


أ. یُشجِّعُ السّائحینَ إلی السّفر إلیها لرُؤیةِ طبیعتها الخلّابة.

ب. نقلُ النِّفطِ عَبرَ الأنابیبِ أقلُّ خطراً و نفقةً مِن نقلِهِ  بناقلاتِ النِّفط.


ج. تَحسبُ الدّلافینُ سمکةَ القِرشِ عدُوّاً لَها.



(4.5 نمره)



تایید

عیِّن الجملة الصحیحة و غیر الصحیحة حسبَ الحقیقة و الواقع.


1. الثّلجُ نوعٌ مِن أنواعِ نُزولِ الماءِ مِن السّماءِ یَنزِلُ علی الجِبالِ فقطّ.


2.  الخُفّاشُ طائرٌ مِن اللَّبوناتِ.

(1 نمره)



تایید

عیِّن الفعلَ المجهولَ و تَرجمهُ. (فعل مجهول را مشخص و ترجمه کن.)


أ فلا یَنظُرُونَ إلی الجِبلِ کیفَ خُلِقَتْ.

(1 نمره)



تایید

عَیِّن الکلمتینِ المُترادفتینِ و الکَلمتینِ المتضادّتینِ. (مترادف­ها و متضادها را مشخص کن.)

« جاهِز، فارغ، سَحاب، ظلام، فرِح، غَیم، مملوء، »
(1 نمره)



تایید

إنتَخِب التَرَجَمَةَ الصحيحَة. (ترجمه درست را مشخص کن.)


أ. قامَ بِتوزیع الهدایا. 
   1. برای پخش نمودن هدیه­ ها برخاست.      2. به پخش کردن هدیه­ ها پرداخت.



ب. لَها ما کَسَبَتْ و عَلیها ما کَسَبَتْ. هر کس آنچه را کسب کرده، به «----------------» است، و آنچه را کسب کرده «---------------» است.

 1. سودش، زیانش                                2زیانش، سودش (1 نمره)



تایید

کَمِّل الفَراغاتِ في التَرجَمَةِ الفارِسيةِ. (جاهای خالی در ترجمه را کامل کن.)


أ. . و عِبادُ الرَّحمنِ الّذینَ یَمشونَ عَلَی الأرضِ هوناً و إذا خاطبَهم الجاهلونَ قالوا سلاماً.


و بندگان خدای بخشاینده کسانی­اند که با آرامش و فروتنی ----------گام برمی­دارند و هرگاه----------ایشان را خطاب کنند، سخن آرام می­گویند.



ب. الحمدُ لله الّذی هدانا لهذا و ما کُنّا لِنَهتدِیَ لَولا أن هدانا اللهُ.


ستایش از آنِ خدایی است که ما را به این نعمت­ها--------؛و---------خدا راهنمایی­مان نکرده بود، راه نمی­یافتیم. (1 نمره)



تایید

 

عین إعراب الکلمات المعینة. (نقش کلمه های مشخص شده را بنویس)

 

أغلَقَ ( السّائقُ ) بابَ ( المدرسة ). ( مُجالسة ) العُلماءِ ( عبادةٌ ).

  (2 نمره)



تایید

تَرجِم الکلماتِ المعینة. (کلمات مشخص شده را ترجمه کن)


ذاتِ الغُصونِ النَّضرِة. جَذوتُـها مُستعرَة. (1 نمره)



تایید

عَيّن إسمَ الفاعل، اسمَ المفعول و اسمَ المُبالغة. (اسم فاعل، اسم مفعول و اسم مبالغه را مشخص کن.)


یا غَفّارَ الذنوبِ. یا مَنْ بابُهُ مَفتُوحٌ للطّالِبینَ. یا مَنْ یُحِبُّ المُحسِنِینَ.

(2 نمره)



تایید

اُکتُب المفردَ أو الجمعَ للکلمتينِ. (برای واژه مفرد؛ جمع بنویس و برای واژه جمع؛ مفرد بنویس.)

بهیمة: ------------         کُهُوف: ------------
(1 نمره)



تایید

عَيِّن الکلمة الغريبة في المعني. (واژه ناهماهنگ را مشخص کن.)



أ. « الحِرباء، القِطّ، الذَّنب، البُومَة»



ب. « النَّملة، البَطّاریة، الحَقیبة، الفُرشاة » (1 نمره)



تایید

أجب عن الأسئلة. (به عربی به پرسش­ها پاسخ بده.)


أ. کیفَ الحالُ؟                              ب. ما اسمُکَ الکریمُ؟                    ج. فی أیّ مدینةٍ تسکنُ؟

(1.5 نمره)



تایید

عیِّن الکلمة المناسبة لکُلِّ جملة. « الصِّیانة، النُّحاس، الاستِهلاک، المیناء، البِئر، السُرُور » (واژه مرتبط با هر جمله را مشخص کن.)

أ. مکانٌ علی ساحل البحرِ تُشاهَدُ السُّفُنُ إلی جَنبِها.

ب. حُفرةٌ یُستخرَجُ الماءُ أو النِّفطُ مُنها.

ج. الاستعمالُ و الاستفادة.

د.الحِفاظُ عَلَی الأشیاء.

(1 نمره)



تایید

تَرجِم الأفعال المُعیّنة. (فعل­های مشخص شده را ترجمه کن.)


1. ( ما کَتَبتُمْ ) تَمارینَکُم.

2. ( کانُوا یَکتُبونَ ) بِدِقَّةٍ. 


(1 نمره)



تایید