زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

نەسرەوتن تا سەرکەوتن

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱.جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.الف)عنصر ....... در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد.ب).........در ذهن مخاطب هدف اصلی رسانه در انگاره سازی است.ج).........درصد علت تصادفات جاده ای در ایران به دلیل استفاده از تلفن همراه است.د)ورود ابزار های رسانه ای به زندگی روزمره ای مردم موجب ....... شده است. (2 نمره)



تایید

۲.چگونه رسانه ها با تداعی معانی باعث اقناع مخاطب می شود (1 نمره)



تایید

۳.بازنمایی را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

۴.اقناع چیست؟ (1 نمره)



تایید

۵.برجسته سازی (بزرگنمایی) را تعریف کنید. (1 نمره)



تایید

۶.هدف سواد رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

۷.مهندسی معکوس  در رسانه یعنی چه؟ (2 نمره)



تایید

٨. دشواری مخاطب شناسی در چیست؟ (1 نمره)



تایید

۹.تفاوت رسانه های یک سویه و دوسویه در چیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۰.کارکرد تلفن همرا در اروپا و آسیا شرقی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ (2 نمره)



تایید

۱۱.شیطان چه شیوه هایی برای مخاطب ها خود دارد؟(توضیح دهید) (1 نمره)



تایید

۱۲.اخبار و اطلاعات زرد چگونه است؟ (1 نمره)



تایید

۱۳.یکی از  راه های اثرگذاری رسانه ها چیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۴.پدیده سرریز  اطلاعات را تعریف کنید. (2 نمره)



تایید

۱۵.اعتیاد رسانه ای چیست؟ (2 نمره)



تایید