بافت مسئله :
زهرا دانش آموز پایه ششم است، او بیشتر روزها همراه مادرش به مسجد محله شان می رود مسجد محله آنها بسیار فعال است چون علاوه بر نماز فعالیت های فوق برنامه زیادی دارند. امروز پس از نماز، امام جماعت درباره پویش هر محل یک قربانی سخن می گفت. می فرمود: امسال با توجه به شرایط سخت کرونایی امکان برگزاری ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و شربت در نیمه شعبان وجود ندارد لذا اهل محله ما جمع شده اند و یک گوسفند تهیه کرده اند که قرار است گوشت آن را که به وزن ۵۵٫۸ کیلوگرم است، بین نیازمندان محله خودمان تقسیم کنیم. وسایل بسته بندی و ترازو تهیه شده است و بنا داریم بسته های گوشت ۰٫۹ کیلوگرمی آماده کنیم. هر کس زمان و توانایی دارد بعد نماز برای بسته بندی گوشت ها ما را یاری کند.
زهرا به فکر فرو میرود🤔🤔
او با خودش می اندیشد که با این نوع بسته بندی به چند خانواده نیازمند می توانند کمک کنند.
وسایل مورد نیاز : دفتر، مداد، پاک کن
شیوه اجرای تکلیف :
به زهرا کمک کنید تا با انجام تقسیم ۰٫۹ ÷ ۵۵٫۸ حساب کند که به چند خانواده نیازمند میتوانند کمک کنند.
برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید؛
۱. دانش آموز عزیزم در انجام عملیات و حل مسئله به یکسان بودن واحدها دقت کنید.
۲. آموخته اید که مقسوم علیه تقسیم نباید عددی اعشاری باشد لذا ابتدا مقسوم علیه را به عدد صحیح تبدیل کنید.
برای انجام این کار مقسوم و مقسوم علیه را در چه عددی ضرب می کنید؟
۳. اگر مقسوم و مقسوم علیه را در یک عدد ضرب کنیم خارج قسمت.......... نمی کند ولی باقیمانده در آن عدد ........ می شود.
۴.اکنون تقسیم های جدید را که عددهای صحیح هستند بنویسید و انجام دهید.
۵.با حل تقسیم بگویید مسجد محله زهرا به چند خانواده نیازمند میتوانند کمک کنند؟
۶. شما در دوران اپیدمی کرونا چگونه به نیازمندان کمک میکنید؟
۷.در دوران کرونا چگونه شادی هایت را با دیگران تقسیم میکنی؟
(15 نمره)