زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون فرم مصاحبه پژوهشی از نگاه معلمان نابینا به صورت دیجی فرم

این مصاحبه پژوهشی به منظور «بررسی مزایا و
محدودیت های فرایند تدریس  به شیوه مجازی
از نگاه معلمان   دانش آموزان آسیب دیده بینایی
» تنظیم شده است.

در این پژوهش تلاش شده مزایا  و محدودیتهای آموزش های مجازی در دوران شیوع
کرونا، مورد واکاوی و تحلیل قرار گرفته و اولویت‌بندی گردند. لذا از شما معلم
گرامی، با توجه به سوابق کاری و تخصصی که در  امرآموزش دانش آموزان آسیب دیده بینایی دارید و
به عنوان یک فرد متخصص در این حوزه خواهشمند است، با پاسخ‌های دقیق و ارزشمند خود،
در نیل به این هدف محقق را یاری فرمائید. از اینکه وقت گرانبهایتان را در راستای
اهداف این پژوهش در اختیار حقیر قرار دادید کمال تشکر دارم.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

معلم گرامی؛ لطفا شرح مختصری از سوابق آموزشی خود در آموزش دانش آموزان آسیب دیده بینایی بیان کنید.



تایید

آیا همه ی دانش آموزان شما به فضای مجازی دسترسی داشته اند.؟



تایید

در صورت عدم دسترسی دلایل را بنویسید.



تایید

.آیا تا قبل از همه گیری کرونا با آموزش الکترونیکی (کلاس های مجازی) و ساخت محتوا ی آموزشی آشنایی داشتید؟



تایید

آیا آموزش‌های مجازی در افزایش مطالعه و توانمندی شما تاثیری داشته است؟



تایید

به نظر شما ایا آموزش الکترونیکی باعث افزایش سواد رسانه ای شما و دیگر همکارانتان شده است؟



تایید

به نظر شما آموزش‌های مجازی باعث افزایش هم افزایی بین معلمان شده است؟



تایید

آیا شیوه آموزش مجازی باعث بالا رفتن سطح دانش و بروز شدن دانش آموزان گروه آسیب دیده بینایی شده است؟



تایید

به نظر شما شیوه آموزش مجازی ، چه میزان والدین را  با فرایند یاددهی _یادگیری  فرزندان خود درگیر کرده وباعث افزایش مسئولیت پذیری آنها شده است؟



تایید

فضای مجازی چه فرصت هایی در اختیار شما قرار داد؟



تایید

آیا شما در شیوه ی آموزش مجازی  گروه آسیب دیده بینایی  ،به تمام اهداف آموزشی در هر درس رسیده اید؟



تایید

شما در شیوه آموزش‌ مجازی، در زمینه تولید محتوا با چه محدودیت هایی (مسائل/مشکلات/ابهامات)روبرو هستید؟



تایید

در شیوه آموزش مجازی به دانش آموزان آسیب دیده بینایی تا چه میزان استفاده از محتواهای الکترونیکی تاثیرگذار بوده است؟



تایید

.در شیوه آموزش مجازی ، نوآموزان و دانش آموزان آسیب دیده ی بینایی به چند درصد از یادگیری در پایان آموزش رسیده اند؟



تایید

به نظر شما چه چالشها و محدودیت هایی در زمان شیوع کرونا در زمینه آموزش عملی خط بریل و تربیت لامسه وجود دارد؟



تایید

آیا در شیوه آموزش مجازی ، نوآموزان یا دانش آموزان  به تمام اهداف  خط بریل و تربیت لامسه بصورت عملی دست یافته اند؟



تایید

شما در شیوه آموزش‌ مجازی ، در زمینه آموزش جهت یابی و حرکت با چه چالش‌هایی (مسائل/مشکلات/ابهامات) مواجه هستید؟



تایید

آیادر شیوه آموزش مجازی ، دانش آموزان به تمام اهداف درس جهت یابی و حرکت  بصورت عملی دست یافته اند؟



تایید

آیا انتقال مفاهیم در آموزش مجازی همانند آموزش حضوری صورت می گیرد؟



تایید

به نظر شما در شیوه آموزش مجازی ، عدالت آموزشی برای همه ی دانش آموزان وجود دارد؟



تایید

شما چه چالشها و محدودیت هایی در زمان شیوع کرونا در زمینه آموزش مفاهیم ریاضی در امر تدریس داشتید؟



تایید

آیا در شیوه آموزش مجازی ، دانش آموزان به تمام اهداف درس ریاضی بصورت عملی دست پیدا می کنند؟



تایید

شما چه چالشها و محدودیت هایی در زمان شیوع کرونا در زمینه آموزش درس علوم و آزمایشات آن در طی تدریس داشتید؟



تایید

آیا در شیوه آموزش مجازی ، دانش آموزان به تمام اهداف درس علوم تجربی  بصورت عملی دست پیدا می کنند؟



تایید

در شیوه آموزش مجازی، عدم آشنایی والدین به خط بریل چه تاثیری در روند تدریس شما و در امر آموزش داشته است؟این موضوع آموزش را با چه چالشها و مشکلاتی مواجه کرده است..



تایید

به نظر شما در شیوه آموزش‌ مجازی سنجش(ارزشیابی) و یادگیری واقعی و میزان کامل نظارت معلم چگونه است ؟آیا به درستی صورت می گیرد ؟



تایید

در آموزش به شیوه مجازی ،عملکرد دانش آموزان آسیب دیده بینایی در اراِئه تکالیف چگونه بوده است؟



تایید

به نظر شما شیوه آموزش مجازی، باعث افزایش  انگیزه درونی دانش آموزان به یادگیری و تحصیل شده یا باعث کاهش آن ؟



تایید

به نظر شما در شیوه ی آموزش‌ مجازی به چه میزان می توان به تفاوت های فردی، علایق و استعدادهای دانش آموزان توجه کرد؟



تایید

در آموزش‌ به شیوه مجازی ، تا چه میزان تعامل و ارتباط عاطفی ، انتقال احساسات و هیجانات بین معلم با دانش آموز و دانش آموز با دانش آموز وجود دارد؟



تایید

آیا در شیوه آموزش مجازی ،والدین دانش آموزان بریل آموز در پایه های پایین ،میتوانند بصورت عملی همه مطالب و محتوای ارائه شده توسط معلم را به فرزند خود انتقال دهند؟



تایید

در زمان شیوع کرونا استفاده از آموزش ترکیبی (غیر حضوری + حضوری ) چه میزان در یادگیری مفاهیم آموزشی به دانش آموزان آسیب دیده بینایی کمک می کند؟



تایید

آیا آموزش مجازی برای این گروه از دانش آموزان کافی است؟



تایید

به نظر شما ایا در شیوه آموزش مجازی،میتوان مفاهیم انتزایی را بطور کامل به دانش آموزان آسیب دیده بینایی(نابینا)آموزش داد ؟



تایید

چالشهایی که در آموزش مفاهیم انتزاعی وجود دارد بنویسید.



تایید

در زمان شیوع کرونا و آموزش مجازی در مبحث کار با رایانه  (پایه ششم)،معلمان و دانش آموزان آسیب دیده ی بینایی با چه محدودیتهایی روبرو هستید؟



تایید

ضمن تشکر از همراهی شما، اگر نو آموز یا دانش آموز کم توان _نابینا در کلاس خود داشته باشید با چه چالشهایی در مورد آموزش او روبرو می شوید؟



تایید