زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون آنلاین تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

طراح: شیرین هلالی دانش آموزان عزیز مدت زمان آزمون 40 دقیقه است

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی : *



تایید

1- توسط تولید کننده، به کمک فنون رسانه ای رمز گذاری شده و توسط مخاطب، بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود.



تایید

2- به ابزار انتقال پیام که محتوا از طریق آن به مخاطب منتقل می شود ......................... می گویند



تایید

3- نشان دادن واقعیت به شکلی خاص را چه می گویند.



تایید

4- با چه فنی یک فرستنده می تواند تغییر رفتار، نگرش و دیدگاه گیرنده را تغییر دهد.



تایید

5- روشی است که سعی می شود پیوندی بین یک فکر، نظر، خدمت با آرزوها، امیال و غرایز و احساسات در ذهن مخاطب ایجاد شود.



تایید

6- پیامهای رسانه ای با چه اهدافی تولید می شوند.



تایید

7- هر کس برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها بر چه اساسی عمل می کند.



تایید

8- به چه منظور از برجسته سازی استفاده می شود.



تایید

9- استفاده از فنون" اولویت دهی در ترتیب شنیدن خبر و تغییر لحن گوینده" مربوط به کدام نوع از برجسته سازی می باشد.



تایید

10- کدام یک از موارد زیر از جنبه های دروازه بانی خبر به شمار نمی رود.



تایید

11- کدام ویژگی در مورد "مد" درست نیست.



تایید

12- در تقسیم بندی سواد رسانه به دو سطح، آنچه که در هردو سطح نقش کلیدی دارد، چیست؟



تایید

13- کدامیک مزایای آموزش مجازی می باشد.



تایید

14- در فضای مجازی اگر مصادیق مجرمانه رعایت نشده باشد، باید از رسانه تولیدی و فرستنده به ............شکایت کرد.



تایید

15- در چه مرحله ای از فرایند انتشار نوآوری، فرد در ذهن خود به ارزیابی می پردازد و نهایتاً پذیرش یا رد نوآوری را اتخاذ می کند.



تایید

16- روشی که شیطان برای وسوسه مخاطب منفعل استفاده می کند، کدام است؟



تایید

17- در جمله " او امیر رسانه نیست؛ اسیر دست آنهاست " کلمه او منظور کیست؟



تایید

18- افشای اسرار خصوصی هنرپیشه ها، ورزشکاران و . . . در شبکه های اجتماعی مربوط به نقض کدام حق مخاطب می باشد؟



تایید

19- در فرایند ساختن پیام های رسانه ای کدام موارد در نظر گرفته نمی شود.



تایید

20- آرمان ها درباره زیبایی بر اساس ...................................ساخته می شود.



تایید

21-کدام عبارت برای فضای مجازی نادرست بیان شده است.



تایید

22- پدیده سرریز اطلاعات موجب چه مشکلاتی می شود؟



تایید

23- کدام یک از موارد زیر از فنون اقناع نمی باشد.



تایید

24- در رژیم استفاده از رسانه کدام نادرست است؟



تایید

25- در اخلاق رسانه ای منشاء ارزش ها چیست؟



تایید

26- پیام عکس زیر را بنویسید.
دریافت سوال 26



تایید

27- پیام عکس زیر را بنویسید.
دریافت سوال 27



تایید

28- پیام عکس زیر را بنویسید.
دریافت سوال 28



تایید

29- پیام عکس زیر را بنویسید.
دریافت سوال 29



تایید

30- پیام عکس زیر را بنویسید.
دریافت سوال 30



تایید