زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر وسواد رسانه‌ای به صورت دیجی فرم

مدت امتحان 60 دقیقه می باشد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱- هنر مخاطب فعال این است که با هوشمندی و نقّادی ،تفاوت میان واقعیت و بازنمایی های رسانه ای را کشف کند. (0.25 نمره)



تایید

۲- باز نمایی همواره منفی است. (0.25 نمره)



تایید

۳- از مقایسه در پیام های رسانه ای برای جا انداختن روش ،محصول وآرا یا نظریات استفاده می شود. (0.25 نمره)



تایید

۴- اعتقاد اکثریت به موضوعی ،دلیل حقّانیت آن موضوع می شود. (0.25 نمره)



تایید

۵- مخاطبی که قدرت تفکر و تأمل ندارد و تحت تأثیر رسانه ها قرار می گیرد............ نام دارد.( مخا طب فعال ،مخاطب منفعل) (0.5 نمره)



تایید

۶- اعتیاد در رسانه ها ، نمونه ای از باز نمایی..............است.( مثبت ، منفی) (0.5 نمره)



تایید

۷- رسانه پیشنهادی شما برای تشویق مردم به کتاب خوانی..............است. (0.5 نمره)



تایید

۸- محتوای مدّ نظر فرستنده که قصد دارد به مخاطب منتقل کند ،............ می گویند. (0.5 نمره)



تایید

۹- وقتی رسانه ای وانمود می کند همه در حال انجام کار واحدی هستند ، از فن ........... استفاده شده است. (0.5 نمره)



تایید

۱۰- فن ...........در ایجاد کلیشه،نقش کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید

۱۱- کدام یک از موارد زیر تعاملی است؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۲- لایه دیگر تولید رسانه.......... است ،که پیام های پنهان وغیر مستقیمی در تولید رسانه ای جاسازی کرده است. (0.5 نمره)



تایید

۱۳- نشان دادن واقعیت به شکل خاص،..........نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

۱۴- یاد گرفتن........... از مهم ترین مهارت های سواد رسانه‌ای است. (0.5 نمره)



تایید

۱۵- در کدام فن اقناع ارایه تخفیفات و هدیه رایگان وجود دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۶- کدام یک از خصوصیات رسانه های نوین اینترنتی است؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۷-به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدید شود ،............. می گویند. (0.5 نمره)



تایید

۱۸-هر محتوای........... مناسب خود را دارد. (0.5 نمره)



تایید

۱۹- با ظهور ........... ،استفاده از شیوه اقناع به طور زیادی تغییر یافت. (0.5 نمره)



تایید

۲۰-در کدام روش اقناع سعی شده است تا پیوندی بین یک فکر ، نظر،محصول،خدمت و احساسات مطلوب انسانی در ذهن مخاطب ایجاد شود. (0.5 نمره)



تایید

۲۱- کدام ویژگی های مخاطب را در انتخاب رسانه برای انتقال پیام باید در نظر بگیریم؟ (1 نمره)



تایید

۲۲- دو مزایا وچالش های آموزش مجازی را نام ببرید. (2 نمره)



تایید

۲۳- چرا جامعهٔ پزشکی از مجموعهٔ تلویزیونی که آنها را افراد پول پرست به تصویر کشیده بود انتقاد می کردند؟ (2 نمره)



تایید

۲۴- فنون اقناع کردن را نام ببرید.( ۴ مورد) (2 نمره)



تایید

۲۵- آشنایی با روش های اقناع کردن رسانه ها چه تأثیری بر شما می گذارد؟ (2 نمره)



تایید

۲۶- هر ارتباطی دارای حداقل پنج رُکن اصلی است،نام ببرید.( ذکر ۴ مورد) (2 نمره)



تایید