زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس 12 تا 15 تفکر و سواد رسانه ای اسفند 1400 به صورت دیجی فرم

سوالات رابه دقت پاسخ دهید 
هردانش فقط یکبارمی تواند درآزمون شرکت کند
زمان پاسخگویی به سوالات آزمون 90دقیقه می باشد
قبل از شروع آزمون نام ونام خانوادگی خود را بنویسید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 90 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

 تصویر زیر با کدام مفهوم رسانه ای ارتباط دارد؟درس12 (0.25 نمره)
دریافت سوال 1



تایید

کدام گزینه ازدلایل تفاوت مخاطبان با یکدیگر نمی باشد؟درس12 (0.25 نمره)



تایید

سومین مرحله در سلسله مراتب نوآوری وتغییر کدام است؟ درس12 (0.25 نمره)



تایید

اولین مرحله در سلسله مراتب نوآوری وتغییر کدام است؟ درس12 (0.25 نمره)



تایید

جلب اعتماد مخاطب در مورد سودمندی نسبی یک گوشی هوشمند جدید ، به کدام گزینه فرایند انتشار هر نوع نوآوری و تصمیم فرد برای اینکه از آن نوآوری استفاده کنداشاره دارد درس12 (0.25 نمره)



تایید

شیطان از دوشیوۀ ............ و ............. برای وسوسه مخاطب منفعل استفاده می کند. درس13  الف)تکریم-وسوسه 0 ب)تقدیر-فریب 0 ج)تزیین-استکبار 0 د)دوستی-قدرت 0 (0.25 نمره)



تایید

از بین موارد زیر کدام گزینه برمخاطب در زمان کم اثر گذاری بیشتری دارد؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

ایا مفهوم مخاطب باتوسعه رسانه نیز تغییرکرده است <پیام همبرگری>؟درس13  (0.25 نمره)



تایید

چراامروزه نظریه ی شلیک جادویی درباره تولید رسانه ای پذیرفته نیست.درس13 الف)مخاطبان برداشت.دانش.تجربیات وارزش های متفاوت دارند 0 ب)همه مخاطب منفعل هستند 0 ج)همه مخاطب خاص هستند 0 د)متن پیام برای همه یکسان و برداشت نیز یکسان است 0 (0.25 نمره)



تایید

تفاوت فرهنگی و شناختی نشان می دهد که رسانه تلفن همراه دراروپا.....................و درآسیا.........................محسوب می گردد؟درس13  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه ازویژگی های مخاطب فعال نیست؟ درس13 الف) ب) 0 ج)0 د)  (0.25 نمره)



تایید

عبارت از رسانه ها با برنامه قبلی در زمان و مدت معین استفاده می کنم به کدام ویژگی مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13 (0.25 نمره)



تایید

عبارت بعد از استفاده از رسانه به تفکّر، بحث و نقد کردن برنامه و پیام آن می پردازم به کدام ویژگی مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت پیام های رسانه ای نمی تواند به تغییر عقیده در من منجر شود، مگر اینکه بااعتقادات و باورهای من هم راستا و هم سو باشد به کدام ویژگی مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13 (0.25 نمره)



تایید

عبارت پیام های دریافتی را براساس تحلیل، ارسال، اصلاح و ارسال، یا حذف می کنم به کدام نقش مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت مخاطب هدفم را شناسایی می کنم به کدام نقش مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت پیام های دریافتی از دیگران را براساس هدف، فرستنده و مخاطب تحلیل می کنم به کدام نقش مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت برای رسیدن به اهداف خاصّی، متکی بر تجربه خود، آگاهانه از رسانه استفاده می کنم به کدام ویژگی مخاطب فعال اشاره می کند؟  (0.25 نمره)



تایید

مفهوم خطیِ فرستنده گیرنده درتولید رسانه ای برای کدام گزینه زیر به کاربرده می شود؟درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت هم زمان با استفاده از رسانه به پردازش اطلّاعات و تجارب دریافت شده می پردازم به کدام ویژگی مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13 (0.25 نمره)



تایید

اصطلاح گلوله جادویی درتولید رسانه ای برای کدام گزینه زیر به کاربرده می شود؟درس13  (0.25 نمره)



تایید

»تلفن همراه در اروپا، ادامۀ تلفن محسوب می شود اما در شرق آسیا به ابزاری برای شبکه سازی اجتماعی تبدیل شده است« این تفاوت کارکرد ناشی ازچیست؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت پیام های هدفمند برای دیگران طراحی و ارسال می کنم به کدام نقش مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

23) در این دیدگاه، مخاطب منفعل است، سهمی درشکل گیری پیام ندارد، آغوش خود را به روی هر پیام و رسانه ای گشوده است و از آن تأثیر می پذیرد. درس13  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه ازویژگی های مخاطب منفعل نیست؟ درس13 (0.25 نمره)



تایید

مخاطب در مقابل پیام های رسانه ای از خود واکنش نشان می دهدو در خصوص چگونگی استفاده از رسانه ها تصمیمات فعّال تری می گیرد و از دریافت کنندۀ منفعل رسانه به مفسر فعّال پیام های رسانه ای تبدیل می شود. درس13  (0.25 نمره)



تایید

عبارت به کیفیت محتوای پیام و بازخوردها توجه دارم به کدام نقش مخاطب فعال اشاره می کند؟ درس13 (0.25 نمره)



تایید

باید پذیرفت که وسایل ارتباط جمعی، ابزاری اجتماعی فرهنگی به معنای عالی آن است و از این جهت تأثیرات چشمگیری بر جای می گذارد (0.25 نمره)



تایید

از بین موارد زیر کدام گزینه برمخاطب اثر گذاری کمتری دارد؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

ازبین موارد زیر بعدازبازی های رایانه ای کدام گزینه برمخاطب در زمان کم اثر گذاری بیشتری دارد؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

از بین موارد زیر کدام گزینه باعث افزایش تمرکزوتحلیل بیشترپیام درمخاطب می شود؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

بین موارد زیر کدام گزینه ازنظراثرگذاری بیشتری درزمان کمتر برمخاطب رتبه سوم را دارد؟ درس13 الف) 0 ب) ج)0 د)0 (0.25 نمره)



تایید

بین موارد زیر کدام گزینه باعث افزایش تمرکزوتحلیل بیشترپیام درمخاطب بعد ازکتاب می شود ؟ درس13 (0.25 نمره)



تایید

بین موارد زیر کدام گزینه ازنظر افزایش تمرکزوتحلیل بیشترپیام درمخاطب رتبه سوم رادارد ؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

بین موارد زیر کدام گزینه باعث کاهش تمرکزدرتحلیل پیام درمخاطب می شود؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

کدام یک ازتحلیل های زیربه تصویرزیرمربوط نمی شود؟ درس14 (0.25 نمره)
دریافت سوال 36



تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدامیک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز اوست انتخاب کند، به کدامیک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

کدامیک از گزینه های زیر، جزء حقوق رسانه ای افراد نیست؟ درس14 (0.25 نمره)



تایید

رسانه های حزبی صرفابرای منافع افرادمنتسب به خودمحاسن گروه خودومعایب گروه رقیب رابزرگ نمایی می کنند به کدامیک از مواردنقض حق مخاطب مربوط می شود؟ درس14 (0.25 نمره)



تایید

چرا شناخت حقوق متقابل رسانه ها، مخاطبان و دولت ها از موضوعات مناقشه برانگیز بین مخاطبان، رسانه ها و دولت هابوده است؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه از مصداق های اصلی حریم خصوصی به شمارنمی آید درس14  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه ، درموردروشهای نقض حریم خصوصی توسط شرکت ها وموسسات درست نیست درس14  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه از مصداق های اصلی حریم خصوصی به شمارنمی آید درس14  (0.25 نمره)



تایید

رسانه مطلب درستی را بیان کرده است امّا مخاطب در آن موردتوضیحات و استدلال هایی داردکه سوءتفاهم را برطرف می کند؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

در یک شهر تمامی روزنامه ها در دسترس نیست این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14 (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه ، درموردروشهای نقض حریم خصوصی توسط شرکت ها وموسسات درست نیست؟درس14 (0.25 نمره)



تایید

وقتی رسانه تهمت می زند یا دروغ و افترایی به فرد می بندد اما امکان پیگیری قضایی آن وجود نداشته باشد این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14   (0.25 نمره)



تایید

رسانه حق ندارد مطالبی را منتشر کند که با اخلاق عمومی جامعه سازگار نیست این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟درس14 (0.25 نمره)



تایید

رسانه در تولیدات رسانه باید متوجه سن مخاطب و میزان آسیب پذیری او باشد این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14 (0.25 نمره)



تایید

کلیه مخاطبین و رسانه ها باید حق مساوی در بهره مندی از قانون را داشته باشند این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟درس14 (0.25 نمره)



تایید

15) نباید دررسانه ها پیامی تولید شود که در آن به اشخاص افترایی بسته شده یا توهین شده باشد این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

کدام یک ازتحلیل های زیربه تصویرزیرمربوط می شود؟ درس14 (0.25 نمره)
دریافت سوال 53



تایید

آیه 27 سوره ی نوربه کدام گزینه زیراشاره دارد؟ درس14 (0.25 نمره)



تایید

کدام یک ازتحلیل های زیربه تصویرزیرمربوط می شود؟ درس14 (0.25 نمره)
دریافت سوال 55



تایید

رسانه ها در تولیدات رسانه ایی باید جانب انصاف را داشته باشند و از تشویش افکار عمومی پرهیز کنند درس14  (0.25 نمره)



تایید

مطالب به صورت یک سویه درسایت یا رسانه منتشر می شود و به کسانی که مطالب شامل آنها می شود امکان پاسخگویی داده نشود این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

جوک هایی که برای شخصیت های مختلف تولید می شود یا عکسهای که حاوی مطالب توهین آمیز به شخصیت ها ست به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14  (0.25 نمره)



تایید

رسانه نباید مطالبی را انتشار دهد که پرخاشگری را افزایش دهد این عبارت به نقض کدامیک ازحقوق مخاطب اشاره دارد؟ درس14 الف) 0ب) 0 ج) 0 د)  (0.25 نمره)



تایید

ورود ابزارهای رسانه ای به زندگی روزمره موجب ......................................... شده است. درس15  (0.25 نمره)



تایید

مدشدن شلوارلی دردنیاتحت تاثیرکدام عامل ازطریق رسانه هاگسترش پیداکرد؟درس15  (0.25 نمره)



تایید

 تبلیغات به روشهای مستقیم وغیرمستقیم موجب ترویج فرهنگ ................ و .................. می شود.درس15  (0.25 نمره)



تایید

اگریک تولید رسانه ای بخواهد سبک زندگی بازار هدف خود را تعیین کند به چه مولفه هایی باید دقت نماید؟درس15  (0.25 نمره)



تایید

کدام ویژگی درمورد مًد درست نیست؟درس15  (0.25 نمره)



تایید

رسانه و تولیدرسانه ای در زندگی چنان تاثیرگذاشته که سبک زندگی اعضا خانواده تغییرکرده کدامیک جز آن نیست؟درس15 (0.25 نمره)



تایید

کدام یک ازاثرات مد به عنوان نتیجه رسانه های تبلیغاتی درزندگی مردم نمی باشد؟درس15 (0.25 نمره)



تایید

چرا تفریحات ما ازحالت فیزیکی وجمعی به صورت فردی و مجازی و ساکن درآمده است؟درس15 (0.25 نمره)



تایید

اگردریک جلسه با یک مهمانی هرعضو سرش درموبایل و به یک کار مشغول باشد.....................................؟درس15 الف) ب) 0 ج)0 د) (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه درارتباط با مولفه های سبک زندگی درست نیست؟  (0.25 نمره)



تایید

بسیاری از ابعاد سبک زندگی، ذیل ............ تعریف میشود. درس15  (0.25 نمره)



تایید

 رسانه چگونه افرادرادرمقابل تبلیغات تجاری ،سیاسی و... آسیب پذیرمی کند؟درس15  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه ازروش های رسانه ها برای افزایش تأثیرگذاری تبلیغات به حساب نمی آید؟ درس15  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه درارتباط باتاثیرات گسترش تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مجازی درست است؟ درس15  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه ازتاثیرات منفی گسترش رسانه ها درارتباط با تفریح وسرگرمی است؟ درس15  (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه درارتباط با مولفه های سبک زندگی درست نیست؟ درس15 (0.25 نمره)



تایید

ورود تلویزیون به خانه و پخش برنامه تا ساعات پایانی شب به تغییر ساعت خواب و بیداری بسیاری از خانواد ه ها منجر شده است به کدامیک ازمواردزیراشاره دارد؟.درس15  (0.25 نمره)



تایید

رسانه تنها عامل تغییر سبک زندگی محسوب نمیشود بلکه عواملی دیگر هم در این امر اثرگذار است کدام گزینه دراین ارتباط درست است؟  (0.25 نمره)



تایید

جوانی جلوی آینه ایستاده و موهایش را سشوار می کند این همان...................................درس15 الف)0 ب) 0 ج) )0 (0.25 نمره)



تایید

کدام گزینه درباره ی علت های برداشت متفاوت مخاطب از متن تولید شده ی رسانه هادرست است؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید

شبکه های اجتماعی درتولید رسانه ای چگونه رسانه ای است؟ درس13  (0.25 نمره)



تایید