زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون از تفکر و سواد رسانه ای ،نیمسال اول ساعت 8 صبح به صورت دیجی فرم

نام و نام خانوادگی فراموش نشود لطفآ 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱۳. ........... .............. با اهداف اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و ... تولید می شوند که این اهداف گاه به نفع عموم مردم و گاه به نفع سرمایه داران است. (0.5 نمره)



تایید

۶. کلمات یا تصاویری که مفاهیمی بزرگتر را به ذهن ما می اورند و محتوایی(( احساسی و قوی)) دارند ،توسط فن ....... به کار می رود. (0.5 نمره)



تایید

۷. در داستان مولوی که شاگردان یک مکتب خانه از اینکه استادشان بیمار نمیشود ناراحت اند و تدبیری می اندیشند که کلاس تعطیل شود از کدام فن استفاده شده است ؟ (0.5 نمره)



تایید

۸. کدام فن رسانه ای است که همه در حال انجام کاری واحد هستند ، یا به چیز خاصی عقیده دارند و برای شما بهتر است به آن بپیوندید، و ضرب المثل (( تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها)) مصداق آن است؟ (0.5 نمره)



تایید

۲۴.در این تصویر کدام فن اقناع به کار رفته است ،آن را تحلیل کنید: (1 نمره)
دریافت سوال 24



تایید

۲۵.پیام این تصویر چیست ؟
چه کسی آن را ساخته است ؟
هدف از ساختن و فرستادن آن چیست؟
(1 نمره)
دریافت سوال 25



تایید

۱۴. پیام های رسانه ای برای کسب .......... و ........... ساخته و فرستاده می شوند. (0.5 نمره)



تایید

۱۹. استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها به نحوی که دیگر موضوعات کم اهمیت جلوه کند ، .................. نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

۳. این فن توسط فرد یا افراد معروف و ستارگان که چیزی را تایید و یا رد میکنند استفاده میشود. (0.5 نمره)



تایید

۱۱.تولیدکنندگان پیام های رسانه ای با توجه به پیام موردنظر امکانات و محدودیت های هر رسانه .......مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند. (0.5 نمره)



تایید

۱۷. گزینش ،چینش و پردازش چند خبر از بین تعداد زیادی از اخبار را ..................... می گویند. (0.5 نمره)



تایید

۱۲. تمام .......... ............مانند مقالات ،روزنامه ها ،برنامه های تلویزیونی و کتاب ها،بخشی از موارد رسانه ای هستند. (0.5 نمره)



تایید

۱۸. دروازه بانی ،فرایند گسترده ای از کنترل ...............است. (0.5 نمره)



تایید

۱۰. هر...........  رسانه ای قالب مناسب خود را دارد. (0.5 نمره)



تایید

۲۱.در این تصویر کدام فن اقناع به کار رفته است ،آن را تحلیل کنید: (1 نمره)
دریافت سوال 21



تایید

۱۶. با ظهور ................ گروه ها،سازمان ها و حتی افراد سعی می کنند دیگران را قانع کنند تا عقیده ای خاص را  بپذیرند. (0.5 نمره)



تایید

۹. در ........... یکسری مهندسین طراح هستند که درباره موضوعات مختلف افکار و ایده هایشان به یک طرح مثل متن روزنامه ،برنامه تلویزیونی ،بازی کامپوتری یا شبکه های اجتماعی تبدیل می کنند. (0.5 نمره)



تایید

در این تصویر کدام فن اقناع به کار رفته است ،آن را تحلیل کنید: (1 نمره)
دریافت سوال 22



تایید

۲. فنون و روشهایی برای تحریک افراد برای انجام دادن مانند خرید ، رای دادن ، سرمایه گذاری و ... و در مجموع قانع کردن ما انجام میشود را زبان ...................... می نامند. (0.5 نمره)



تایید

۱. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام تشویق گیرنده به نغییر رفتار نگرش و باور فرستنده است که به آن ........... میگویند (0.5 نمره)



تایید

۲۰. هر تولید کننده رسانه ای برای تولیدات خود دست به انتخاب میزند ،که این انتخاب ها بازتابی از ............. و .............. تولیدکنندگان رسانه ای است. (0.5 نمره)



تایید

۴. فن .............با انتخاب افرادی خاص در تابلوهای تبلیغاتی محیطی یا بازرگانی یا مانکن های پشت ویترین ها از این قاعده پیروی میکنند. (0.5 نمره)



تایید

۱۵. مدیران شبکه های تلویزیونی ............ خاص و ناشران .............. معین را در اختیار
اسپانسر قرار می دهند تا کالاهای تجاری خود را تبلیغ کنند. (0.5 نمره)



تایید

۵. در تبلیغ تجاری که روغن طبیعت را طبیعی و بدون پالم معرفی میکند که اثبات آن توسط افراد عادی امکانپذیر نیست از فن .................. استفاده شده است. (0.5 نمره)



تایید

در این تصویر کدام فن اقناع به کار رفته است ،آن را تحلیل کنید: (1 نمره)
دریافت سوال 23



تایید