زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر فصل3 به صورت دیجی فرم

لطفا با دقت به سوالات پاسخ دهید
نام کلاس  را در کنار نام خانوادگی بنویسید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱-تولید کنندگان پیام رسانه ای با توجه به ..............و.............و................قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند (1.5 نمره)



تایید

۲- هر پیام رسانه ای می تواند در یکی از قالب های نوشتاری و ............ و تصویری و......‌‌‌‌........ ارائه شود (1 نمره)



تایید

۳- ویژگی مشترک همه پیام های رسانه ........ است (0.5 نمره)



تایید

۴- پیام های رسانه با اهداف ............
 و ............. و............... ساخته می شود 
(1.5 نمره)



تایید

۵- در جوامع امروزی مردم بدون استفاده از............. نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند (0.5 نمره)



تایید

۶- ........... بخشی از فعالیت اقتصادی جوامع محسوب می شود (0.5 نمره)



تایید

با ظهور اینترنت استفاده از .................... به طور چشمگیری افزایش یافته است

(0.5 نمره)



تایید

۶- آنچه مردم از آن بی اطلاع هستند و در واقع از طریق رسانه ها انجام می شود تبلیغ کالا نیست بلکه .............. و .‌‌‌‌............... است (1 نمره)



تایید

۷-مخاطبان با استفاده از چه عاملی می توانند سایت های قانونی و معتبر را از سایت های غیر قانونی و فریب کارانه تشخیص دهند؟  (0.5 نمره)



تایید

۸- هر فرد برای انتخاب و چینش خبرها بر چه اساس عمل میکند؟  (1 نمره)



تایید

۹- دروازه بانی شامل چه جنبه های است؟ (1.5 نمره)



تایید

۱۰- دیدگاه و ارزش های تولید کنندگان پیام در انتخاب کلمات و تصاویر و همه ابزارهایی دخالت دارد که در انتقال یک پیام رسانه ای به کار می رود (0.5 نمره)



تایید

۱۱- استفاده از فیلم می تواند به برجسته سازی  موضوعات در رسانه کمک کند (0.5 نمره)



تایید

 ۱۲ - رسانه ها می توانند از برجسته سازی برای مهم جلوه دادن مطالب کم اهمیت یا مطالب با اهمیت استفاده کنند (0.5 نمره)



تایید

۱۳ - رسانه های وابسته از مهم ترین ابزارهای نفوذ فکری و فرهنگی در جوامع هدف به شمار میروند (0.5 نمره)



تایید