زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز سوالات زیر را با دقت مطالعه کرده و در کمال خونسردی به آنها پاسخ دهید.تعداد سوالات 20 عدد می باشد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

کدام مورد جزء پنج گانه ی سواد رسانه ای نیست؟ (1 نمره)



تایید

هنر مخاطب فعال چیست؟ (1 نمره)



تایید

تشویق گیرنده به تغییر رفتار ، نگرش ، باور ، ارزش یا دیدگاه ، مطابق نظر فرستنده چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

کدام مورد متن رسانه ای نیست؟ (1 نمره)



تایید

...........پیام های پنهان و غیر مستقیمی است که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب در تولید رسانه ای جاسازی کرده است. (1 نمره)



تایید

کدام مورد از فنون اقناع نیست؟ (1 نمره)



تایید

فن تکرار در ایجاد ....... نقش کلیدی دارد. (1 نمره)



تایید

یکی از فنون رسانه ای آن است که رسانه چنین وانمود می کند که همه ..........،یا ..........و برای شما  بهتر است که به آنها بپیوندید. (1 نمره)



تایید

سواد رسانه ای می خواهد از یک مصرف کننده منفعل، ساده و خام ، یک مخاطب..........،جست و جو گر و گزینش گر بسازد که هم تولید مناسب و هم مصرف متناسب داشته باشد. (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها  یا از میان عبارت های یک پیام ، در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت جلوه کند ..........نام دارد. (1 نمره)



تایید

چگونگی انتخاب و چینش خبر ها بر چه اساس است؟ (1 نمره)



تایید

لایه ای که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است را...........می نامند. (1 نمره)



تایید

کدام مورد از مزایای آموزش مجازی نیست؟ (1 نمره)



تایید

به سومین لایه ، که خارج از متن پیام است و شامل...........حاکم بر درک و اثر گذاری پیام می شود فرامتن می گویند. (1 نمره)



تایید

تولیدکنندگان پیام های رسانه ای هم با توجه به ............قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند‌. (1 نمره)



تایید

.......شامل تمام جنبه های انتخاب ، نگه داشتن و کنترل پیام است. (1 نمره)



تایید

اگر رسانه یا رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزند و ...........می توانندآن بازنمایی را به کلیشه تبدیل کنند.


(1 نمره)



تایید

روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب که پیام را با احساسی خوب و مفرح در ذهن ما همراه می سازد چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

در تلویزیون برجسته سازی خبر چگونه صورت می گیرد؟ (1 نمره)



تایید

استفاده از قابلیت های گرافیک به برجسته سازی موضوعات در رسانه ی ..........کمک نمی کند. (1 نمره)



تایید