زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام پدر خود را وارد نمایید *



تایید

رسانه ها با چه روش هایی بر ذهن و قلب مخاطب اثر می گذارند ۲ مورد (1 نمره)



تایید

در تولیدات رسانه‌ای کدام لایه خارج از خواست و اراده تولیدکننده و مصرف‌کننده پیام بوده و به فرهنگ و شرایط زمانی و مکانی پیام بر می گردد (1 نمره)



تایید

پیام نهفته در زیر پیام آشکار چه نام دارد (1 نمره)



تایید

ارکان اصلی ارتباط کدامند (2 نمره)



تایید

بازنمایی به چه معنی است (1 نمره)



تایید

استفاده از چه چیزی باعث میشود گیرنده پیام به طور ناخودآگاه به تعمیم دست بزند (1 نمره)



تایید

اگر رسانه ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار به ورزند و در طول زمان آن را تکرار کنند می توانند آن بازنمایی را به چه چیزی تبدیل کنند (1 نمره)



تایید

وقتی فروشگاهی محصول خود را ارزان تر ین ،بهترین ، پرفروش‌ترین ،  اولین و غیره بیان می کند از کدام یک از فنون اقناع استفاده کرده است (1 نمره)



تایید

بیشترین هدف از ارتباط با دیگران تشویق گیرنده به تغییر رفتار و نگرش و غیره مطابق نظر فرستنده است که به آن چه می گویند (1 نمره)



تایید

تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به چه چیزهایی قالب مناسبی برای انتقال پیام می‌یابند (1 نمره)



تایید

استخراج یک پیام از میان سایر پیام ها و کم اهمیت جلوه دادن سایر موضوعات از سوی رسانه را چه مینامند (1 نمره)



تایید

فرآیند کنترل اطلاعات که شامل تمام جنبه های رمزگذاری پیام و نه فقط انتخاب آن است را چه مینامند (1 نمره)



تایید

هر شخصی برای چگونگی انتخاب خبر ها و چینش خبر ها بر چه اساس های عمل میکند (1 نمره)



تایید

الگوهای فرهنگی که توسط بخش از افراد جامعه پذیرفته می‌شود و دارای یک دوره زمانی بسیار کوتاه است را چه میگویند (1 نمره)



تایید

اخلاق رسانه‌ای یک مفهوم درونی است به چه معنی است (1 نمره)



تایید

اگر مهارت انتخابگری را نیاموخته باشیم و به استفاده از رسانه‌ها وابسته شویم گاهی این وابستگی ها چنان پیش می رود که به چه چیزی منجر می شود (1 نمره)



تایید

به اخبار و اطلاعاتی که ظاهر فریبنده و محتوای سطحی و توخالی دارند چه می گویند (1 نمره)



تایید

فناوری های ارتباطی ما را در وضعیتی قرار  دادند که در کمترین زمان پیامهای تولیدی به صورت جهانی منتشر می شوند به این پدیده چه می گویند (1 نمره)



تایید

یکی از فنون اقناع را نام ببرید (1 نمره)



تایید