زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای دهم تجربی به صورت دیجی فرم

نام و نام خانوادگی فراموش نشود 
هر کاربر فقط یک بار با شماره شاد خودش می تواند وارد شود 
امکان برگشت به سوال قبلی نیست از کلید برگشت استفاده نکنید 

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

۱-برای اطلاع از آخرین اخبار، .......... یا .......... از کتاب مناسب تر است. (0.5 نمره)



تایید

۲-انتشار متن های طولانی در ................... جالب نیست.  (0.5 نمره)



تایید

۳-مسئلۀ ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر( کپی رایت )توسط افراد، به کدام یک از مفاهیم رسانه ای زیر مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

۴--مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدّد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز و متناسب با علایق و سلایق اوست،

انتخاب کند" به کدام یک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

۵-کدام یک از گزینه های زیر،جزء حقوق رسانه ای افراد نیست: (0.5 نمره)



تایید

۶-تصویر زیر مربوط به کدام گزینه های زیر می شود؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 6



تایید

۷-اگر آب معدنی با نام تجاری الموت به کشورهای دیگر صادر شود یادآوری کلمۀ موت به معنای مرگ است. در این تبلیغ به کدام لایه

 (متن-زیرمتن-فرامتن) توجه نشده است؟ (0.5 نمره)
دریافت سوال 7



تایید

۸-تعریف "توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود."مربوط به کدام قسمت از پیام است؟ (0.5 نمره)



تایید

۹-تصویر زیر ، با کدام مفهوم رسانه ای ارتباط دارد: (0.5 نمره)
دریافت سوال 9



تایید

۱۰-عبارت زیر مربوط به کدام قسمت از پیام میشود؟ خارج از خواست و ارادۀ تولیدکننده و مصرف کنندۀ پیام است و به فرهنگ، وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گرد.

  (0.5 نمره)



تایید