زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای -خرداد1400 به صورت دیجی فرم

سوالات بصورت تستی می باشد .

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

بیشتر پیام های رسانه ای برای کسب کدام عامل ساخته و فرستاده می شود ؟

  (1 نمره)



تایید

رسانه های دنیا امروزه به محل عرضه ...................تبدیل شده اند.    (1 نمره)



تایید

باظهور اینترنت استفاده از کدام شیوه به طور چشمگیری تغییر یافته است ؟ (1 نمره)



تایید

هر کسی برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها برچه اساسی عمل کرده است ؟ (1 نمره)



تایید

دروازه بانی شامل کدام جنبه ها می شود؟   (1 نمره)



تایید

برجسته سازی یک خبر در مطبوعات با استفاده از کدام فنون انجام می شود ؟   (1 نمره)



تایید

استفاده از کدام قابلیت می تواند به برجسته سازی موضوعات در رسانه ها کمک کند؟   (1 نمره)



تایید

جمله زیر مربوط به کدام مراحل از مقاومت مخاطب در برابر نوآوری و تغییر است: «دراین مرحله نگرش مثبت یا منفی نسبت به فناوری ،ایده و خدمات جدید در ذهن فرد شکل می گیرد»  (1 نمره)



تایید

درتأثیر رسانه برمخاطب ،اعتقاد به «قدرت مشروط رسانه ها» مربوط به کدام دیدگاه است ؟  (1 نمره)



تایید

الگوهای فرهنگی است که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته می شود و دارای یک دورة زمانی نسبتاً کوتاهی است و سپس فراموش می شود . (1 نمره)



تایید

فناوری های ارتباطی توان غلبه برکدام محدودیت ها را برای انسان مهیا کرده است ؟    (1 نمره)



تایید

بعضی خبرها علی رغم سرگرم کنندگی وجالب بودن،ارزش چندانی ندارند واطلاعاتی ارزشمند به ما اضافه نمی کنند به این نوع اخبار و اطلاعات ، .........................گفته می شود . (1 نمره)



تایید

سر ریز اطلاعات چه تأثیری را می تواند در افراد ایجاد کند ؟     (1 نمره)



تایید

اخلاق رسانه ای با کدام ارزش ها مرتبط نیست ؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد نام برده زیر جزءپنج رکن اصلی ارتباط نمی باشد ؟    (1 نمره)



تایید

هربار یاد یک مفهوم ،شخص یا گروه می افتیم ........................صورت می گیرد .   (1 نمره)



تایید

تولید کننده پیام که برمبنای اهداف و انگیزه هایش پیامی را تولید می کند چه می گویند ؟ (1 نمره)



تایید

استفاده از « نور، موسیقی ،رنگ ،کلام » در تولید رسانه ای مربوط به کدام لایه می شود ؟  (1 نمره)



تایید

استفاده از «آگهی های بازرگانی تلویزیونی ،تابلوهای تبلیغاتی » جزء کدام فنون اقناع است ؟ (1 نمره)



تایید

کدام مورد جزء ویژگی های مخاطبین فعال می باشد ؟    (1 نمره)



تایید