زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان تفکر و سواد رسانه ای یازدهم هنرستان خرداد ماه 1400 به صورت دیجی فرم

با سلام و خدا قوت خدمت عزیزان لطفا نام و نام خانوادگی فراموش نشود.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱-  رقابت امروز رسانه ها بر سر چیست ؟ (0.5 نمره)



تایید

۳-برای تعریف زیر گزینه مناسب را انتخاب کنید:
به پیام های پنهان و غیر مستقیمی که تولید کننده پیام با بهره گیری از فنون اثر گذاری بر مخاطب مانند استفاده از کلام ،رنگ ، نور و ... در لایه پایینی تولیدات رسانه ای جا سازی کرده است........ می گویند.
(0.5 نمره)



تایید

۴- سواد رسانه ای به چه چیزی اصرار دارد؟

(0.5 نمره)



تایید

۵-برای تعریف زیر گزینه مناسب را انتخاب کنید:
محتوای مد نظر فرستنده که قصد دارد به مخاطب منتقل کند ....... .. .نام دارد
(0.5 نمره)



تایید

۶- برای اینکه در سواد رسانه ای بتوان به دانایی و توانایی رسید نیازمند ......... می باشد (0.5 نمره)



تایید

۷- نشان دادن واقعیت به شکلی خاص......... نام دارد (0.5 نمره)



تایید

۸- راهپیمایی اربعین یک نمونه ....... می باشد (0.5 نمره)



تایید

۹-اگر رسانه ها در بازنمایی واقعیت ها  به شکلی خاص اصرار کنند و آن را تکرار نمایند این بانمایی به ............ تبدیل می شود (0.5 نمره)



تایید

۱۰- رسانه ها به چه منظور به اقناع روی می آورند؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۱- روش رسانه ها برای اقناع چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۲- در این روش اقناعی بابه کار بردن صفات عالی (ترین) مانند بهترین ، ارزانترین ، پر فروشترین و اولین و... سعی در ترغیب مخاطب می کنند  که .......... نام دارد: (0.5 نمره)



تایید

۱۳-از افرادی که دارای مو های سالم و زیبا هستند برای تبلیغ  شامپو و نرم کننده مو ایتفاده می شود که این جز ء روش اقناعی...... می باشد: (0.5 نمره)



تایید

۱۴- در این شیوه برای اثر گذاری بر مخاطب از کلمه همه استفاده می کنند و این کلمه همه را تکرار می نمایند مقال همه دارن میگن ، همه در حال خرید این کالا هستند و لابد چیزی هیت که همه می گویند این شیوه ..... نام دارد (0.5 نمره)



تایید

۱۵- هر محتوا و پیام به چه چیزی نیاز دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۶- اهداف  پیام های رسانه ای به نفع چه کیانی هست؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۷- تولید پیام های رسانه ای با پیروی از........ صورت می گیرد: (0.5 نمره)



تایید

۱۸-  کار رسانه ها به جز تبلیغ کالا چه چیزی می باشد؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۹- فرایندی گسترده شامل کنترل اطلاعات ، رمز گذاری پیام ها، ممانعت از نشر، شکل دهی پیام ، عرصه و تکرار، انتقال، زمان بندی و، وانتقال از منبع به گیرنده   ............... نام دارد (0.5 نمره)



تایید

۲۰-استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها در حالی که موضوعات دیگر کوچک و کم اهمیت جلوه کندچه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

۲۱- اولویت دهی در ترتیب شنیدن خبر و نیز تغییر لحن و صدای گوینده ... ................ می باشد: (0.5 نمره)



تایید

۲۲- کدام مورد جزء ارزش های خبری نمی باشد (0.5 نمره)



تایید

۲۳- این ارزش خبری عمدتا به اعدادو ارقام مربوط می شود  مانند مسمومیت غذایی ۱۰۰ دانشجو در یک دانشگاه در مقایسه با  مسمومیت غذایی۱۰ دانشجو (0.5 نمره)



تایید

۲۴- مخاطبان گذشته با امروزی چه تفاوتی داشتند؟ (0.5 نمره)



تایید

۲۵- در سواد رسانه ای در سطح مصرف و تولید محصولات رسانه ای چه چیزی نقش کلبدی دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

۲۶-در مرحله ......... فرد به یک نگرش درباره نو آوری دست می یابد (0.5 نمره)



تایید

۲۷- افراد رفتار های روزمره خود را بر چه اساس سامان می دهند؟ (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر جزء مؤلفه ها و تشکیل دهنده های سبک زندگی نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

۲۹-چه چیزی مجب تغییر سبک زندکی افراد در تمروزه شده است؟ (0.5 نمره)



تایید

۳۰- در مساله صله رحم و  ارتباط افراد با هم گسترش تلفن همراه موجب ........ شده است: (0.5 نمره)



تایید

۳۱- چه چیزی باعث شده است که تفریحات از حالت گروهی و فیزیکی پر جنب و جوش به حالت فردی، و مجازی و ساکن تبدیل شود؟ (0.5 نمره)



تایید

۳۲- در جوامع مختلف در قرن های گذشته چه صفاتی تحسین می شده است؟ (0.5 نمره)



تایید

۳۳- امروزه چه صفتی بیشتر مورد پسند افراد هست؟ (0.5 نمره)



تایید

۳۴-امروزه کلیشه بدن شامل چه چیز هایی هست؟ (0.5 نمره)



تایید

۳۵-برخی افراد تدجیح می دهند که فضای مجازی را........... بنامند (0.5 نمره)



تایید

۳۶- منظور از نسل انگشت شصت کدام است؟ (0.5 نمره)



تایید

۳۷- وضعیتی که در آن در زمینه یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات موجود است .............نام دارد (0.5 نمره)



تایید

۳۸- جذب و وابسته شدن بیش از اندازه به اطلاعات رسانه ها را.............‌‌ می نامند. (0.5 نمره)



تایید

۳۹- این موارد .............. می باشند:
خانواده، دوستان ، همسالان ، دین ، آموزش و پرورش و رسانه ها
(0.5 نمره)



تایید

۴۰- مجموعه قواعد و اثول اخلاق که باید توسط فرستنده پیام رسانه ای رعایت شود ........... نام دارد (0.5 نمره)



تایید

۴۱- سامانه آرفید به چه منظوری به کار می رود؟ (0.5 نمره)



تایید