زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون عملکردی ،تلفیق علوم و ریاضی _پایه ی پنجم _ضرب و مقایسه اعداد اعشاری ،استفاده از سطح شیب دار به صورت دیجی فرم

              با یاد خدا شروع کن 

این آزمون تلفیقی از ریاضی و علوم است 
             

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 90 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



تایید دوربین
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

هدف :
.......
۱_دانش آموز توانایی انجام دادن ضرب اعداد اعشاری در مرتبه با لاتر از دهم را داشته باشد (مهارت)
۲_توانایی مقایسه دو عدد اعشاری را داشته باشد .(استدلال)
۳_توانایی ایجاد یک سطح شیب دار با استفاده از تخته ی چوبی برای جابجایی اجسام را داشته باشد (مهارت )
۴_توانایی استفاده از سطح شیب دار در چگونگی آسان تر شدن کارها را داشته باشد .(مهارت)

روش اجرا _فردی
(1 نمره)



تایید

شواهد آزمون عملکردی:
.............................
_بااختبار داشتن وسایل منزل یا لوازم تحریر خود یک سطح شیب دار بسازد .(سرعت عملکرد)
_با استفاده از یک سطح شیب دار که دانش آموز درست کرده سرعت و افزایش یا کاهش نیرو را اندازه گیری کند (دقت در عملکرد)
_عمل ضرب اعشاری و مقایسه اعداد اعشاری را انجام دهد (دقت در سرعت)
(1.5 نمره)



تایید

مسئله : 
..........
*حسین آقا ۱۶ سبد پرتقال هر کدام به جرم ۵/۳۴‌کیلوگرم و ۱۸جعبه لیموشیرین هر کدام به جرم ۴/۰۵۹کیلوگرم در انبار دارد .از کدام میوه بیش تر دارد ؟چقدر ؟
*برای جابجایی سبدهای میوه در انبار کارگران از سطح شیب دار استفاده می کنند .سطح شیب دار نیروی لازم برای جابجایی سبدهای میوه را کاهش می دهد یا افزایش ؟
*سرعت کار بیشتر یا کمتر می شود ؟
(1.5 نمره)



تایید

وسایل :مداد و کاغذ _تخته یا یک نوع سطح شیب دار صاف _نخ _سبد میوه(کتاب)_متر_کش . (1 نمره)



تایید

تکلیف :
.........
۱_دختر گلم محاسبات ریاضی را انجام بده.
۲_دلبندم با کمک یک تخته چوبی صاف سبد میوه (کتاب) را دورش نخ ببندو سپس با کش ،سبد میوه (کتاب) را به آرامی تا ارتفاع معینی از سطح زمین بالا ببر .طول کش را اندازه بگیر ودر جدول بنویس،در هر بار آزمایش از یک کتاب با وزن متفاوت استفاده کن و نتیجه ی کار خود را بنویس 

.............................................................
نحوه ی حرکت سبد   /      طول کش به سانتی متر 
............................................................
به طور عمودی   /    بار اول /   بار دوم /    بار سوم 
روی سطح
 شیب دار 

...........................................................

(10 نمره)



تایید

توصیف انتظارات 
....................
۱_دانش آموز ضرب  اعداد اعشاری را به درستی انجام می دهد.

خ خ       خ       ق ق         ن ت

(0.5 نمره)



تایید

توصیف و انتظارات 
......................
۲_ دانش آموز می تواند ضرب اعداد اعشاری را انجام دهد و  ضرب را از جمع و تفریق تشخیص دهد .

خ خ      خ     ق ق         ن ت 
(0.5 نمره)



تایید

توصیف و انتظارات 
.......................
۳_دانش آموز توانایی مقایسه اعداد اعشاری را دارد .
خ خ       خ       ق ق      ن ت
(0.5 نمره)



تایید

توصیف و انتظارات 
.......................
۴_دانش آموز توانایی تاثیر سطح شیب دار در مقدار نیروی لازم و سرعت نیرو را در جابجایی اجسام توضیح دهد.
خ خ        خ         ق ق          ن ت 

(0.5 نمره)



تایید

بازخورد توصیفی معلم :
قوی 
متوسط 
ضعیف
(1.5 نمره)



تایید

خود سنجی :دانش آموز عزیز نظر خود را درباره ی عملکرد این آزمون بنویس

_من مفهوم اعداد اعشاری را فهمیدم

 خوب  □         متوسط □      ضعیف □
(0.25 نمره)



تایید

خود سنجی
.............
من ضرب اعداد اعشاری را فهمیدم.

خوب □       متوسط □         ضعیف□

 
(0.25 نمره)



تایید

خود سنجی
..............
من تفاوت جمع اعداد اعشاری را از ضرب اعداد اعشاری را ..............
 
(0.25 نمره)



تایید

خود سنجی
..............
من مقایسه (《=》) اعداد اعشاری را انجام می دهم .
خوب □     متوسط□       ضعیف □
(0.25 نمره)



تایید

خوسنجی
.............
من مفهوم سطح شیب دار  و استفاده آن درچگونگی  آسان تر شدن کارها را فهمیدم.
   
خوب□        متوسط □   ضعیف □
(0.25 نمره)



تایید

خود سنجی
..............
من استفاده از سطح شیب  دار در افزایش و کاهش نیرو و سرعت نیرو  در جابجایی اجسام 
را ..........

(0.25 نمره)



تایید