زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت اول : تفکر و سواد رسانه‌ای پایه دهم - کوثر (دیماه 1400) به صورت دیجی فرم

⭕️⭕️⭕️ دانش آموزان عزیز این آزمون شامل 30 سوال می باشد و برای مجموع آزمون 40 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. با دقت سؤالات را مطالعه کنید و در پاسخ دادن عجله نکنید. تمام موارد تقلب در این فضا ثبت خواهد شد، بنابراین با اتکاء بر  دانسته‌های خود به سؤالات پاسخ دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

عنصر ............... در ایجاد کلیشه (انگاره)نقشی کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید

در کدام یک از رسانه‌های زیر امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (0.5 نمره)



تایید

چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی به کدام یک از انواع متن زیر مربوط است. (0.5 نمره)



تایید

صحیح یا غلط بودن این عبارت را مشخص کنید. «تولید و مصرف رسانه ای، مانند هر کالای دیگری با پیروی از قوانین اقتصادی انجام می گیرد». (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از گزینه‌های زیر به توانمندی‌ها و اهداف سواد رسانه‌ای اشاره دارد. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از بخش‌های یک پیام، نیاز به رمزگشایی دارد. (0.5 نمره)



تایید

بافت تاریخی و زمینۀ اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدید و فرامتن شود، چه نام دارد؟ (0.5 نمره)



تایید

ابزار انتقال پیام که محتوا از طریق آن به مخاطب منتقل می شود چه نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

وقتی فروشگاهی، محصول خود را ارزان ترین، بهترین، پرفروش ترین، اوّلین و... بیان می کند، شما برای خرید آن بر اساس کدام فن اقناع ترغیب می شوید. (0.5 نمره)



تایید

عبارت «هرگاه رسانه چنین وانمود کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند، یا به چیزی خاص عقیده دارند و بهتر است که به آنها بپیوندید»، به کدام یک از مفاهیم زیر اشاره دارد. (0.5 نمره)



تایید

«که رستم یلی بود در سیستان منش کرده‌ام رستم داستان» به کدام یک از مفاهیم زیر اشاره دارد. (0.5 نمره)



تایید

ضرب المثل«خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو» به کدام یک از فنون اقناع اشاره دارد. (0.5 نمره)



تایید

هدف رسانه از بازنمایی چیست. (0.5 نمره)



تایید

دلیل اعتراض جامعه پزشکی به سریال در حاشیه چه بود. (0.5 نمره)



تایید

بر خلاف گذشته امروزه برای رسانه ها «..............» اطلاعات از «..............» آن مهم تر تلقی می شود (0.5 نمره)



تایید

عبارت «چارچوبی به منظور دسترسی، تحلیل، ارزیابی و تولید پیام به شکل های مختلف از چاپ تا اینترنت را فراهم می کند» به کدام یک از انواع سواد اشاره دارد. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر از ویژگی‌های فناوری«آر اف آی دی» نیست. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر از مزایای آموزش مجازی نمی‌باشد. (0.5 نمره)



تایید

خلاقیت و هنرمندی رسانه و یا فرستنده پیام در چیست. (0.5 نمره)



تایید

وقتی والدین از مخارج بالای زندگی امروز و حقوق پایین با فرزندان صحبت می کنند، زیر متن کدام است. (0.5 نمره)



تایید

متن دارای پیام ..................... و عناصر ..................... است. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر در رابطه با فرا متن درست است. (0.5 نمره)



تایید

با ظهور چه عاملی استفاده از شیوه های اقناعی به طوری چشمگیر تغییر یافته است. (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه در خصوص بازنمایی انگلیسی  زبانان در کتاب‌ و فیلم‌ها نادرست است. (0.5 نمره)



تایید

صحیح یا غلط بودن عبارت زیر را مشخص کنید.«مخاطب فعال از خود اختیاری در مقابل پیام‌های رسانه ای ندارد». (0.5 نمره)



تایید

کدام گزینه درباره تصویر زیر صحیح است. (0.5 نمره)
دریافت سوال 22



تایید

در .................... هر بار به یاد یک مفهوم، شخص یا گروه می افتیم، بلافاصله انگاره ساخته شده توسط رسانه ها در ذهن ما می آید و در قضاوت و تصمیم گیری های ما تأثیر می گذارد. (0.5 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر از اهداف اقناع می‌باشد. (0.5 نمره)



تایید

حراج، تخفیف، قرعه‌کشی، هدیۀ رایگان، یکی بخر چندتا ببر و... نمونه هایی از فن .................... هستند. (0.5 نمره)



تایید

مطالعه موردی زیر به کدام مفهوم سواد رسانه‌ای مربوط می‌شود. «در سال 2005 آشکار شد که ارتش امریکا، 30 ایستگاه رادیویی را در افغانستان اداره می کند که روابط خود را با ایالات متحده آشکار نمی سازند. افزون بر این، دولت ایالات متحده با پرداخت پول به برخی صاحب نظران افغان از آنها به عنوان منابع «کارشناسانه» در مقاله های تبلیغاتی خود بهره می گرفت». (0.5 نمره)



تایید