زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون نوبت دوم نگارش 1 پایه دهم به صورت دیجی فرم

آزمون نگارش در دو بخش تنظیم شده است. بخش بازشناسی 3 نمره ، بخش آفرینش متن 17 نمره .

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 150 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱ - نوشته های زیر را بخوانید و بنویسید در هریک از کدام شگرد نوشتاری ( جانشین سازی ، سنجش و مقایسه ، ناسازی معنایی ) استفاده شده است؟ 

الف: " شب سایه ی نداشته خورشید است . شب البته‌ کمی غلیظ تر از یک سایه ی معمولی است . آنقدر غلیظ‌ که همه چیز را در خود گم میکند ."

ب : " وقتی از پشت کوه بیرون آمدی زیبا بودی . صورت سرخ و تپلی ات توی دلم نشست نگاهت کردم .نگاهم کردی .برق چشمانت مرا گرفت و هزار هزار آیینه درست شد ."

(1 نمره)



تایید

۳ - حکايت زیر را بخوانید و عناصر داستان را مشخص کنید .

 

ابلیس و فرعون

روزی ابلیس نزد فرعون رفت. فرعون خوشه‌ای انگور در دست داشت و تناول می‌کرد.

ابلیس گفت: آیا می‌توانی این خوشه انگور تازه را به مروارید تبدیل کنی؟ فرعون گفت: نه.

ابلیس به لطایف‌الحیل و سحر و جادو، آن خوشه انگور را به خوشه‌ای مروارید تبدیل کرد.

فرعون تعجب کرد و گفت: احسنت! عجب استاد ماهری هستی.

ابلیس خود را به فرعون نزدیک کرد و یک پس گردنی به او زد و گفت: مرا با این استادی و مهارت حتی به بندگی قبول نکردند، آن وقت تو با این حماقت، ادعای خدایی می‌کنی؟ (1 نمره)



تایید

۳ - نوشته ی زیر را بخوانید و مشخص کنید که نوشته عینی است یا ذهنی ؟ چرا ؟
" اتاق بزرگی بود ولی در وهله ی اول نتوانستم خوب همه جا را ببینم چون فقط یک شمع نيم سوخته در بشقابی روشن بود. "
(1 نمره)



تایید

آفرینش متن : یکی از موضوعات زیر را انتخاب کرده و با شیوه ی خواسته شده و با رعایت سنجه های ارزشیابی انشایی بنویسید .

۱ - سنگ (با شیوه جانشین سازی )

۲ - خوشبختی ( با شیوه ناسازی معنایی و تضاد مفاهیم )

۳ - یک نوشته داستان گونه با موضوع کرونا

۴ - انسان ها و کتاب ها ( با شیوه سنجش و مقایسه )
(15 نمره)



تایید

اینجا عکس را بارگذاری کنید 



تایید