آزمون عربی یازدهم تجربی امام صادق - نوبت دوم به صورت دیجی فرم

آزمون نوبت دوم عربی یازدهم تجربی
دبیرستان امام صادق (ع) - ابهر

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 28 دقیقه میباشد

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *

عیِّن کلمة تختلف الآخرین (1 نمره)

عیّن عبارة لیست علَی أُسلوب الشّرط (1 نمره)

عیّن الصّحیح فی التّرجمة«ما یُقدِّمِ المرءُ الیوم لنفسه مِن خیرٍ یَجده غداً عند ربّه» (1 نمره)

عیِّن الخطأ فی جمع الکلمات: (1 نمره)

عیّن «لا» لَیست ناهیة (1 نمره)

ما هو الأصحّ فی الترجمة
«رأینا فی مدینة أبهر مَقابرَ تَجذِبُ السّائحینَ. ( در شهر ابهر مقبره هایی را دیدیم که گردشگران را .............. »
(1 نمره)

عیِّن الکلمتَینِ المتضادّتین (1 نمره)

عیّن «لام» للأمر (1 نمره)

عیّن ما لا یُترجَم مضارعاً إلتزامیّا (1 نمره)

عیِّن الصحیح فی معنی الکلمات علَی التّرتیب: ( سَدید – السِّوار – إلتفاف ) (1 نمره)

عیِّن الکلمة لا تُناسب الکلمات الأُخرَی (1 نمره)

عیّن الخطأ فی تعیین المحلّ الإعرابیّ للکلمات:



الف) تبادُل المفردات بَین اللّغات فی العالم أمرٌ طبیعیّ: (خبر)



ب) بعد ظهور الإسلام إزدادَتِ المفرداتُ العربیّة فی اللّغة الفارسیّة: (مضاف إلیه)



ج) قد بَیَّن علماءُ اللّغة العربیّة و الفارسیّةِ أبعادَ ذلک التّأثیر: (مضاف إلیه)



د) فقد نُقِلت إلی العربیّة ألفاظ فارسیّة بسبب التّجارة: (نائب فاعل) (1 نمره)

عیّن الخطأ فی المعنی حسب الأفعال النّاقصة

الف) لقد کان فی یوسف و إخوته آیاتٌ للسّائلین: مسلما در (داستان) یوسف و برادرانش نشانه هایی برای پرسشگران است

ب) هل کانت لکم بِطاقة الدُّخول؟: آیا کارت ورود داشتید

ج) کانت الحدیقة خضراء عندما وَصلنا إلیها: باغ سرسبز بود هنگامی که به آن رسیدیم

د) کنتُ أُشارِکُ فی إحتفال أصدقائی: در جشن دوستانم شرکت کرده بودم (1 نمره)

عیّن الصّحیح للفراغ
«إنّکما أُصِبتما بِالزُّکام. رجاءً ......... الطّبیبَ غداً»
(1 نمره)

عیّن الخطأ فی ترجمة العبارة

الف) من ساء خُلقه عَذَّبَ نفسه!: هرکس اخلاقش بد شود خودش را عذاب می دهد!

ب) أَحبُّ عبادِ الله إلی الله أَنفَعُهم لعباده!: بندگان خدا را که به بندگان او سود برسانند دوست دارم!

ج) إیّاک و مُصادَقةَ الأحمق فإنّه یُرید أن یَنفعک فیَضرّک!: از دوستی با احمق بپرهیز، چه او می خواهد به تو سود برساند پس به تو زیان می رساند!

د) رأیتُ فَرساً جمیلاً جنب الشّاطئ، کان الفرسُ یُحیِّر النّاسَ!: اسب زیبایی را کنار ساحل دیدم، آن اسب، مردم را متحیر می ساخت! (1 نمره)

ما هو النَّفی للعبارة التّالیة
« هم یُسافرونَ إلَی کربلاء غداً»

(1 نمره)

ما هو الأصحّ فی الإجابة؟ ( کَم سِعرُ هذا القمیصُ ایّها البائعُ ) (1 نمره)

عیِّن الصّحیح فی التّرجمة:

«و جادِلهم بِالّتی هی أحسَنُ إنّ ربّک هو أعلَمُ بِمَن ضَلّ عن سبیله»

الف) و با آنها به روشی که نیکو است، ستیز کن قطعا پروردگارت نسبت به کسانی که از راه او گمراه شوند داناتر است

ب) و با آنها به روشی که بهتر است ستیز کرد همانا خداوند نسبت به کسی که از راه او گمراه شد آگاه است

ج) و با آنها به روشی ستیز کن که نیکو است، چرا که خداوند نسبت به کسی که از راهش گمراه شود آگاه تر است

د) و با آنها به روشی که نیکوتر است، ستیز کن قطعا پروردگارت نسبت به کسی که از راه او گمراه شده است، داناتر است (1 نمره)

ما هو الصّحیح للفراغ
«مِن أخلاق الجاهلِ المعارضةُ قبلَ........ یَفهمَ و الحُکمُ بِما ........ یَعلمُ»
(1 نمره)

میّز فعلاً یَصف إسمَ نکرة. (الجملة الوصفیّة) (1 نمره)




در حال ذخیره اطلاعات...
تا دریافت کدپیگیری منتظر بمانید
متاسفانه اطلاعات شما ثبت نشد.
به هیچ وجه از این صفحه خارج نشوید
مجددا ثبت نهایی را انتخاب کنید تا کد پیگیری را دریافت کنید
موارد اجباری را تکمیل کنید