زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان شهریورماه درس تفکر و سواد رسانه هنرستان کاردانش هیأت امنایی شهید رجایی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک به صورت دیجی فرم

این آزمون شامل 24 سئوال چهارگزینه ای ( تستی) و شش سئوال تشریحی و تفسیر تصویر و جمع نمرات آن 20 نمره است.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

1 - مهم ترین منبع تاثیر گذار در مسائل سیاسی کشور ها جهت کسب اطلاعات کدام است ؟ (5 / 0)       (0.5 نمره)



تایید

2 – به تازگی یک خبر.......................... وچگونه بودن یک خبر........................... گفته می شود. (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

3 - نیم تای بالای روزنامه ، اخبار سیاسی و اقتصادی را بیان می کند این همان.................. روزنامه است. (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

4 - بازی گردانان بزرگ در ساختن پیام های رسانه ای از فن آوری های گوناگونی استفاده میکنند. این جمله بیانگر کدام سوال است؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

5 - هر سردبیری برای چگونگی انتخاب و چینش خبرها، بر چه مبنایی عمل می کند؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

6 - خبری که دارای کدام عناصر خبری باشد، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار می دهد؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

7 - کدام گزینه فرایند کار دروازه بانی خبر را به ترتیب بهتر نشان می دهد؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

8-در سواد رسانه ای به منظور تحلیل رسانه ها به چه مهارتهایی نیاز است؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

9-تولیدکننده یک پیام رسانه ای با توجه به چه شرایطی قالب مناسب پیام را انتخاب مینماید؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

10 - دروازه بانی خبر را در روزنامه ها معمولا چه کسی انجام می دهد ؟ (5 / 0) (0.5 نمره)



تایید

11-امکان برداشت ارزش های متفاوت از یک پیام را ....... و ساختار و گونه های ارائه پیام را ....... می‌گویند. ( 5 / 0 )  (0.5 نمره)



تایید

12 کدام یک از فعالیت های برجسته سازی، در تلویزیون برای یک پیام رخ نمی دهد؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

13 - کدام یک از قالب های محتوا در روزنامه ها نمی باشد؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

14 – برای برجسته سازی یک پیام رسانه ای در « رادیو» از چه فنون، ابزار و چاشنی هایی استفاده می شود؟ (5 / 0) (0.5 نمره)



تایید

15 - برجسته سازی یک خبر در روزنامه ها با کدام گزینه زیر بیشتر اتفاق می افتد ؟ (5 / 0 )  (0.5 نمره)



تایید

16-انواع قالب های محتوا در مطبوعات عبارتند از.......................... . (5 / 0)     (0.5 نمره)



تایید

17-قابلیت های ...........یکی از راه های برجسته سازی رسانه ها است که در رسانه ........ پیاده نمی شود.  ( 5 / 0 ) (0.5 نمره)



تایید

18 - کدام گزینه زیر جزو حقوق رسانه ای افراد مخاطب نیست؟ (5 / 0)   (0.5 نمره)



تایید

19 - گذاشتن دوربین مخفی در مراکز خصوصی و پخش در رسانه ها نشان دهنده.................؟ ( 5 / 0 )   (0.5 نمره)



تایید

20 - تصویر روبرو به کدام یک از گزینه ها مربوط می شود؟   ( 5 / 0 ) (0.5 نمره)
دریافت سوال 20



تایید

21 - چرا تفریحات ما ازحالت فیزیکی وجمعی به صورت فردی و مجازی و ساکن درآمده است؟ ( 5 / 0 ) (0.5 نمره)



تایید

22 - اگر یک تولید رسانه ای بخواهد سبک زندگی بازار هدف خود را تعیین کند، به چه مولفه هایی باید دقت نماید؟ ( 5 / 0 ) (0.5 نمره)



تایید

23 - در اخباری که رنگ و لعاب وکلمات فریبنده بکار رفته ................. می باشد؟ (5 / 0)  (0.5 نمره)



تایید

24 - اصلی ترین عوامل اتلاف زمان در رسانه ها و باعث اعتیاد رسانه ای ................... و .................... هستند. (5 / 0)   (0.5 نمره)



تایید

25 - سواد رسانه ای را تعریف کنید . ( 2 ) (2 نمره)



تایید

26 - فرق بین مخاطب فعال و منفعل را بنویسید .( 2 ) (2 نمره)



تایید

27 - اقناع را تعریف کنید. ( 1 ) (1 نمره)



تایید

28 – تفسیر خود را از این تصویر بنویسید. ( 1 ) (1 نمره)
دریافت سوال 28



تایید

29 – تفسیر خود را از این تصویر بنویسید. ( 1 ) (1 نمره)
دریافت سوال 29



تایید

30 - متن، زیرمتن و فرامتن را در این تصویر بررسی کنید: ( 1 ) (1 نمره)
دریافت سوال 30



تایید