زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون میان ترم دوم سطح یک- تخصصی دوره16 به صورت دیجی فرم

با سلام و احترام
به آزمون میان ترم دوم سطح یک تدبر در قرآن خوش آمدید.
در حین آزمون از اپلیکشن ها، پیام رسانها و ... استفاده نفرمایید. (از آزمون خارج می شوید)
در پایان آزمون، حتما دکمه ثبت را جهت ذخیره اطلاعات، بزنید.
در صورت بروز مشکل: 09127248689




digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 180 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام کوچک خود را وارد نمایید *



تایید

نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مربی خود را (دقیقا مطابق مثال) وارد نمایید. مثال: خانم طبری

از نوشتن عباراتی همچون استاد گرانقدر و .... خودداری فرمایید. *



تایید

نام همیار خود را وارد نمایید *



تایید

روز کلاس خود را وارد کنید. *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

1. بر اساس سیاق اول سوره غاشیه، کدام گزینه، وضعیت دنیایی دو گروه مطرح شده در سوره است؟

الف) خاشعه- ناعمه

ب) عامله - سعی

ج) تسقی من عین آنیه - فیها عین جاریه



تایید

2. کدام گزینه در مورد «الّا» در آیه «الّا من تولی وکفر» در آیه 23 سوره غاشیه صحیح است؟

الف) «الّا» آمده تا بگوید که همه را تذکر بده بجز کسانی که پشت کنند و کفر ورزند.

ب) «الّا» برای استثناء از جمله قبل آمده است.

ج) «الّا» استدراک است و جبران مطلبی است که ممکن است برداشت کاملی از آن نباشد.



تایید

3. بر اساس سوره فجر کدام گزینه ریشه فکری طغیان است؟

الف) حب دنیا

ب) عدم اکرام یتیم

ج) توهم غلط انسان در مورد انعام و امساک خدا در دنیا



تایید

4. جهت هدایتی سوره فجر کدام گزینه است؟

الف) توبیخ و انذار در مورد دنیاگرایی

ب) دعوت به اکرام یتیم و تشویق به اطعام مساکین

ج) بشارت به نفس مطمئنه



تایید

5. براساس سوره بلد، عقبه چیست؟

الف)دو چشم و زبان ودو لب

ب‌) رهانیدن گردنی واطعام در قحطی

 ج) صرف بیهوده مال و افتخار به آن



تایید

6. کدام گزینه در مورد قرینه فضای سخن سوره بلد صحیح است؟

الف) لقد خلقنا الانسان فی کبد

ب)وانت حل بهذا البلد

ج) یقول اهلکت مالا لبدا



تایید

۷. کدام گزینه درمورد آیه ۸ سوره بلد« الم نجعل له عینین»صحیح است؟

الف) این آیه آغاز سیاق جدید است زیرا با یادآوری بعضی نعمتهای الهی، میخواهد انسان را بخاطر عدم دستگیری نیازمندان توبیخ کند.

 ب)این آیه متصل به قبل است زیرا «عینین» و« لم یره »باهم اشتراک مفهومی دارند.

ج)آیه ۸_۱۰ سیاقی مستقل است‌.



تایید

۸. در سوره شمس ، مرجع ضمیر «ها» در آیات 9 و 10«قد افلح من زکاها و قد خاب من دساها» کدام گزینه است؟

الف) نفس

ب) فجور

ج)تقوا



تایید

9. بر اساس سوره شمس، ریشه ی تکذیب رسول ظاهری کدام گزینه است؟

الف)عدم تزکیه

ب) دس نفس

ج)تکذیب آیات الهی



تایید

۱۰. نقطه اوج هدایت سیاق اول سوره لیل کدام گزینه است؟

الف) وما یغنی عنه ماله اذا تردی

ب) فسنیسره للیسری و فسنیسره للعسری

 ج)ان سعیکم لشتی



تایید

11. آیات ۱۲و۱۳ سوره لیل « ان علینا للهدی و ان لنا للآخرة و الاولی» کدام گزینه است؟

الف) جمع بندی سیاق اول

ب) سیاق مستقل

ج) مقدمه ای در سیاق دوم



تایید

۱۲. کدام گزینه قرینه فضای سخن سوره ضحی است؟

الف) ما ودعک ربک و ماقلی

 ب) الم یجدک یتیما فآوی

ج)ووجدک ضالافهدی



تایید

13. آیه 7 سوره ضحی «و وجدک ضالا فهدی» منظور از «ضالا» چیست؟

الف) بی بهره بودن از هدایت قرآن

ب) گمراهی از هر هدایتی

ج) سقوط در دره بدبختی



تایید

14. کدام گزینه در مورد معیت بین «عسر» و «یسر» در سوره شرح درست است؟

الف ) معیت عرضی

ب) معیت طولی

ج)عسر همزاد و همراه یسر نیست.



تایید

15. آیات محوری سوره تین کدام گزینه است؟

الف) آیه۴:«لقد خلقنا ..»و ۸:«ألیس الله..»

ب)آیه ۵:«ثم رددناه..»و ۷:«فمایکذبک..»

ج) آیه ۵:«ثم رددناه..»و۶:«الا الذین آمنوا..»



تایید

۱۶. گزینه در مورد سوره مبارکه علق صحیح است؟

الف) نهی رسول (ص) از نماز توسط ناهی، نهی از تعالیم الهی قرآن در نماز است.
ب)آیه آخرسوره علق نشانه تبعیت رسول ص از ناهی و ترک نماز است.
ج)جهت هدایتی سوره مقابله با طغیان است.



تایید

17. در سوره علق، تکذیب ناهی نسبت به چیست؟

الف)خالقیت خدا

ب‌) هدایت الهی

ج) تقوی



تایید

18. کدام گزینه در مورد جهت هدایتی سوره قدر صحیح است؟

الف)بیان عظمت و اهمیت تنزل ملائکه و روح

ب)بیان عظمت و اهمیت قرآن کریم

ج)بیان عظمت و اهمیت شب قدر



تایید

19. بر اساس سوره بینه، عامل پذیرش بینه و عمل بر اساس تعالیم قیّمِ آن چیست؟

الف) خشیت

ب)نماز

ج) عمل صالح



تایید

20. بر اساس سوره بینه ،کدام گزینه در مورد« محتوای بینه »صحیح است؟

الف) رسول تالی کتاب الله

ب)رضایت الهی

ج) خداپرستی خالصانه و بدون انحراف



تایید