زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون میان ترم 2 سطح1 معرفتی دوره آذر- 28 اردیبهشت به صورت دیجی فرم

با سلام و احترام
به آزمون میان ترم دوم سطح یک تدبر در قرآن خوش آمدید.
در حین آزمون از اپلیکشن ها، پیام رسان ها و ... استفاده نفرمایید. (از آزمون خارج می شوید)
در پایان آزمون، حتما دکمه ثبت را جهت ذخیره اطلاعات، بزنید.
در صورت بروز مشکل: 09371807548

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام خود را وارد نمایید *



تایید

 نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مربی خود را (دقیقا مطابق مثال) وارد نمایید. مثال: خانم طبری
از نوشتن عباراتی همچون استاد گرانقدر و .... خودداری فرمایید. *



تایید

نام همیارخود را (دقیقا مطابق مثال) وارد نمایید. مثال: خانم طبری
از نوشتن عباراتی همچون استاد گرانقدر و .... خودداری فرمایید. *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

روز کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

۱.با توجه به سوره غاشیه علت خاشعه بودن چهره های گروه اول چیست؟ 
الف) چون خدا از سعی و عملشان راضی است.

 ب) آنهابه فکر یافتن چارچوبی برای اعمال، که آن را به نتیجه مطلوب برساند،نیستند. 
ج) اعمال آنها، در دنیا آنها را خسته و رنجور کرده و در قیامت متواضع و خاشعند.



تایید

۲. با توجه به سیاق دوم سوره مبارکه فجر نقطه مشترک قوم عاد وثمود وفرعون چه بود؟
الف) « الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ ﴿۱۱﴾ »
ب) « فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ ﴿۱۳﴾ »
ج) « أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ »«۶»



تایید

۳. در سوره بلد کدام گزینه چیستی «عَقَبه» یا گردنه را بیان میکند؟
الف) ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ ﴿۱۷
ب) فَكُّ رَقَبَةٍ ﴿۱۳﴾ أَوْ إِطْعَامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ ﴿۱۴﴾
ج) لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ ﴿۴﴾



تایید

۴. مراد از دسّ نفس در سوره شمس چیست ؟ 
 الف) نادیده گرفتن نفس 
  ب) دفن کردن نفس 
  ج)از بین بردن قابلیتهای خدادادی نفس 



تایید

۵. کدام گزینه درموردکلمه «الهدی» در  آیه ۱۲  سوره لیل « إِنَّ عَلَيْنَا لَلْهُدَى » صحیح است ؟
الف) هدایت تکوینی عالم بر عهده خداست.
ب) هدایت تشریعی انسانها در دست خداست.
ج) حقیقت عالم بر پایه جبر است.



تایید

۶. منظور از کلمه «ضَالًّا» در ایه۷ سوره ضحی  « وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى » چیست؟
 الف) گمراهی از هر هدایتی
ب) بی بهره بودن از هدایت خاص  
ج ) سقوط در گناه و ناپاکی  



تایید

۷. با توجه به سوره شرح راهکار خداوند برای تحمل بار سنگین وظایف رسالت توسط رسول  چیست؟
الف) بالا بردن یاد خدا در وجود رسول
ب) برداشتن بار رسالت از دوش رسول  
ج) بالا بردن نام رسول در ماذنه‌ها



تایید

۸. با توجه به  سوره علق کدام گزینه صحیح است ؟
الف) فرد ناهی می‌خواهد رسول خدا را از تعالیم الهی قرآن در نماز باز دارد.
ب) طبق آیۀ آخر سوره علق رسول خداص تحت تاثیر فرد بازدارنده قرار گرفته و نماز را ترک می‌کند.
ج) جهت هدایتی سوره مقابله با تکذیب پیامبرص است.



تایید

۹. با توجه به سوره بینه، عامل پذیرش بینه الهی چیست؟
الف) ایمان و عمل صالح
ب) اهل کتاب آسمانی بودن
ج) خشیت یا خوف  از مقام رب  



تایید

۱۰. در سوره همزه کدام گزینه ریشۀ رفتار عیب جویان و غیبت کنندگان  است؟
الف)نارالله الموقده(۶)
ب ) ویل لکل همزه لمزه(۱)
ج) الذی جمع مالا و عدده(۲) 



تایید

۱۱. کدام گزینه در مورد جهت هدایتی سورۀ فیل صحیح است ؟
الف) تقویت جبهۀ ایمان در برابر قدرت نمایان
ب) تاکید بر قدرت ابر قدرت نمایان
ج) تهدید ابرقدرت نمایان جبهۀ باطل



تایید

۱۲. کدام گزینه در مورد فضای سخن سورۀ قریش صحیح است؟
الف) از نعمت حیات فردی و اجتماعی غافل بودند.
ب) توجهی به بیت الله الحرام نداشتند.
ج) پروردگار بیت الله الحرام را نمی پرستند.



تایید

۱۳. براساس سوره ماعون مکذب دین کیست؟
الف) کسی که اهل ایمان وعمل صالح نباشد.
ب) کسی که دین راتکذیب زبانی میکند.
ج) نمازگزاری که از حقیقت نماز غافل است.



تایید

١۴.پشتیبانی خداوند از رسول (ص) در سوره کوثر کدام است؟
الف)
اعطای کوثر به ایشان- ابتر بودن دشمن ایشان
ب) اقامه نماز - نحر کردن شتر
ج) قطع دست دشمنان پیامبر ص _ دلداری به رسول ص بعداز ناکامی از اهداف رسالت



تایید

۱۵. کدام گزینه در مورد تسبیح و حمد در سوره نصر صحیح است؟
الف)اعتراف به نقص و عجز خویش
ب) طلب یاری برای فتح و پیروزی
ج) اقرار به جلال وجمال خدا



تایید

۱۶. با توجه به سوره مبارکه مسد تصویر اخروی ابولهب در کدام آیه بیان شده است؟
الف) «مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ »
ب) «سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾»
ج) «تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ»(۱)  



تایید