زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



تایید دوربین
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

در جوامع امروزی مردم بدون استفاده از چه چیزی نمیتوانند به زندگی عادی خود ادامه بدهند؟الف)رسانه ها—ب)اینترنت—ج)قدرت—د)ثروت (1 نمره)



تایید

زندگی دومی بشری از پایان قرن نوزدهم آغاز شده و آن هم آن.............؟
 الف) زندگی دوم مجازی
 ب) فضای مجازی
 ج) دنیای ارتباط
 د) اصل واقعیت
(1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر جزء مصادیق مجرمانه در رسانه تولید نمی باشد؟ 
 الف) علیه مقامات 
ب) محتوای علیه است و اخلاق
 ج) محتوای علیه امنیت
 د) محتوای علیه دوستان
(1 نمره)



تایید

با ظهور ........ استفاده از شیوع اقتناع به طور زیادی تغییر یافت 
الف) خانواده
 ب)اجتماع 
ج) اینترنت
 د) شرکت های بزرگ
(1 نمره)



تایید

اگر در زمینه ای بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد با چه پدیده ای مواجه شده ایم

الف) اطلاعات زرد            ب) اعتیاد رسانه ای           ج) سرریز اطلاعات             د) گزینه الف و ب (1 نمره)



تایید

کدامیک از موارد زیر جزء عناصر پنج گانه پیام نیست      الف) محتوا                 ب) فرستنده                         ج)متن                        د)بستر (1 نمره)



تایید

بیشتر پیامهای رسانه ای برای چه ساخته می شوند 
الف) کسب افتخار 
ب) کسب قدرت و ثروت 
ج) کسب توجه
 د) رضایت مردم
(1 نمره)



تایید

عمومی ترین رسانه جمعی کدام است 
الف) اینترنت 
ب) رادیو
 ج)تلویزیون
 د) کتاب
(1 نمره)



تایید

بافت تاریخی و زمینه اجتماعی ک در ان پیام ارسالی از سوی فرستنده ارسال میشود و معنای جدیدی به خود میگیرد.......... می گویند الف) کانال       ب) رسانه        ج)بستر     د) پیام (1 نمره)



تایید

برچسب اسرا درساخت بازی‌های رایانه‌ای بر کدام هدف است؟
 الف) محدودیت سنی
 ب) روند بازی
 ج) تکرارپذیری
 د) هدف
(1 نمره)



تایید

در کدام مرحله ی مقاومت مخاطب در برابر نوآوری و تغییر،فرد از وجود نوآوری اطلاع پیدا می کند؟
الف) مرحله ی دوم،ترغیب
—ب)مرحله ی اول،آگاهی
—ج)مرحله ی سوم،تصمیم
—د)مرحله ی چهارم،اجرا
(1 نمره)



تایید

تاثیر رسانه بر مخاطب کدام گزینه است؟ 
الف) قدرت نامحدود رسانه ها
ب)قدرت مشروط رسانه ها
—ج) قدرت محدود رسانه ها
—د)همه موارد
(1 نمره)



تایید