زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای، نوبت دوم، شهدای فلسطین به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 65 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱-با بررسی یک نمونه از زندگی رسانه‌ ای  خود توضیح دهید یک مخاطب فعال هستید یا مخاطب منفعل. (1.5 نمره)



تایید

۲-الف)منظور از بازنمایی چیست؟ ب)روباه توسط رسانه ها، چگونه بازنمایی شده است؟ (2 نمره)



تایید

۳- کلیشه سازی مثبت چیست؟ (1 نمره)



تایید

۴- چرا در پیام‌های رسانه‌ای از ستاره ها و نخبگان استفاده می‌شود؟ (1.5 نمره)



تایید

۵- نماد چیست؟ یک نمونه مثال بزنید. (1.5 نمره)



تایید

۶- این تصویر چه مفهومی را برای ما القا می کند؟ (1 نمره)
دریافت سوال 6



تایید

۷- در رسانه‌های........ امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. (0.5 نمره)



تایید

۸- چرا تولید کنندگان پیام رسانه ای در انتخاب قالب پیام دقت می‌کنند؟ (1 نمره)



تایید

۹- چگونه می‌توان به دیدگاهها و ارزش های تولید کننده پیام پی برد؟ (1 نمره)



تایید

۱۰-یکی از حقوق مخاطبین در برابر رسانه ها ،حق تصحیح است، مفهوم آن را توضیح دهید. (1 نمره)



تایید

۱۱- اختصاص دادن زمان بیشتر به یک نامزد انتخاباتی در رسانه ،نسبت به دیگر نامزدها، مثال نقض کدام یک از حقوق مخاطبین است؟ (0.5 نمره)



تایید

۱۲- تصویر زیر را تفسیر کنید. (1 نمره)
دریافت سوال 12



تایید

۱۳- چند مورد از تاثیرات رسانه ها و پیام های رسانه ای در تغییر سبک زندگی افراد را بنویسید. دو مورد (1 نمره)



تایید

۱۴- تصاویر دستکاری شده افراد در فیلم ها و تبلیغات، چه تاثیری بر مخاطبان دارد؟ (1 نمره)



تایید

۱۵- تصاویر زیر را تفسیر کنید. (1 نمره)
دریافت سوال 15



تایید

۱۶- به اخباری که در آنها رنگ و لعاب  و کلمات فریبنده به کار رفته ولی ارزش چندانی ندارند....... گفته می شود. (0.5 نمره)



تایید

۱۷- منظور از رژیم مصرف رسانه ای چیست؟ (1 نمره)



تایید

۱۸- بعضی از نشانه های اعتیاد رسانه ای را نام ببرید.
۴مورد
(1 نمره)



تایید

۱۹- سرریز اطلاعات ،چه مشکلاتی برای مخاطبان ایجاد می کند؟ (1 نمره)



تایید