زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون شهریورماه پایانی تفکر و سواد رسانه یازدهم شبکه و نرم افزار به صورت دیجی فرم

طراح: آلوئی

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

اگر فکر کنید یک پیام مخاطبشکیست و چگونه به چه شکلی باید موضوع پیام را بیان نماید تا گیرایی بهتر داشته باشد، شما به .............توجه کرده اید (1 نمره)



تایید

با توجه به قالب یک پیام رسانهای و ویژگی و جایگاه آن در طراحی یک پیام رسانه ای کدام مو رد زیر از ارکان ارتباط نمیباشد؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه زیر جز حقوق رسانه ای اراد مخاطب نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام سوال زیر جزء 5 پرسشکلیدی و نگهبان و رودی مخاطبان رسانه نیست؟ (1 نمره)



تایید

اگر به یک تصویر کاریکاتو ر ی از یک خانواده نگاه کنید. پیام آشکار تصویر، فن نقاشی و کاریکاتو ر ی و برداشتی که از تصویر میشود بهترتیب کدام موارد نشان میدهد؟ (1 نمره)



تایید

معمولاً فرا متن در پیام رسانهای از نظر مفهومی کدام موارد را شامل نمی گردد؟ (1 نمره)



تایید

چند مو رد از موارد زیر از نظر شما یک کلیشه محسوب میشوداجناس چینی - لوازم خانگی آلمانی - لوازم تصویر ی ژاپنی (1 نمره)



تایید

کدام گزینه هم در کلیشٔه سواد رسانهای و هم در اقناع پیام رسانهای مشترک است؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه فرایند کار دروازه بانی خبر را به ترتیب بهتر نشان میدهد؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از کلمات زیر معرف تمام جریانهایی است که به کمک آن یک اندیشه، یک اندیشه دیگر ی را تحت تاثیر قرار میدهد؟ (1 نمره)



تایید

این سامانه برای بازشناسی بکار میرود و در آن از ریز تراشه برای دستیابی به اهداف استفاده میگردد. (1 نمره)



تایید

این سوال که چه کسی تولیدکننده و مالک پیام یک رسانه است، کدام مفهوم را میرساند؟ (1 نمره)



تایید

امروزه ................... عنصر محوری و عضو اصلی خانواده ها معمولا چیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر از مزایای آمو زش مجاز ی در روابط رسانهای محسوب نمیگردد؟ (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکلی خاص را............................ میگویند. (1 نمره)



تایید

قاب بستن بر روی واقعیت و معرفی دنیا از دید و نگاه خود به مخاطبان و دیگران چه میگویند؟ (1 نمره)



تایید

زندگی بدون ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به آنها معنا ندارد. این جمله ............... را نشان میدهد. (1 نمره)



تایید

در تولید یک پیام رسانهای و اجتماعی کدام عناصر زیر در کانال ارتباطی تاثیر گذار نیست؟ (1 نمره)



تایید

در آشپزخانه از هر وسیله بهعنوان پخت یک غذا در جای خودشباید استفاده کرد و در رسانهها باید بدانیم پیام توسط چه کسی و برای چه کسانی و با چه هدف طراحی میگردد. این همان ........................ است (1 نمره)



تایید

کدام یک از ویژگیهای رسانٔه جمعی در ارتباط فرستنده با مخاطب نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

مهمترین عمل در تولید، طراحی و تبلیغات از نظر سواد رسانهای کدام مو رد است؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر معمولا بین بازنمایی و کلیشه ساز ی مشترک است؟ (1 نمره)



تایید

هر یک از موارد زیر نمادههایی هستند که مفاهیمی را در ذهن شما تداعی مینمایند.لوازم صوتی و تصویر ی ژاپنی؟ (1 نمره)



تایید

مخاطب حق دارد منبع رسانه ای خوب و سالمی د ر دسترس داشته باشد تا طبق نیاز انتخاب نماید این...................؟ (1 نمره)



تایید

کدام عبارت دربار ٔه اقناع و زبان، اقناع و فنون اقناع درست نیست (1 نمره)



تایید

نمای معرف در فیلم ، عکس و طبیعت یک اثر چه نامیده میشود؟ (1 نمره)



تایید

اگر پیام شما گزارش یک مسابقٔه و رزشی باشد مخاطب شما............ باشد. رسانٔه پیشنهادی شما ........ میباشد چرا که بیشتر و با علاقه موضوع را دنبال میکنند؟ (1 نمره)



تایید

کدام ویژگی درمورد مًد درست نیست؟ (1 نمره)



تایید

امکان برداشت ارزشهای متفاوت از یک پیام در مکانهای مختلف را ............ و ساختار و گونه های ارائه پیام را .............. میگویند (1 نمره)



تایید

کدام یک از عبارتهای زیر دربار ٔه اقناع نادرست است؟ (1 نمره)



تایید

رسانه و تولیدرسانه ای در زندگی چنان تاثیرگذاشته که سبک زندگی اعضا خانواده تغییرکرده کدامیک جز ان نیست؟ (1 نمره)



تایید

اگر آب معدنی الموت، به کشو رهای عربی صادر شود به کدام پیام همبرگر ی توجه نشده است؟ (1 نمره)



تایید

تومور مصرف یعنی...............؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از اصطلاحات زیر از اهداف اقناع به عنوان هدف یک رسانه نمی باشد (1 نمره)



تایید

تولیدکننده یک پیام رسانهای با توجه به چه شرایطی قالب مناسب پیام را انتخاب مینماید؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک ازاثرات مد به عنوان نتیجه رسانه های تبلیغاتی درزندگیم مردم نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

اگریک تولید رسانه ای بخواهد سبک زندگی بازار هدف خود را تعیین کند به چه مولفه هایی باید دقت نماید؟ (1 نمره)



تایید

این سوال که «از چه فنونی برای جلب توجه مخاطب باید استفاده شود» چه چیز ی را نشان میدهد؟ (1 نمره)



تایید

در سواد رسانهای به منظو ر تحلیل رسانه ها به چه مهارتهایی نیاز است؟ (1 نمره)



تایید

در برخو رد با انواع رسانه و رقابت آنها در زندگی رو زمره چگونه باید رفتار کنیم؟ (1 نمره)



تایید