زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون عربی یازدهم تجربی تیزهوشان - نوبت دوم به صورت دیجی فرم

آزمون نوبت دوم عربی یازدهم تجربی
دبیرستان شهیدبهشتی - ابهر

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 28 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

عیِّن الصّحیح فی التّرجمة:

«و جادِلهم بِالّتی هی أحسَنُ إنّ ربّک هو أعلَمُ بِمَن ضَلّ عن سبیله»

الف) و با آنها به روشی که نیکو است، ستیز کن قطعا پروردگارت نسبت به کسانی که از راه او گمراه شوند داناتر است

ب) و با آنها به روشی که بهتر است ستیز کرد همانا خداوند نسبت به کسی که از راه او گمراه شد آگاه است

ج) و با آنها به روشی ستیز کن که نیکو است، چرا که خداوند نسبت به کسی که از راهش گمراه شود آگاه تر است

د) و با آنها به روشی که نیکوتر است، ستیز کن قطعا پروردگارت نسبت به کسی که از راه او گمراه شده است، داناتر است (1 نمره)



تایید

عیّن عبارة لیست علَی أُسلوب الشّرط (1 نمره)



تایید

ما هو الأصحّ فی الترجمة
«رأینا فی مدینة أبهر مَقابرَ تَجذِبُ السّائحینَ. ( در شهر ابهر مقبره هایی را دیدیم که گردشگران را .............. »
(1 نمره)



تایید

عیّن الخطأ فی المعنی حسب الأفعال النّاقصة

الف) لقد کان فی یوسف و إخوته آیاتٌ للسّائلین: مسلما در (داستان) یوسف و برادرانش نشانه هایی برای پرسشگران است

ب) هل کانت لکم بِطاقة الدُّخول؟: آیا کارت ورود داشتید

ج) کانت الحدیقة خضراء عندما وَصلنا إلیها: باغ سرسبز بود هنگامی که به آن رسیدیم

د) کنتُ أُشارِکُ فی إحتفال أصدقائی: در جشن دوستانم شرکت کرده بودم (1 نمره)



تایید

عیّن ما لا یُترجَم مضارعاً إلتزامیّا (1 نمره)



تایید

عیّن الصّحیح فی التّرجمة«ما یُقدِّمِ المرءُ الیوم لنفسه مِن خیرٍ یَجده غداً عند ربّه» (1 نمره)



تایید

عیّن «لام» للأمر (1 نمره)



تایید

عیّن «لا» لَیست ناهیة (1 نمره)



تایید

عیِّن الکلمتَینِ المتضادّتین (1 نمره)



تایید

عیِّن الخطأ فی جمع الکلمات: (1 نمره)



تایید

عیِّن الصحیح فی معنی الکلمات علَی التّرتیب: ( سَدید – السِّوار – إلتفاف ) (1 نمره)



تایید

ما هو الأصحّ فی الإجابة؟ ( کَم سِعرُ هذا القمیصُ ایّها البائعُ ) (1 نمره)



تایید

عیِّن کلمة تختلف الآخرین (1 نمره)



تایید

ما هو الصّحیح للفراغ
«مِن أخلاق الجاهلِ المعارضةُ قبلَ........ یَفهمَ و الحُکمُ بِما ........ یَعلمُ»
(1 نمره)



تایید

عیِّن الکلمة لا تُناسب الکلمات الأُخرَی (1 نمره)



تایید

ما هو النَّفی للعبارة التّالیة
« هم یُسافرونَ إلَی کربلاء غداً»

(1 نمره)



تایید

میّز فعلاً یَصف إسمَ نکرة. (الجملة الوصفیّة) (1 نمره)



تایید

عیّن الصّحیح للفراغ
«إنّکما أُصِبتما بِالزُّکام. رجاءً ......... الطّبیبَ غداً»
(1 نمره)



تایید

عیّن الخطأ فی ترجمة العبارة

الف) من ساء خُلقه عَذَّبَ نفسه!: هرکس اخلاقش بد شود خودش را عذاب می دهد!

ب) أَحبُّ عبادِ الله إلی الله أَنفَعُهم لعباده!: بندگان خدا را که به بندگان او سود برسانند دوست دارم!

ج) إیّاک و مُصادَقةَ الأحمق فإنّه یُرید أن یَنفعک فیَضرّک!: از دوستی با احمق بپرهیز، چه او می خواهد به تو سود برساند پس به تو زیان می رساند!

د) رأیتُ فَرساً جمیلاً جنب الشّاطئ، کان الفرسُ یُحیِّر النّاسَ!: اسب زیبایی را کنار ساحل دیدم، آن اسب، مردم را متحیر می ساخت! (1 نمره)



تایید

عیّن الخطأ فی تعیین المحلّ الإعرابیّ للکلمات:



الف) تبادُل المفردات بَین اللّغات فی العالم أمرٌ طبیعیّ: (خبر)



ب) بعد ظهور الإسلام إزدادَتِ المفرداتُ العربیّة فی اللّغة الفارسیّة: (مضاف إلیه)



ج) قد بَیَّن علماءُ اللّغة العربیّة و الفارسیّةِ أبعادَ ذلک التّأثیر: (مضاف إلیه)



د) فقد نُقِلت إلی العربیّة ألفاظ فارسیّة بسبب التّجارة: (نائب فاعل) (1 نمره)



تایید