زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون کپی از امتحان نوبت دوم درس تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

تعداد سوالات : 20
مدت پاسخگویی: 45
هربار یک سوال نمایش داده می شود و امکان برگشت به سوال قبل وجود ندارد. در صورت زدن دکمه برگشت روی گوشی، از امتحان اخراج شده و عواقب آن به عهده هنرجو می باشد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

جمله زیر کدام مخاطب را به درستی تعریف می کند ؟
« مخاطبی که بی برنامه ، بی قاعده و بیش از حد از یک رسانه استفاده کند به طوری که او اسیررسانه باشد نه امیر رسانه » (1 نمره)



تایید

تفاوت فرهنگی و شناختی نشان می دهد که رسانه تلفن همراه دراروپا.....................و درآسیا.........................محسوب می گردد؟ (1 نمره)



تایید

راهپیمایی اربعین مربوط به کدام بخش رسانه است؟ (1 نمره)



تایید

وقتی عبارت «خودروهای سواری آلمانی» را می شنویم، در ذهن ما خودرو «با کیفیت» تداعی می شود، نشاندهنده چه موضوعی است؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه زیر از ویژگیهای مخاطب خاص نیست ؟ (1 نمره)



تایید

یک فرد معلول جسمی و یا کم توان از نظر رسانه چه نوع مخاطبی محسوب می شود؟ (1 نمره)



تایید

نشان دادن افراد چاق یالاغر یا پوست روشن و تیره دررسانه های تولیدی کدام عبارت بیشتر به چشم می آید؟ (1 نمره)



تایید

....... خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی، فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود. (1 نمره)



تایید

کدامیک از گزینه های زیر در مورد این تصویر درست است؟ (1 نمره)
دریافت سوال 58



تایید

کدامیک از موارد زیر مربوط به دروازه بانی خبر است؟ (1 نمره)



تایید

فن اوری اطلاعات چهارویژگی سرعت و دسترسی بالاو حجم ذخیره بسیار اورده و به چهارمحدودیت غلبه کرده است کدام جز محدودیت ها نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدامیک از ویژگی های زیر درنظام رده بندی بازی های رایانه ای وجود ندارد. (1 نمره)



تایید

در تصویر زیر از کدامیک از فنون اقناعی استفاده شده است؟ (1 نمره)
دریافت سوال 72



تایید

مهمترین عامل در تولید ، طراحی و تبلیغات برای افزایش فروش یک کالا ، عنصر خلاقیت بوده است. (1 نمره)



تایید

چراامروزه نظریه ی شلیک جادویی درباره تولید رسانه ای پذیرفته نیست. (1 نمره)



تایید

مخاطبی که مورد نظر یک تولیدکننده رسانه است و تولید کننده رسانه سعی دارد بیشتر آن مخاطب را جذب کند ، را مخاطب ................ می نامند و مخاطبی که هدف اصلی رسانه نبوده و به دلایل خاصی جذب رسانه می شود را مخاطب ..................... می نامند . (1 نمره)



تایید

سازنده یک متن از چه فنونی برای برجسته سازی یک خبر در روزنامه استفاده می کند؟ (1 نمره)



تایید

گروه سنی بالای 55 سال بیشترتمایل دارند اخبار روز را از کدام رسانه زیر دنبال کنند ؟ (1 نمره)



تایید

نسل انگشت شست...............................................؟ (1 نمره)



تایید

(نشان دادن واقعیت به شکلی خاص) این تعریف در کدام گزینه است؟ (1 نمره)



تایید