زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون درس 4 عربی یازدهم انسانی به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز! آزمون 13 سوال دارد. لطفا با دقت پاسخ دهید.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 25 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

عَيِّنْ ما لايَرْتَبِطُ بِهذه العِبارَةِ :

(کم گوی و گزیده گوی چون در)

الف) الخَيْرُ في ما وَقَعَ.                        

ب) السُّكوتُ ذَهَبٌ و الكَلامُ فِضَّةٌ.

ج) إِذا تَمَّ العَقْلُ نَقَصَ الكَلامُ.                  

د) خَيْرُ الكَلامِ ما قَلَّ وَ دَلَّ. (1 نمره)



تایید

عَيِّنْ حَرْفَ «ان» بِمَعْنى «كه» :

الف) « إِنْ » تَتَّقوا اللّهَ يَجْعَلْ لَكُم فُرْقاناً.           

ب) مِنْ أَخْلاقِ الجاهِلِ الإِجابَةُ قَبْلَ « أَنْ » يَسْمَعَ.

ج) « إِنَّ » الله يُحِبُّ المُتَوَكِّلينَ.               

د) وَ جادِلْهُم بِالَّتي أَحْسَنُ « إِنَّ » رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبيلِهِ. (1 نمره)



تایید

عَيِّنِ الخَطَأَ في التَّرْجَمَةِ :

الف) عَسى أَنْ تَكْرَهوا شَيئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُم؛ چه بسا چیزی را زشت بدارید در حالیکه برای شما خوب است.

ب) مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ المِصْباحُ في زُجاجَةٍ؛ مثال نورش مانند چراغدانی است که در آن چراغی است و چراغش در شیشه‌ای است.

ج) تَجري الرّياحُ بِما لا تَشْتَهي السُّفُنُ؛ بادها آنگونه جاری می‌شوند ک کشتی ها نمی‌خواهند.

د) يُريدونَ أَنْ يُبَدِّلوا كَلامَ اللّهِ؛ می‌خواهند که سخن خداوند را تغییر دهند. (1 نمره)



تایید

عَیِّنِ الصَّحیحَ في ذِكْرِ مُفرَدِ الكَلِماتِ :

الف) أَجْنِحَة : جَنَّة           

ب) قُرى : قاري             

 ج) دُوَل : دَليل             

د) أَفْواه : فَم (1 نمره)



تایید

عَيِّنِ الصَّحيحَ لِلْفَراغِ :

( ......... عِطْرٌ يُتَّخَذُ مِنْ نَوْعٍ مِنَ الغِزْلانِ )

الف) الشَّرْشَف             

ب) الدیباج                

ج) المِسْک                 

د) المُعْجَم (1 نمره)



تایید

عَیِّنِ الخَطَاَ في تَرْجَمَةِ الأَفْعالِ :

الف)  لَنْ تَنالوا : دست نیافتید                        

ب) أَنْ یُبَدِّلوا : که عوض کنند

ج)  لِیَفْهَمَ : تا بفهمد                                

د) حَتّى یَحْکُمَ : تا داورى کند (1 نمره)



تایید

عَيِّنِ الصَّحيحَ في التَّرْجَمَةِ :

«كانَ لِابْنِ المُقَفَّعِ دَوْرٌ عَظيمٌ في هذا التَّأثيرِ، فَقَدْ نَقَلَ عَدَداً مِنَ الكُتُبِ الفارِسيَّةِ إلى العَرَبيَّةِ»

الف) ابن مقفع باعث ایجاد این تاثیر بزرگ شد و کتابهای فارسی را به عربی ترجمه کرد.

ب) ابن مقفع نقش بزرگی در این تاثیر داشت ، او تعدادی از کتاب‌های فارسی را به عربی ترجمه کرده است.

ج) برای ابن مقفع نقش بزرگی در این تاثیر وجود دارد که منجر به ترجمه کتاب‌های فارسی به عربی شده است.

د) ابن مقفع نقش زیادی در این تاثیر دارد ، تعدادی از کتاب‌های فارسی او به عربی ترجمه شده است. (1 نمره)



تایید

عَيِّنْ مَعْنَى العِبارَتَيْنِ عَلَى التَّرْتيبِ :

( السِّوارُ العَتيقُ - صَوْتٌ عَجيبٌ )

الف) دستبند تازه - صدای عجیب                   

ب) دستبندی کهنه - صدایی بلند

ج) یک دستبند کهنه - یک صدای عجیبی          

د) دستبند کهنه - صدایی عجیبی (1 نمره)



تایید

عین نوع الاسم «المَصنَع» و«خیر»و «اَلمُجاهِد»بالترتیب (1 نمره)



تایید

عین محل الاعراب «الطالبُ و نفسِ» فی الجملة بالترتیب
یَعتمدُ الطالبُ علی نفسِهِ اعتماداً
(1 نمره)



تایید

عَيِّنِ الخَطَأَ في الإِجابَةِ عَنِ الأَسْئِلَةِ :

الف) كَيْفَ الجَوُّ في أردبيل في الشِّتاءِ؟     - الجَوُّ بارِدٌ.

ب) في أَيِّ بِلادٍ تَقَعُ الأَهْرامُ الثّلاثَةُ؟     - في مِصر.

ج) ماذا يُصْنَعُ فَوْقَ النَّهْرِ ؟    - يُصْنَعُ الجِسْرُ.

د) بِمَ يَذْهَبُ الطُّلّابُ إلى المَدْرَسَةِ؟     - في الخَريفِ. (1 نمره)



تایید

عَيِّنِ التَّرْجَمَةَ الصَّحيحَةَ لِهذه الكَلِماتِ عَلَى التَّرْتيبِ :

(البَضائِع – الأَفْراس – الاِنْضِمام)

الف) واژه‌ها – روستاها – پیوستن                    

ب) کالا – فارسی – دربرگرفتن

ج) کالاها – اسب‌ها – پیوستن                         

د) وضعیت‌ها – کلمات – افزایش یافتن (1 نمره)



تایید

عَيِّنْ عِبارَةً لَيْسَ فيها اسمُ النَّكِرَة :

الف) الإِنْسانُ مَخْلوقٌ مِنَ التُّرابِ.                    

ب) أُصَلّي عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.

ج) لَقَدْ خَلَقْنا الإِنْسانَ في أَحْسَنَ حالٍ.                 

د) اَرْسَلْنا إِلى فِرْعَوْنَ رَسولاً. (1 نمره)



تایید