زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون پایانی نوبت دوم درس تفکر و سواد رسانه ای دبیرستان حضرت زینب (س) به صورت دیجی فرم

با سلام، آزمون پایانی نوبت دوم پیش روی شماست، سوالات را با دقت بخوانید و پاسخ دهید، 
به هیچ عنوان از دکمه های پایین گوشی استفاده نکنید،
تنظیمات گوشی رو طوری فعال کنید که صفحه گوشی خاموش نشود، 
حداقل فاصله 50 متر می باشد.
ثبت هر گونه تقلب توسط سیستم حتما در نمره شما موثر خواهد بود.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

اینترنت در مفهوم کلی  به چند دسته تقسیم می شود؟(فقط نام ببرید) (0.75 نمره)



تایید

مفاهیم زیر را تعریف کنید.
الف ) صنعت رسانه ای
ب) مُد
(1 نمره)



تایید

عبارت درست و نادرست را مشخص کنید. دلیل نادرستی را بنویسید.
الف) در مواجهه با رسانه ها باید خوشبین باشیم
ب ) هدف تولید کنندگان رسانه، مصرف کننده ای منفعل، ساده و خام برای پیام های رسانه آنهاست.
پ ) اصطلاح  گلوله جادویی برای رسانه های یکسویه به کار می رفت.
(1.5 نمره)



تایید

مخاطب حق دارد که منابع رسانه ای متعدد و سالمی در دسترس داشته باشد تا بتواند آنچه را مناسب نیاز اوست انتخاب کند، به کدامیک از حقوق مخاطب مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

4 نمونه از روش های تطمیع را بنویسید. (2 نمره)



تایید

4 مورد از فنون اقناع توسط رسانه ها را نام ببرید. (2 نمره)



تایید

مسئله ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر توسط افراد به کدامیک از مفاهیم رسانه ای زیر  مربوط می شود؟ (0.5 نمره)



تایید

علل اقناع چیست؟ ( 4 مورد ) (2 نمره)



تایید

کدامیک از گزینه های زیر جز حقوق رسانه ای افراد  نیست؟ (0.5 نمره)



تایید

پژوهشگران حوزه تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می نامند؟ چرا؟ (1 نمره)



تایید

فرامتن را در یک پیام رسانه ای توضیح دهید. (2 نمره)



تایید

علت های برداشت متفاوت مخاطب از متن تولید شده ی رسانه ها چیست؟(4 مورد) (2 نمره)



تایید

از مزایا و چالش های رسانه ها، هر کدام دو مورد را بنویسید. (2 نمره)



تایید

پنج  گانه سواد رسانه ای را نام ببرید. (1.25 نمره)



تایید

جاهای خالی را با کلملت مناسب پر کنید.
الف) تولید کنندگان پیام های رسانه ای، با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه، ................................. برای انتقال انتخاب می کنند.
ب ) انتشار متن های طولانی در ........................ جالب نیست.
(1 نمره)



تایید