زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای - پایه یازدهم به صورت دیجی فرم

بارگذاری
digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کدامیک از موارد زیر سبب می شود در زمینه یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات داشته باشیم ؟

   (1 نمره)



تایید

شناخت حقوق متقابل رسانه ها ، مخاطبان و دولت ها از مصداق های مهم .................... است .   (1 نمره)



تایید

کدامیک از فنون زیر در ایجاد کلیشه نقش موثری دارد ؟     (1 نمره)



تایید

...................... مجموعه ای از قواعد و اصولی است که باید توسط فرستنده پیام رسانه ای رعایت شود. (1 نمره)



تایید

کدامیک از مزایای آموزشهای مجازی نمی باشد؟

    (1 نمره)



تایید

در کدامیک از لایه های تشکیل دهنده تولیدات رسانه ای ، همه اطلاعات ظاهری موجود در یک پیام می باشد ؟ (1 نمره)



تایید

رسانه ها طبق چه چیزی به تولید پیام می پردازند ؟  (1 نمره)



تایید

اگر رسانه مطلب نادرست یا دروغی را بیان نماید ، مخاطب حق دارد تصحیح آن مطلب کذب را مطالبه کند ، این حق چه نام دارد؟   (1 نمره)



تایید

بر اساس کدام دیدگاه مردم به آسانی و به طور مستقیم تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرند . در این دیدگاه مخاطب منفعل است و سهمی در شکل گیری پیام ندارد وآغوش خود را به روی هر پیام و رسانه ای گشوده و از آن تاثیر می گیرد ؟   (1 نمره)



تایید

مراحل فرایند مقاومت مخاطب در برابر نوآوری و تغییر ، به ترتیب عبارتست از : ا) آگاهی 2) ........... 3) تصمیم 4) ......... 5) تثبیت    (1 نمره)



تایید

عمومی ترین رسانه جمعی کدام است ؟    (1 نمره)



تایید

در مصرف و تولید محصولات رسانه ای ................. نقش کلیدی دارد . (1 نمره)



تایید

هدف کدامیک از گزینه های زیر فراهم نمودن چارچوبی به منظور دسترسی ، تحلیل ، ارزیابی و تولید پیام به شکل های مختلف از چاپ تا اینترنت ، است : (1 نمره)



تایید

جمله ( در مسیر هدایت ، از کمی رهروانش ، احساس تنهایی و وحشت نکنید ) از کیست و بیانگر چیست ؟

   (1 نمره)



تایید

کدامیک از گزینه های زیر ، در بردارنده ی ویژگی های مخاطبان فعال است ؟

  (1 نمره)



تایید

هر ارتباط دارای پنج رکن اصلی است . 1) فرستنده 2) پیام 3) .................. 4) گیرنده 5) .................

  (1 نمره)



تایید

امروزه با کدامیک از روش های زیر ، افراد ، شرکت ها و موسسات از طریق آنها حریم خصوصی افراد را نقض می کنند؟     (1 نمره)



تایید

منظور از فناوری آرفید چیست ؟

  (1 نمره)



تایید

تغییر رفتار ، نگرش ، باور ، ارزش یا دیدگاه گیرنده ( مخاطب ) ، مطابق نظر فرستنده را چه می گویند ؟ (1 نمره)



تایید

این تعریف مربوط به کدام گزاره است ؟ ( الگوهای فرهنگی هستند که توسط بخشی از افراد جامعه ، پذیرفته میشوند و دارای یک دوره زمانی نسبتا" کوتاه بوده و سپس فراموش می شوند)  (1 نمره)



تایید