زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای دهم ریاضی به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

1- ......................... فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و اراده تولید کننده و مصرف کننده پیام است. (0.5 نمره)



تایید

2- نشان دادن واقعیت به شکلی خاص ................... نام دارد. (0.5 نمره)



تایید

3- فن ........................ در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد. (0.5 نمره)



تایید

4- معمولاً کلیشه ایجاد شده در ذهن مخاطبان از خودروهای آلمانی کلیشه .................... و اجناس ژاپنی کلیشه ..................... است.
  (0.5 نمره)



تایید

5- ................... باعث می شود که گیرندگان یک پیام رسانه ای به طور ناخودآگاه به ................. دست بزنند


(0.5 نمره)



تایید

6- استفاده از کلمه "حراج" و "ارزان ترین" در پیام رسانه ای به کدام فنون اقناع در متقاعدکردن مخاطب دلالت دارد.


(0.5 نمره)



تایید

7- کدام ضرب المثل  برای عکس و مکث زیر مقابل مناسب تر است.

(0.5 نمره)
دریافت سوال 7



تایید

8- در کدام فن اقناع "ایجاد پیوند بین یک فکر، نظر، محصول، خدمت، با آرزوها و احساسات مطلوب انسانی" در ذهن مخاطب ایجاد شود.
 
(0.5 نمره)



تایید

9- یادگرفتن ............... از مهم ترین مهارت های سواد رسانه ای است.
  
(0.5 نمره)



تایید

10- عمومی ترین رسانه جمعی کدام است؟
(0.5 نمره)



تایید

11- روشی که به کمک آن با دیگران ارتباط برقرار می کنیم و پیام های خود را به آن ها منتقل می کنیم ....................... و ابزاری که به کمک آن اطلاعات از محیط اطرافمان کسب می کنیم ..................... نام دارد.

(0.5 نمره)



تایید

12- هر محتوایی ..................... مناسب خود را دارد.


(0.5 نمره)



تایید

13- تصویر زیر به کدام مفهوم رسانه ای مربوط می شود؟


(0.5 نمره)
دریافت سوال 13



تایید

1-تصاویر زیر چه مفهومی را برای ما القا می کنند؟(2نمره)
دریافت سوال 14



تایید

2- عکس و مکث زیر را توضیح دهید؟(1نمره)
دریافت سوال 15



تایید

3-جاهای خالی را با کلمات مناسب پرکنید.
الف- در گذشته برای رسانه ها ............ اطلاعات از .......... آن مهم تر تلقی می شد.(1نمره)
ب- تولید کنندگان پیام های رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه ........ برای انتقال پیام انتخاب می کنند. (0.5نمره)
ج- رسانه ها دو نوع مخاطب دارند: .......... و ......(0.5نمره)
د- انتشار متن های طولانی در ............ جالب نیست. (1نمره)
ه- استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه، کوچک و کم اهمیت جلوه کند ............................ نام دارد.(0.5نمره)
ی- ........................... شامل تمام چنبه های انتخاب، نگه داشتن و کنترل پیام است.(0.5نمره)

4- دو مورد از مزایا و چالش های آموزش مجازی را بنویسید.(2نمره)

5- نظر دکتر السون در زمینه بازنمایی خانواده در آثار هالیوودی چگونه است؟(1نمره)

6- یک نمونه ی مثبت کلیشه سازی در رسانه ها را بنویسید؟(1نمره)

7- پنجگانه ی سواد رسانه ای را نام ببرید و یک مورد آن را توضیح دهید.(1.5نمره)

8-منظور از فن ارابه یا واگن چیست؟با ذکر مثالی توضیح دهید.(1نمره)

*موفق باشید*



تایید