زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

دوشنبه 3خرداد ماه 1400
ساعت شروع :11
ساعت پایان:11:30
تعداد سوالات 20
مدت زمان پاسخگویی30دقیقه است
دقت کنید که در زمان مقرر پاسخ دادن شمارش معکوس پایان امتحان روی گوشی شما فعال شده و در ساعت مقرر آزمون بسته خواهد شد

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 30 دقیقه میباشد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

گذاشتن دوربین مخفی در مراکز خصوصی و پخش آن در رسانه های عمومی کدام حق مخاطب را نقض می کند؟ (1 نمره)



تایید

اینکه در طول هفته شما پیام های رسانه ای را در حد معقول دریافت کنید در اصطلاح چه نامیده می شود؟ (1 نمره)



تایید

روزنامه ایی که برای افزایش شمارگان و تعداد مخاطبان خود عنوان های جنجالی و دروغین میزند کدام حق مخاطب را نقض می کند؟ (1 نمره)



تایید

کدام از ارکان پیام نیست؟ (1 نمره)



تایید

نشان دادن واقعیت به شکل خاص چه می نامند؟ (1 نمره)



تایید

نمایش خشونت در برنامه های کودک کدام حق مخاطب را نقض می کند؟ (1 نمره)



تایید

کدام مورد از مزایای آموزش مجازی نیست؟ (1 نمره)



تایید

کاربرد سامانه (RFID)چیست؟ (1 نمره)



تایید

حراج ،تخفیف ،هدیه رایگان و قرعه کشی کدام فن اقناع است؟ (1 نمره)



تایید

لایه ای که پیام آشکاری از اصل تولید رسانه ایی را می دهد چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

امروزه ما گریزی از رویارویی با رسانه ها و پیام های رسانه ای نداریم . فناوری های نوین ارتباطی وضعیتی را فراهم ساخته اند که افراد در کمترین زمان با کمترین هزینه، پیام های تولیدی خود را به صورت جهانی انتشار می دهند؛ این پدیده چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

. کدام یک جزء رسانه نیست ؟ (1 نمره)



تایید

مهمترین عنصر خلاقیت در تولید  محتوا چیست ؟ (1 نمره)



تایید

از کدام مورد با نام سونامی یا انقلاب ارتباطات یاد می کنند (1 نمره)



تایید

نسل Z چه نسلی هستند (1 نمره)



تایید

اخباری که بر خلاف ظاهر فریبنده و جذابشان سطحی توخالی دارند و غیر از سرگرم کنندگی ارزش چندانی ندارنددر اصطلاح  چه نامیده می شوند (1 نمره)



تایید

قله دماوند در تبلیغات کدام نوع روش اقناع است (1 نمره)



تایید

اگر در 10 سطح شهر تابلوی تبلیغاتی ((هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خاموش )) را ببینی کدام نوع روش اقناع استفاده شده است؟ (1 نمره)



تایید

کدام مورد فراتر از خواست و اراده تولید کننده پیام است؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه صحیح نیست؟ (1 نمره)



تایید