زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتـحـان میان ترم درس سـواد رسـانــه ای کـلـاس 112 به صورت دیجی فرم

سئوالات چهار گزینه ای است
زمان امتحان محدود است
بیشتر دقت نمائید
زمان :  40 دقیقه

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره کلاس خود را وارد نمایید *



تایید

1-این سامانه برای بازشناسی بکار می رود و در آن از ریز تراشه برای دستیابی به اهداف استفاده می‌گردد. (1 نمره)



تایید

کدام جمله درست تر ، درباره زمان  در سواد رسانه ای بکار رفته است . (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر از مزایای آموزش مجازی در روابط رسانه ای محسوب نمی گردد . (1 نمره)



تایید

4- به لایه بالایی که خارج از متن یک پیام می باشد و شرایط محیطی و فرهنگی و آینده را نشان می دهد. (1 نمره)



تایید

5- در حوزه تولید رسانه ای، .............. فراتر از درخواست و اراده و اختیار تولید کننده و مصرف کننده می باشد . (1 نمره)



تایید

6- کدام یک از کلمات زیر معرف تمام جریان‌هایی است که به کمک ان یک اندیشه، یک اندیشه دیگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد ؟ (1 نمره)



تایید

7- یکی از ارکان ارتباط است که به بافت اجتماعی و تاریخی یک محیط ربط پیدا میکند . (1 نمره)



تایید

8- اگر مجرا و کانال یک ارتباط هوا باشد آن ارتباط ............... و اگر یک وسیله و رسانه باشد ................می گویند. (1 نمره)



تایید

9- سواد رسانه ای اصرار دارد که مخاطبان ،.......................... فعال شوند و مخاطبان فعال ،.................باشید. (1 نمره)



تایید

10- این سوال که : چه کسی تولید کننده این پیام است ؟ کدام مفهوم را می رساند. (1 نمره)



تایید

11- این جمله که (غذا قبل از انکه به معده برسد اول به اینستاگرام میرسد.) کدام گزینه است (1 نمره)



تایید

12- نشان دادن واقعیت به شکل خاص که مورد نظر تولیدکننده پیام رسانه ای است را ..................... می نامند (1 نمره)



تایید

13- کار ................. با بازنمایی از واقعیت ها در هم آمیخته است و هنر مخاطب ................ این است که با هوشمندی و نقادی تفاوت میان این دو را دریابد (1 نمره)



تایید

14- اگر رسانه یا رسانه ها در بازنمایی یک واقعیت به شکل خاصی اصرار بورزند و آن را در طول زمان و به اشکال مختلف ................. کنند ، به ...................... تبدیل می شود . (1 نمره)



تایید

15- معمولا کلیشه ایجادشده در ذهن مخاطبان از خودروهای آلمانی کلیشه ...................... و اجناس چینی کلیشه ................. است . (1 نمره)



تایید

16- .................. باعث می شود که گیرندگان یک پیام رسانه ای به طورناخودآگاه به ................... دست بزنند . (1 نمره)



تایید

17-بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام ، تشویق گیرنده پیام به تغییررفتارو نگرش و باور و ارزش مطابق نظر فرستنده است که به آن ................... گفته می شود و شیوه هایی که به کمک آن بر عقل و منطق مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد را ................ می نامند . (1 نمره)



تایید

18-استفاده از کلمه « حراج » و « ارزان ترین » در پیام رسانه ای به کدام فنون اقناع در متقاعدکردن مخاطب دلالت دارد ؟ (1 نمره)



تایید

19- نکتۀ مهم در فن ارابه (واگن) کلمۀ ................. است. (1 نمره)



تایید

20- رسانه چنین وانمود می کند که همه در حال انجام کاری واحد هستند، یا به چیزی خاص عقیده دارند و برای شما بهتر است که به آنها بپیوندید. به کدام فنون اقناع دلالت دارد؟ (1 نمره)



تایید