زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

دهم انسانی شهید باهنر

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

در هنگام شروع آزمون دوربین فعال میشود



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

در یک پیام رسانه ای ، استفاده از کلام، رنگ، نور، موسیقی، تدوین و... از فنون آشکار اثرگذاری بر مخاطب می باشند. (1 نمره)



تایید

لایه ای از پیام و رسانه که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم است، و اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است را چه می نامند. (1 نمره)



تایید

درستی یا نادرستی گزاره ی زیر را مشخص کنید. ((فرامتن))  پیامهای پنهان و غیرمستقیمی است که تولیدکننده پیام با بهره ِ گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب در تولید رسانه ای جاسازی کرده است. (1 نمره)



تایید

درستی یا نادرستی گزاره ی زیر را مشخص کنید. در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مجموع تصاویر متحرک، نوشته و حتی نظراتی است که دیگر کاربران برای آن محتوای رسانه ای،ارسال کرده اند متن یک فایل هستند. (1 نمره)



تایید

چهار مورد از پنج گانه سواد رسانه ای را نام ببرید. (4 نمره)



تایید

بازنمایی و کلیشه سازی را تعریف کنید و برای هر کدام یک مثال بزنید.(سوال جایزه) (3 نمره)



تایید

به نظر شما چرا در رسانه ها اعتیاد سیاه نمایی می شود؟ (3 نمره)



تایید

درستی یا نا درستی گزاره ی زیر را مشخص کنید. از بین بردن محدودیت زمانی و مکانی از مزایای آموزش مجازی می باشد (1 نمره)



تایید

لایه ای از رسانه که خارج متن پیام است و شامل شرایط محیطی، فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود : (1 نمره)



تایید

رسانه ها چگونه بر ذهن و قلب مخاطب اثر می گذارد؟ (2 نمره)



تایید

 مزایا و چالش های آموزش مجازی را بنویسید. (3 نمره)



تایید

درستی یا نادرستی گزاره زیر را مشخص کنید. هنگام مشاهده ی تلوزیون ،در حقیقت مشغول خواندن آن هستیم، درست مانند هنگامی که روزنامه می خوانیم. (1 نمره)



تایید

کدام گزینه در شکل گیری فرا متن نقشی ندارد؟ (1 نمره)



تایید