زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون پایانی درس تفکر و سواد رسانه ای شهریور1400 به صورت دیجی فرم

دانش آموزان عزیز لطفا با دقت به سوالات داده شده پاسخ دهید.
زمان آزمون 40 دقیقه 
در پایان آزمون حتما گزینه تاییدوثبت نهایی رابزنید.
توجه توجه  نام و نام خانوادگی خودراکامل بنویسید

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید *



تایید

نام کلاس خود را وارد کنید *



تایید

1- کدام یک از گزینه های زیر مصداق بی اخلاقی در فضای رسانه ای نیست؟ (1 نمره)



تایید

2-کدام یک از گزینه های زیر نادرست است؟ (0.75 نمره)



تایید

3-فناوریهای نوین ارتباطی وضعیتی را فراهم ساخته اند که افراد در کمترین زمان هزینه پیام های تولیدی خود را به صورت جهانی انتشار می دهند. این امر ما را با پدیده ای به نام .................. روبرو ساخته است: (0.5 نمره)



تایید

4-به اخبار و اطلاعاتی که به همراه رنگ و لعاب زیاد و با استفاده از کلمات فریبنده و به صورت جذاب ارایه می شوند اما بر خلاف ظاهر فریبنده و جذابشان محتوایی توخالی دارند و ارزش اطلاعاتی چندانی ندارند ........... گفته می شود. (0.75 نمره)



تایید

5-کدام یک از گزینه های زیر نادرست است؟ (0.75 نمره)



تایید

6-فناوری های ارتباطی توان غلبه بر کدام یک از محدودیتها را برای انسان فراهم کرده است؟ (0.75 نمره)



تایید

7- کدام یک از گزینه های زیر از ویژگیهای فناوری های اطلاعاتی نوین است؟ (1 نمره)



تایید

8-کدام یک از گزینه های زیر در مورد کلیشه بدن صحیح نیست؟ (1 نمره)



تایید

9-کدام یک از گزینه های زیر مولفه های سبک زندگی را بیان می کند؟ (0.75 نمره)



تایید

10- کدام یک از گزینه های زیر به عنوان مهم ترین مصداق های حقوق مخاطب در برابر رسانه ها نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

11- کدام یک از گزینه های زیر درهرم رسانه ها ارتباط مخاطب و رسانه ؛افزایش اثر گذاری بر مخاطب و انتقال پیام در زمان کمتر را به ترتیب بیان می کند؟ (1 نمره)



تایید

12-در دیدگاه تاثیر رسانه ها بر مخاطب کدام گزینه نادرست است؟ (0.75 نمره)



تایید

13-در فرایند انتشار هر نوع نوآوری و تصمیم فرد برای اینکه از آن نوآوری استفاده کند ؛ مراحل قابل تفکیک به ترتبیب عبارتند از: (0.75 نمره)



تایید

14-کدام یک از گزینه های زیر در مورد نمودار میزان استقبال و پذیرش مخاطبان از نوآوریها صحیح است؟ (1 نمره)



تایید

15-استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارتهای یک پیام در حالی که موضوعات دیگر مطرح شده از سوی رسانه کوچک و کم اهمیت جلوه کند .............. نام دارد. (0.75 نمره)



تایید

16-...............فرآیند گسترده ای از کنترل اطلاعات شامل تمام جنبه های رمز گداری پیام ؛نه فقط انتخاب بلکه ممانعت از نشر ؛شکل دهی -ارایه و عرضه تکرار - زمان بندی در طول مسیر انتقال از منبع به گیرنده است. (0.75 نمره)



تایید

17-متن مقابل به کدام یک از گزینه های زیر اشاره دارد؟ «تولید کنندگان پیامهای رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیتهای هر رسانه قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند. به عبارت دیگر هر محتوایی قالب مناسب خود را دارد» (0.75 نمره)



تایید

18-بیشتر پیام های رسانه ای برای .............. ساخته و فرستاده می شوند (0.75 نمره)



تایید

19-مطالعه موردی زیر به کدام یک از مفاهیم سواد رسانه ای مربوط می شود ؟«در سال 2005 آشکار شد که ارتش آمریکا 30 دستگاه رادیویی را در افغانستان اداره می کند که رابطه خود را با ایالات متحده آشکار نمی سازند. افزون بر این درست ایالت متحده با پرداخت پول به برخی صاحب نظران افغان از آنها به عنوان کارشناس در مقاله های تبلیغاتی خود بهره می گرفت» (0.75 نمره)



تایید

20- ............... نوعی بازنمایی است که در آن هر بار به یاد یک مفهوم مشخص یا گروه می افتیم و در تصمیم گیری و قضاوت ما تاثیر می گذارد. (0.75 نمره)



تایید

21- نشان دادن واقعیت به شکل خاص را ............. می گویند. (0.75 نمره)



تایید

22-به پیام پنهان و غیر مستقیم که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب در لایه زیرین تولید رسانه ای جاسازی کرده است............. می گویند. (0.75 نمره)



تایید

23-به لایه بالایی که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی و فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود .............. می گویند: (0.75 نمره)



تایید

24-............. در ایجاد کلیشه نقش کلیدی دارد و باعث می شود گیرنده پیام به طور ناخود آگاه به تعمیم دست بزند . (0.75 نمره)



تایید

25- در این فن اقناع سعی می شود تا پیوندی بین یک فکر -نظر - محصول یا هر چیز دیگری با آرزوها ،غرایز و احساسات مطلوب انسانی در ذهن مخاطب ایجاد شود . (0.75 نمره)



تایید