زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون امتحان شهریورماه درس تفکر و سواد رسانه ای - یازدهم فنی و حرفه ای به صورت دیجی فرم

تعداد سوالات : 20
مدت پاسخگویی: 45
هربار یک سوال نمایش داده می شود و امکان برگشت به سوال قبل وجود ندارد. در صورت زدن دکمه برگشت روی گوشی، از امتحان اخراج شده و عواقب آن به عهده هنرجو می باشد.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
رشته تحصیلی خود را وارد نمایید *



تایید

نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

....... خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی، فرهنگی و عوامل بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود. (1 نمره)



تایید

در فیلم 300 از چه ابزار رسانه ای استفاده شده است؟ (1 نمره)



تایید

فن اوری اطلاعات چهارویژگی سرعت و دسترسی بالاو حجم ذخیره بسیار اورده و به چهارمحدودیت غلبه کرده است کدام جز محدودیت ها نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از ویژگی‌های زیر درباره‌ی سامانه آرفید درست نیست؟ (1 نمره)



تایید

یشترین تلاش یک رسانه برای حذب چه نوع مخاطبی انجام می شود ؟ (1 نمره)



تایید

........... برای منتشر کردن یک سخنرانی و ............ برای رساندن اخبار به مردم بهترین گزینه ها هستند. (1 نمره)



تایید

تصویرمقابل رسانه ................... و مخاطب ................... رانشان می دهد ؟ (1 نمره)
دریافت سوال 35



تایید

کدام گزینه زیر از موارد ویژگیهای مخاطب فعال نیست ؟ (1 نمره)



تایید

کدامیک از رسانه های زیر برای «معرفی یک شخصیت ملی» مناسب تر است؟ (1 نمره)



تایید

به لایه ............ تولیدات رسانه ای که تولید کننده پیام با بهره گیری هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب، آن را در پیام پنهان و جاسازی می کند ............... می گویند. (1 نمره)



تایید

جمله زیر کدام مخاطب را به درستی تعریف می کند ؟
« مخاطبی که بی برنامه ، بی قاعده و بیش از حد از یک رسانه استفاده کند به طوری که او اسیررسانه باشد نه امیر رسانه » (1 نمره)



تایید

...... یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص. (1 نمره)



تایید

گروه سنی بالای 55 سال بیشترتمایل دارند اخبار روز را از کدام رسانه زیر دنبال کنند ؟ (1 نمره)



تایید

کدامیک از گزاره های زیر توسط رسانه ها در مورد خانواده به کلیشه تبدیل شده است؟ (1 نمره)



تایید

مخاطبی که مورد نظر یک تولیدکننده رسانه است و تولید کننده رسانه سعی دارد بیشتر آن مخاطب را جذب کند ، را مخاطب ................ می نامند و مخاطبی که هدف اصلی رسانه نبوده و به دلایل خاصی جذب رسانه می شود را مخاطب ..................... می نامند . (1 نمره)



تایید

کدامیک ازجملات زیر درباره امنیت فضای مجازی صحیح نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدامیک از رسانه های زیر یک رسانه بی طرف است؟ (1 نمره)



تایید

رسانه و تولیدرسانه ای در زندگی چنان تاثیرگذاشته که سبک زندگی اعضا خانواده تغییرکرده کدامیک جز ان نیست؟ (1 نمره)



تایید

کدام گزینه زیر از ویژگیهای مخاطب خاص نیست ؟ (1 نمره)



تایید

چرا تفریحات ما ازحالت فیزیکی وجمعی به صورت فردی و مجازی و ساکن درآمده است؟ (1 نمره)



تایید