زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون کپی از تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم نیمسال دوم به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 20 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

1.این عبارت مربوط به کدام گزینه است؟ «مخاطب باید فعال، خلاق، زیرک، هوشمند و انتخاب‌گر باشد» (1 نمره)



تایید

2. وقتی یک نواوری و یک اگهی جدید از یک محصول دریک محیط مخاطب وجود دارد مخاطب اخرین و اولین مراحل برخورد با ان تغییر و نواوری را به شرح زیر انتخاب می کند؟ (1 نمره)



تایید

3. دشواری مخاطب شناس درکدام ویژگی انسان نهفته است (1 نمره)



تایید

4. مخاطب منفغل همیشه ارتباط.........................را و مخاطب فعال ارتباط................................................راانتخاب می کند؟ (1 نمره)



تایید

5. ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد عدم رعایت حق نشر"کپی رایت"کدام مفهوم را می رساند؟ (1 نمره)



تایید

6. یک مخاطب فعال در زمینه بازی چگونه رفتار می‌کند؟ (1 نمره)



تایید

7. فضای مجازی محصول ظهور چیست؟ (1 نمره)



تایید

8. برخی از پژوهشگران حوزه تلفن همراه به صراحت از فرهنگی جدید به نام فرهنگ تلفن همراه یا شکل‌گیری ....................... یاد می‌کنند (1 نمره)



تایید

9.  چه سوالاتی برای بررسی معیارهای ارزشیابی سایت پرسیده می‌شود؟ (1 نمره)



تایید

10. در پرسش "چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می‌کنند؟" که مخاطب فعال در رویارویی با هر پیام رسانه‌ای در نظر می‌گیرد، به کدام یک از لایه های تولیدات رسانه‌ای اشاره دارد؟ (1 نمره)



تایید

11. با مخاطب فعال و خلاق در رویارویی با هر پیام رسانه‌ای، پنج پرسش کلیدی را مانند .............. یا ................ در نظر می‌گیرد (1 نمره)



تایید

12)مالکیت معنوی یک محتوای ااکترونیکی یعنی ................................؟ (1 نمره)



تایید

13) چهار محدودیت وجود دارد که زندگی دوم بشری به ان تسلط پیدا کرد . کدام یک جز ان نیست؟ (1 نمره)



تایید

14. کدام یک از موارد زیر جز مصادیق مجرمانه در رسانه تولید نمی باشد؟ (1 نمره)



تایید

15. مخاطب فعال وخلاق در برخورد با هرپیام پنج پرسش دارد کدام یک جز ان نیست؟ (1 نمره)



تایید

16. زندگی دومی بشری از پایان قرن نوزدهم اغاز شده و ان همان...................... ؟ (1 نمره)



تایید

17. اخلاق رسانه ای امری ................................ است که اصول واخلاق ان باید توسط ............................ رعایت گردد ؟ (1 نمره)



تایید

18. منشا ارزشهای یک مصرف کننده رسانه ای در اخلاق رسانه ای چیست ؟ (1 نمره)



تایید

19. دراین مرحله مخاطب و مصرف کننده فقط به جمع اوری اطلاعات و احساس نیاز به یک نوآوری می پردازد ؟ (1 نمره)



تایید

20. الگوهای فرهنگی‌ای که توسط بخشی از افراد جامعه پذیرفته می‌شود و دارای یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه است و سپس فراموش می‌شود، چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید