زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای پایانی به صورت دیجی فرم

امتحان درس تفکر و سواد رسانه ای پایه یازدهم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 45 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی  و کلاس خود را وارد نمایید : به طور مثال زهرا احمدی یازده وب *



تایید

صحیح یا غلط بودن عبارات زیر را مشخص کنید:

بازنمایی یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص
. (1 نمره)



تایید

کار رسانه با بازنمایی از واقعیت درآمیخته است. هنر مخاطب فعال این است که با هوشمندی و نقادی تفاوت میان ...... و ....... رسانه ای را درک کند. (1 نمره)



تایید

اصرار رسانه بر بازنمایی واقعیت به شکل خاص می تواند آن را به کلیشه یا .......... تبدیل کند. (1 نمره)



تایید

در تبلیغ شامپو کلیر با استفاده از تصویر رونالدو از کدام یک از فنون اقناع استفاده شده است؟ (1 نمره)



تایید

لایه میانی که داراي پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصل تولید رسانه اي و محصول ملموس آن است را  چه گویند؟ (1 نمره)



تایید

تولید کنندگان پیام هاي رسانه اي با توجه به پیام موردنظر، امکانات و محدودیت هر رسانه، " قالب " مناسبی رابراي انتقال پیام انتخاب می کنند"،
این عبارت مربوط به کدام یک ازگزینه هاي زیر میباشد؟
(1 نمره)



تایید

مخاطبی که قدرت تفکر و تامل ندارد و تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرد، ، چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

اگر در زمینه اي بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد، با چه پدیده اي مواجه شده ایم؟ (1 نمره)



تایید

تولید پیام برای کسب قدرت و ثروت .
جمله ی بالا تعریف کدام یک از موارد زیر است؟
(1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر جزو پنجگانه سواد رسانه ای هست؟ (1 نمره)



تایید

اصطلاح گلولۀ جادویی برای کدام رسانه ها به کار می رفت؟ (1 نمره)



تایید

کدام مورد از شاخص های سبک زندگی است؟ (1 نمره)



تایید

پژوهشگران حوزۀ تلفن همراه، فرهنگ جدید را چه می نامند؟ (1 نمره)



تایید

عده ای فضای مجازی را ......... می نامند (1 نمره)



تایید

مفهوم قرآنی "استکبار" که رسانه ها برای وسوسۀ مخاطب منفعل استفاده می کنند به مفهوم: (1 نمره)



تایید

پیام های رسانه ای را نیز می توان همانند غذای روح در نظر گرفت با این تفاوت که حجم و گوناگونی پیام های رسانه ای، که در طول روز به ما می رسد، گاهی اوقات خیلی بیشتر از خوراکی های در دسترس ماست.جمله بالا به چه چیزی اشاره دارد؟ (1 نمره)



تایید

خیلی وقت ها اخبار و اطّلاعات به همراه رنگ و لعاب زیاد و با استفاده از کلمات فریبنده و به صورت جذاب ارائه می شود وبر خلاف ظاهر فریبنده و جذابشان، محتوایی سطحی و توخالی دارند و ارزش چندانی ندارند و اطّلاعاتی ارزشمند به ما اضافه نمی کنند.

این تعریف معرف کدام اطلاعات است؟ (1 نمره)



تایید

سرریز اطلاعات مارا با چه مشکلاتی روبه رو می سازد؟ (1 نمره)



تایید

کدام یک از موارد زیر مصداق بی اخلاقی در فضای رسانه ای است؟ (1 نمره)



تایید

.........................یعنی تولید کننده محصول رسانه ای قبل از این که به فکر تولیدات رسانه ای خود باشد به شناخت مخاطبان، ویژ گی ها ، علایق، نیازها و ...آنها توجه کرده وبا توجه به آنها اقدام به تولید محصولات رسانه ای می کند تا بتواند بهتر وبیشتر بر مخاطبان تاثیر بگذاررد. (1 نمره)



تایید