زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 40 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



مرحله بعد
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

در مرحله ترغیب در ذهن مخاطب مقاومت در برابر نوآوری و تغییر ،بصورت نگرش مثبت یا منفی نسبت به فناوری شکل می گیرد .      الف :صحیح ○                                   ب: غلط ○ (0.5 نمره)



تایید

در مرحله تثبیت مقاومت در برابر نوآوری نوآوری و تغییر ،مخاطب در جستجوی اطلاعات می باشد که تصمیم اورا تایید و تقویت کند که بر اثر تضاد پیام ها ممکن است فرد تصمیم خود را تغییر دهد.الف صحیح ○                                  ب:غلط ○ (0.5 نمره)



تایید

با ظهور رسانه ها دو سویه (تعاملی ) مفهوم خطی فرستنده - گیرنده به مفهوم دایره ای و پیچیده ای تبدیل شده است . الف : صحیح ○                   ب: غلط ○ (0.5 نمره)



تایید

در دیدگا ه مخاطب منفعل مخاطب آغوش خود را به روی هر پیامی و رسانه ای می گشاید و از آن تاثیر می پذیرد .الف : صحیح ○                                   ب: غلط ○ (0.5 نمره)



تایید

شیطان از دو شیوه استکبار و تزیین برای وسوسه مخاطب منفعل استفاده نمی کند . الف :صحیح ○                         ب: غلط○ (0.5 نمره)



تایید

..............خیلی از قواعد زندگی اول ما تحت تاثیر خود قرار داده است و عده ای ترجیح می دهند آن را زندگی دوم بنامند (0.5 نمره)



تایید

درحوزه تاثیر رسانه بر مخاطب ،دیدگاه اول قدرت نامحدود رسانه ها است که اعتقاد به مخاطب ..................... دارد (0.5 نمره)



تایید

گستردگی رسانه ها ودامنه فعالیت های رسانه ای در عصر حاضر ........................حقوق متقابل رسانها و مخاطبان و دولت ها را به امری ضروری تبدیل کرده است (0.5 نمره)



تایید

در سواد رسانه ای ....................نقش کلیدی دارد (0.5 نمره)



تایید

در انتشار هر نوع آوری و تصمیم فرد برای اینکه از آن نو آوری استفاده کند فرد آگاهی هایی از زمینه کاربرد واثرات آن کسب می کند که به این مرحله ................. می گویند . (0.5 نمره)



تایید

مخاطب ....................بی برنامه ، بی قاعده و بیش از حد همیشه و همه جا حاضر و ناظر است (0.5 نمره)



تایید

تولید کنندگان محصولات رسانه ای حتما اهداف آشکار و پنهانی دارند که در .....................تولید شان قرار دارد.که سعی می کنند بیشترین تاثیر را بر .....................بگذارند (1 نمره)



تایید

به اخبار و اطاعات که ظاهرشان فریبنده و جذاب اما از نظر محتوی سطحی و ارزش چندانی ندارد اخبار و اطلاعات ..............گفته می شود (0.5 نمره)



تایید

...................وضعیتی است که درآن در زمینه یک موضوع بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد (0.5 نمره)



تایید

رسانه ها در رقابت با یکدیگر با استفاده از فنون اقناع در ارائه اطلاعات سعی در جذب ما دارند و گاه به استفاده از این اطلاعات وابسته می شویم که به آن ..................... منجر می شود (0.5 نمره)



تایید

اخلاق رسانه ای امری درونی و با ارزش ها .......................است (0.5 نمره)



تایید

اگر درفضای مجازی با یکی از مصادیق محتوی مجرمانه مواجه شویم که موجب تهدید ما شود با تماس با شماره                                  و انتخاب عدد 2 آن را به پلیس فتا گزارش می دهیم . (0.5 نمره)



تایید

گسترش تلفن همراه و شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر خانواده گذاشته است .توضیح دهید (2 نمره)



تایید

به نظر شما پیامد های پیروی از کلیشه بدن برای فرد و جامعه چه خواهد بود . توضیح دهید (2 نمره)



تایید

فناآوریهای ارتباطی با ویژگیهای خود توان غلبه بر چهار محدودیت را برای انسان آماده کرده است بنویسید (2 نمره)



تایید

به نظر شما در مورد تاثیراتی که تلفن همراه در جامعه ما گذاشته است چیست؟ (2 نمره)



تایید

در اعتبار سنجی منابع اینترنتی سوالاتی برای ارزشیابی و قضاوت هر گونه تارنما مطرح و نقش بازی می کنند .3 مورد آن را بنویسید (1.5 نمره)



تایید

آیا با دیدگاه استفاده مشروط  و محدود  از رسانه ها  موافق هستید  ؟چرا آری   ،چرا خیر ؟ (1.5 نمره)



تایید