شما نیز میتوانیدبه سادگی نظرسنجی جامع برگزار کنید
www.digiform.ir

نظرسنجی با سلام و عرض ادب خدمت شما همکاران گرامی . پژوهشی در حیطه ی علوم تربیتی در حال انجام است. به صورت دیجی فرم

با سلام و احترام ، پاسخگوی گرامی
هدف پژوهش حاضر « تعیین میزان پذیرش نوآوری آموزشی براساس ادراک از فرهنگ مدرسه با نقش واسطه ای جوسازمانی نوآورانه در معلمان دوره ابتدایی » است.
لطفا سوالات را با دقت بخوانید و گزینه ی مناسب را انتخاب کنید( پاسخ اشتباه وجود ندارد).
پیشاپیش از اینکه صادقانه به تمام پرسش ها پاسخ می دهید،
سپاسگزارم.



تایید و ادامه
جنسیت خود را انتخاب کنید *



تایید

سن......... سال *



تایید

 میزان تحصیلات  *



تایید

1-ارزیابی و به کار بردن شیوه های نوین مدیریت تا چه اندازه برای شما جذابیت دارد؟ *



تایید

2-تا چه اندازه سنت های گذشته را محترم و تغییر در آنها را دشوار می دانید؟ *



تایید

3-تا چه اندازه استفاده از ابزارها و وسایل کمک آموزشی و نیز ساختن اینگونه ابزارها توسط معلمان را در بهبود کیفیت تدریس آنها موثر می دانید؟ *



تایید

4-به چه میزان نسبت به روشهای تدریس و آشنایی با الگوهای برتر تدریس همکاران خود علاقه مند هستید؟ *



تایید

5-به چه میزان از انجام دادن کارهای تکراری احساس رضایت می نمائید؟ *



تایید

6-دخالت دادن افراد دیگر (مانند والدین و صاحبان مشاغل مختلف) و استفاده از نظریات ایشان را در جهت بهبود کیفیت مدیریت مدرسه خود تا چه اندازه موثر می دانید؟ *



تایید

7-معمولاً تا چه اندازه به انجام فعالیت هایی از قبیل شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت، برگزاری جلسات بحث و تبادل نظر با همکاران و مطالعه کتب و منابع جدید علمی مبادرت می نمائید؟ *



تایید

8-تا چه اندازه معتقدید که شیوه های کاری آزموده شده و رایج برای مدیریت مدرسه مناسب تر است و تغییر روشهای معمول کار، معمولاً نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت؟ *



تایید

9-به نظر شما پیشنهادات و ابتکارات معلمان به چه میزان باید مورد تشویق و تقدیر مدیریت مدرسه قرار می گیرد؟ *



تایید

10-معمولاً تا چه اندازه به معلمان تأکید دارید که در کلاسهای درس بر بخاطر سپردن (حفظ نمودن مطالب درسی) توسط دانش آموزان اصرار نمایند؟ *



تایید

11-تا چه اندازه به انجام پژوهشهای عملی (اقدام پژوهشی) در حیطه کاری خود علاقه مندید و انجام آنها را در بهبود وظایف کاری خود موثر می دانید؟ *



تایید

12-تا چه اندازه معتقدید که به منظور متناسب نمودن برنامه های درسی با استعدادها، توانائیها و نیازهای خاص دانش آموزان و نیز شرایط و امکانات موجود، اختیار نهایی تصمیمات آموزشی به مدیران واگذار شود؟ *



تایید

13-به هنگام بیان نمودن و یا عملی ساختن یک ایده تازه و بی سابقه حتی در صورتی که شانسی برای پذیرش آنها وجود نداشته باشد تا چه اندازه احساس رضایت و خرسندی می نمائید؟ *



تایید

14-اگر برای شما پیش بیاید که پیشنهادتان رد بشود، تا چه اندازه از کار خود پشیمان و ناراحت می شوید؟ *



تایید

15-تا چه اندازه از پذیرفتن مسائل مبهم و روبرو شدن با آنها اجتناب می کنید؟ *



تایید

16-به نظر شما به چه میزان لازم است که در مدرسه فرصتی برای معلمین جهت کار روی مشکلات و مسائل دنیای واقعی و آشنایی با مسائل روز جهان فراهم گردد؟ *



تایید

17-معمولاً تا چه اندازه نسبت به نظرات و افکار جدیدی که از سوی دیگران ارائه می شود، اظهار تعجب نموده و با آنها مخالفت می نمایید؟ *



تایید

18-در مورد مدیریت خود به چه میزان احساس می کنید که بهتر از این هم می شود مدیریت کرد؟ *



تایید

19-مدیر ایده های معلمان را ارج می نهد. *



تایید

20-مدیر مدرسه به قضاوت های حرفه ای معلمان اعتماد دارد. *



تایید

21-مدیر در زمان مقتضی از معلمانی که عملکرد خوبی داشته اند، تقدیر به عمل می آورد. *



تایید

22- معلمان در فرآیند تصمیم گیری مشارکت می کنند. *



تایید

23-مدیر مدرسه همکاری معلمان با یکدیگر را تسهیل می کند. *



تایید

24- معلمان در جریان موضوعات جاری مدرسه قرار می گیرند. *



تایید

25- مشارکت من در تصمیم گیری و سیاست های مدرسه جدی گرفته می شود. *



تایید

26-معلمان در قبال اجرای ایده ها و تکنیک های جدید مورد تقدیر قرار می گیرند. *



تایید

27- مدیر از ریسک کردن و نوآوری معلمان در تدریس استقبال می کند. *



تایید

28-مدیر مراقب زمان آموزش و برنامه ریزی های انجام شده می باشد. *



تایید

29- معلمان برای در میان گذاشتن ایده هایشان با دیگران ترغیب می گردند. *



تایید

30-  معلمان به منظور گفتگو و برنامه ریزی درباره نمرات دانش آموزان و دروس آنها فرصت های لازم را دارند *



تایید

31- معلمان با همدیگر زمان زیادی را صرف برنامه ریزی می کنند. *



تایید

32- معلمان برای مشاهده تدریس همدیگر وقت اختصاص می دهند. *



تایید

33-معلمان عموما از آنچه که سایر معلمان تدریس می کنند، اطلاع دارند. *



تایید

34- معلمان برای طراحی و ارزیابی برنامه ها و پروژه ها با هم کار می کنند. *



تایید

35-انتقاد معلمان از فعالیت  تدریس به وضوح بیان می گردد و مورد بحث قرار می گیرد. *



تایید

36- معلمان به منظور کسب اطلاعات و منابع برای آموزش در کلاس از شبکه ها و سایت های حرفه ای استفاده می کنند.  *



تایید

37- معلمان به طور مرتب به دنبال ایده ها از سمینارها، کنفرانس ها و همکاران هستند. *



تایید

38- توسعه حرفه ای از نظر معلمان امری ارزشمند است. *



تایید

39-معلمان دانش خود را درباره فرایندهای یادگیری به روز می کنند. *



تایید

40- معلمان پیشرفت مدرسه را ارج می دهند.  *



تایید

41-معلمان از ماموریت مدرسه حمایت می کنند. *



تایید

42-ماموریت مدرسه جهت گیری فعالیت های معلمان را روشن تر می کند. *



تایید

43-معلمان ماموریت مدرسه را درک می کنند. *



تایید

44-بیانیه ماموریت مدرسه ارزش های جامعه را انعکاس می دهد. *



تایید

45-تدریس معلمان ماموریت مدرسه را انعکاس می دهد. *



تایید

46-معلمان به همدیگر اعتماد دارند. *



تایید

47- هنگام بروز مشکل ، معلمان تمایل به کمک برای حل آن را دارند. *



تایید

48-ایده های معلمان توسط سایر معلمان محترم و ارزشمند شمرده می شود.  *



تایید

49-معلمان به صورت مشارکتی در گروه ها کار می کنند.  *



تایید

50-معلمان و اولیا انتظارات مشترکی از عملکرد دانش آموزان دارند. *



تایید

51-اولیا به قضاوت های حرفه ای معلمان اعتماد دارند. *



تایید

52-معلمان و اولیا به طور مکرر در مورد عملکرد دانش آموزان با هم ارتباط دارند.  *



تایید

53-دانش آموزان معمولا مسئولیت کارهای مدرسه ای خود را می پذیرند.برای مثال در کلاس فعال هستند و تکالیف منزل را انجام می دهند. *



تایید

54-در این سازمان خلاقیت تشویق می شود. *



تایید

55-توانایی کارکنان در انجام دادن کارها به شکل خلاقانه از سوی مدیران مورد توجه قرار می گیرد. *



تایید

56-در این سازمان به کارکنان اجازه می دهند تا مشکلات مشابه و یکسانی را به روش های متفاوت حل و فصل نمایند. *



تایید

57- وظیفه اصلی کارکنان این سازمان این است که از دستورها و فرامین رده های بالای سازمان تبعیت کنند . *



تایید

58-در این سازمان اگر یکی از کارکنان بخواهد متفاوت از دیگران عمل کند با مشکل مواجه می شود. *



تایید

59-این سازمان را می توان به عنوان سازمانی انعطاف پذیر و هماهنگ با تغییرات روز توصیف کرد. *



تایید

60-در این سازمان فردی نمی تواند بدون برانگیختن خشم دیگران کارهایی را انجام دهد که با اطرافیانش تفاوت زیادی داشته باشد. *



تایید

61-بهترین روش برای پیشرفت در این سازمان فکر کردن و عمل کردن مطابق با انتظارات و خواست های سازمان است. *



تایید

62-در این سازمان از کارکنان انتظار می رود که با مشکلات به شیوه یکسانی مواجه شوند. *



تایید

63- این سازمان تغییر و تحول را با آغوش باز می پذیرد. *



تایید

64-  مسئولان و مدیران این سازمان به حقوق کارکنان احترام می گذارند. *



تایید

65- در این سازمان ما از روش های تجربه شده و ثابت تبعیت می کنیم. *



تایید

66-در این سازمان  بیشتر بر وضعیت موجود تاکید می شود تا ایجاد تغییر و تحول. *



تایید

67- در این سازمان کارکنان برای ایجاد اندیشه های جدید، مساعدت و کمک های خود را در اسرع وقت در اختیار افراد خلاق و نوآور قرار می دهند. *



تایید

68- در این سازمان منابع و امکانات کافی برای خلاقیت و ابتکار اختصاص داده شده است *



تایید

69- توانایی کارکنان در انجام دادن کارها به شکل خلاقانه از سوی مدیران مورد توجه قرار می گیرد. *



تایید

70- در این سازمان زمان کافی برای پی گیری اندیشه های خلاق وجود دارد. *



تایید

71-نبودن امکانات مالی برای پیگیری اندیشه های خلاق یک مشکل عمده در این سازمان است. *



تایید

72-در این سازمان کمبود منابع انسانی مانع بروز خلاقیت و ابتکار است. *



تایید

73- این سازمان وقت آزاد و کافی در اختیار من قرار می دهد تا اندیشه های خلاق خود را در طول روز پیگیری کنم. *



تایید

74- در این سازمان نظام پاداش دهی به صورتی است که خلاقیت و ابتکار را مورد تشویق قرار می دهد. *



تایید

75-  این سازمان عموما افراد خلاق را شناسایی می کند. *



تایید

76-در این سازمان نظام پاداش دهی به سود کسانی تمام می شود که به کار جدید نمی پردازند . *



تایید

77-این سازمان جو مناسبی را برای پرورش خلاقیت فراهم می آورد. *



تایید